پرواز تا بی نهایت

سيد حکمت قاضي مير سعيد،محمد طاهري آذر،رحمت اللّه سليماني ماهيني در سال 1329 در شهرستان قزوين ديده به جهان گشود.دوره ابتدايي را در دبستان “دهخدا”و دوره متوسطه را در دبيرستان “نظام وفا”ي قزوين گذراند. در سال 1348، در حالي که در رشته پزشکي پذيرفته شده بود، داوطلب تحصيل در دانشکده خلباني نيروي هوايي شد. پس از گذراندن دوره آموزشي مقدماتي خلباني،
شنبه، 10 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پرواز تا بی نهایت
پرواز تا بی نهایت
پرواز تا بی نهایت






سيد حکمت قاضي مير سعيد،محمد طاهري آذر،رحمت اللّه سليماني ماهيني
در سال 1329 در شهرستان قزوين ديده به جهان گشود.دوره ابتدايي را در دبستان “دهخدا”و دوره متوسطه را در دبيرستان “نظام وفا”ي قزوين گذراند.
در سال 1348، در حالي که در رشته پزشکي پذيرفته شده بود، داوطلب تحصيل در دانشکده خلباني نيروي هوايي شد. پس از گذراندن دوره آموزشي مقدماتي خلباني، جهت تکميل دوره، به کشور آمريکا اعزام گرديد. در اين مدت، دوره آموزشي خلباني هواپيماي شکاري را با موفقيت به پايان رساند و پس از بازگشت به ايران، در سال 1351، با درجه ستوان دومي در پايگاه هوايي دزفول مشغول به خدمت شد.
همزمان با ورود هواپيماهاي پيشرفته “f-14” به نيروي هوايي، شهيد بابايي در دهم آبان ماه 1355، براي پرواز با اين هواپيما انتخاب شد و به پايگاه هوايي اصفهان انتقال يافت.
شهيد بابايي در هفتم مرداد ماه 1360 از درجه سرواني به سرهنگ دومي ارتقا پيدا کردو به فرماندهي پايگاه هشتم اصفهان برگزيده شد.وي در نهم آذرماه 1362، ضمن ترفيع به درجه سرهنگ تمامي، به سِمت معاونت عمليات فرماندهي نيروي هوايي منصوب گرديد و به ستاد فرماندهي در تهران عزيمت کرد.
سر انجام در تاريخ هشتم ارديبهشت ماه 1366 به درجه سرتيپي مفتخر شد و در پانزدهم مرداد ماه همان سال، در حالي که به درخواستها و خواهشهاي پي در پي دوستان و نزديکانش مبني بر شرکت در مراسم حج آن سال پاسخ رد داده بود، برابر با روز عيد قربان در حين عمليات برون مرزي به شهادت رسيد شايان ذکر است که شهيد بابايي، عليرغم درخواستها و دعوتهاي هر ساله اطرافيان، در هيچ سالي به حج نرفت. از نزديکان او نقل است که وي چند روز قبل از شهادت، در پاسخ به پافشاريهاي بيش از حد دوستانش گفته بود: “تاعيد قربان خودم را به شما مي رسانم.” و شگفت اينکه شهادت او برابر با روز عيد قربان بود..
شهيد، سرلشکرِ خلبان، عباس بابايي در هنگام شهادت 37 سال داشت.از او يک فرزند دختر به نام سُلما و دو فرزند پسر به نامهاي حسين و محمد به يادگار مانده است.
متن کتاب "  پرواز تا بی نهایت " 




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.