قند خون

قند خون می تواند حتی برای مردم سالم نیز تبدیل به دیابت بشود و این امری طبیعی است که افراد بسیاری از قند خون خود بی خبر بوده اند. پیش از این دکتر ها در زمینه قند خون و فشار خون، انسان ها را در یک زمان مشخص اندازه گیری می کردند که امروزه باید این روند میانگین گیری شود و محاسبه آن برای چند روز انجام شود. همچنین باید گفت مقدار قند خون انسان ها بسته به غذایی که است که آنها مصرف می کنند. طبق آمار موسسه دیابت در امریکا، سالانه نزدیک به 1.5 میلیون آمریکایی متوجه دیابت خود می شوند. این سازمان تخمین زده است که حدودا نزدیک به 7.2 میلیون نفر مورد دیابت تشخیص داده نشده در سال 2017 وجود داشته است. افرادی که در معرض دیابت هستند باید هشدارهای مرتبط با دیابت را حتما رعایت کنند. از نشانه های دیابت نیز تشنگی های زودرس، ادرار های مکرر و کبودی که به آرامی و کندی بهبود می یابند و گرسنگی شدید می باشند.
دوشنبه، 14 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
قند خون
قند خود نرمال می تواند ابتلا به دیابت اولیه را مخفی کند
 
 چکیده
قند خون می تواند حتی برای مردم سالم نیز تبدیل به دیابت بشود و این امری طبیعی است که افراد بسیاری از قند خون خود بی خبر بوده اند. پیش از این دکتر ها در زمینه قند خون و فشار خون، انسان ها را در یک زمان مشخص اندازه گیری می کردند که امروزه باید این روند میانگین گیری شود و محاسبه آن برای چند روز انجام شود. همچنین باید گفت مقدار قند خون انسان ها بسته به غذایی که است که آنها مصرف می کنند. طبق آمار موسسه دیابت در امریکا، سالانه نزدیک به 1.5 میلیون آمریکایی متوجه دیابت خود می شوند. این سازمان تخمین زده است که حدودا نزدیک به 7.2 میلیون نفر مورد دیابت تشخیص داده نشده در سال  2017 وجود داشته است. افرادی که در معرض دیابت هستند باید هشدارهای مرتبط با دیابت را حتما رعایت کنند. از نشانه های دیابت نیز تشنگی های زودرس، ادرار های مکرر و کبودی که به آرامی و کندی بهبود می یابند و گرسنگی شدید می باشند.
 
تعداد کلمات : 1000 / تخمین زمان مطالعه : 5 دقیقه
 
شیب
 
مترجم:  سید محمد حسن هاشمی
 
قند خون همچنین می تواند حتی برای مردم سالم نیز تبدیل به دیابت بشود و این یک امر طبیعی برای بسیاری از انسان هاست که آنها از قند خود بی خبر بوده اند.
 
ابتدا باید پرسید در صورتی که شما دیابت داشته باشید چگونه متوجه بشوید؟ به طور سنتی و قدیمی شما می توانید با مراجعه به دکتر قند خون خود را تست کنید و آنها در مدت زمان های معین و یا در طول ماه بسنجید. به هر حال تحقیقات جدید نشان داداند که وسایل و تجهیزات تشخیص دیابت شاید بدرستی مقدار قند خون و افزایش آن در طول سال ها را تشخیص ندهند و انسان از روند افزایشی قند خون خود بی اطلاع بماند.
 
قند خون نرمال چیست؟
در تحقیقات انجام شده و در مجله بیولوژی پلوس که جمعی از محققان دانشگاه استندفور جضور دارند، در تحقیق خون و قند خون 57 انسان را در مدت های معین، آن هم روز به روز، آزمایش کرده اند. داده ها نشان دادند که انسان های بدون دیابت نیز بعد از مصرف غذا، مقدار قند خون آنها تغییر می کند.

تحقیقات نشان داده اند انسان هایی که خود را در معرض دیابت می بینند بهتر است تست های جدید دکترها را انجام دهند تا مقدار قند خون آنها دقیق مشخص شود. برای تشخیص مقدار قند خون، متخصصان از آزمایش هموگلوبین گلیکوزی شده استفاده می کنند که می تواند مقدار قند خون انسان را برای مدت زمان سه ماه میانگین گیری کند. راهکار دیگر تخمین زدن فشار خون انسان است. البته این آزمایشات را نباید بعد از مصرف غذا انجام داد زیرا تجربه نشان داده است که بعد از خوردن غذا قند خون انسان افزایش می یابد.
 
پیش از این دکتر ها در زمینه قند خون و فشار خون، انسان ها را در یک زمان مشخص اندازه گیری می کردند که امروزه باید این روند میانگین گیری شود و محاسبه آن برای چند روز انجام شود. همچنین باید گفت مقدار قند خون انسان ها بسته به غذایی که است که آنها مصرف می کنند.

 

 بیشتر بخوانید : مواد غذایی که قند خون را پایین می‌آورد


محققان علاوه بر بررسی پاسخ قند خون به غذاهای منظم مردم، قند خون 30 نفر از شرکت کنندگان با مصرف صبحانه های استاندارد را بررسی کرده اند که آنها در وعده های صبحانه خود: چغندرقند، شیر، خوراکی های پروتئینی و ساندویچ کره بادام زمینی مصرف کرده اند و داده ها نشان دادند که نیمی از این افراد که دیابت نداشتند قند خون آنها به شدت افزایش یافت و انها در آستانه دیابت قرار گرفتند بخصوص زمانی که قند خون آنها بعد از خوردن غذا محاسبه می شد.
 
علاوه بر این نزدیک به 80 درصد از مردم بعد از خوردن غلات، قند خونشان به شدت افزایش یافته است. به هر حال مشخص است که فاکتورهای زیادی برای افزایش قند خون انسان ها وجود دارد که بیشترین آن به مصرف غذایی روزانه مردم بستگی دارد.
 
امروزه برخی از راه های علاج آن  به تزریق انسولین نیز رسیده است که مردم برای کنترل قند خون خود مجبور هستند از انسولین هم استفاده کنند.
 تحقیقات نشان داده اند انسان هایی که خود را در معرض دیابت می بینند بهتر است تست های جدید دکترها را انجام دهند تا مقدار قند خون آنها دقیق مشخص شود. برای تشخیص مقدار قند خون، متخصصان از آزمایش هموگلوبین گلیکوزی شده استفاده می کنند که می تواند مقدار قند خون انسان را برای مدت زمان سه ماه میانگین گیری کند. راهکار دیگر تخمین زدن فشار خون انسان است.
 

افزایش مساله سلامت مردم آمریکا
طبق آمار موسسه دیابت در امریکا، سالانه نزدیک به 1.5 میلیون آمریکایی متوجه دیابت خود می شوند. این سازمان تخمین زده است که حدودا نزدیک به 7.2 میلیون نفر مورد دیابت تشخیص داده نشده در سال  2017 وجود داشته است. البته باید گفت آین امار در کشورهای فقیر بسیار بیشتر بوده و عدم اطلاع مردم و نبود امکانات و یا استفاده از روش های سنتی موجب شده است که بسیاری از سطح دیابت خود بی اطلاع باشند.
 
 
اطلاع رسانی و در دسترس بودن تکنولوژی های جدید و توصیه مردم به چک کردن دیابت خونشان موجب شده است تا هر ساله در آمریکا تعداد بیشتری از دیابت خون خود مطلع شوند. هرچند هزینه چک کردن تعداد زیادی، قابل توجه بود اما به مرور زمان تعداد زیادی از اوضاع قند خود باخبر شدند. در صورتی که در آمریکا از روش چک کردن گلوکوز استفاده شود تعداد زیادی هر ساله از دیابت خود با خبر میشوند.
 
در حالی که امکان اشتباه در تشخیص دیابت وجود دارد اما در صورت تشخیص درست، بسیاری از افراد می توانند با تغییر در رژیم غذایی خود این روند افزایش قند خون خود را اصلاح کنند. افرادی که در خطر دیابت قرار دارند می توانند با خوردن بیشتر دانه ها و کم تر خوردن غذاهای حاوی شکر مانند آبنبات، کیک، نان سفید، قند خود را کنترل کنند.
 
 افرادی که در معرض دیابت هستند باید هشدارهای مرتبط با دیابت را حتما رعایت کنند. از نشانه های دیابت نیز تشنگی های زودرس، ادرار های مکرر و کبودی که به آرامی و کندی بهبود می یابند و گرسنگی شدید می باشند. اگر انسان ها توجه کاملی به این علایم داشته باشند و برنامه غذایی مناسبی را هم انتخاب کنند و هر ساله آزمایشاتی را زیر نظر پزشک انجام دهند مطمئنا می توانند از ابتلا به دیابت جلوگیری کنند.

 
برگرفته از سایت: www.healthline.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما