10 رژیم غذایی سالم در سال 2018

آیا دلتان می‌خواهد در سال 2018 فردی قوی‌تر و سالم‌تر از همیشه به نظر برسید؟ شروع سال جدید برای همه افراد با اهداف و تصمیم‌گیری‌هایی همراه است.
سه‌شنبه، 15 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
10 رژیم غذایی سالم در سال 2018
همه چیزهای سالم را بخورید، البته سعی کنید بیشتر گیاه‌خوار باشید
 
چکیده :
آیا دلتان می‌خواهد در سال 2018 فردی قوی‌تر و سالم‌تر از همیشه به نظر برسید؟ شروع سال جدید برای همه افراد با اهداف و تصمیم‌گیری‌هایی همراه است. شما هم می‌توانید تغییرات ساده‌ای در سال جدید در مورد روش‌های غذایی‌تان به وجود بیاورید که در واقع این تغییرات طول عمری بیشتر از آنچه تصور دارید, برایتان به ارمغان می‌آورند. ما روش‌ها و رژیم‌هایی در جهت پیش‌بینی آتی رشد و سلامت فردی ارائه می‌دهیم و در واقع می‌کوشیم درخصوص نحوه مصرف مواد غذایی کمک کند تا آنکه عادات غذایی که به نفع سلامت‌مان نیستند را کنار بگذاریم. این مطالب را در ادامه مقاله می خوانید.

تعداد کلمات : 1064 / تخمین زمان مطالعه : 5 دقیقه

10 رژیم غذایی سالم در سال 2018

مترجم: حسین افرا
 
ده روش سالم غذایی در سال 2018 طبق تحقیقات به عمل آمده عبارتند از :
طعم دهنده‌های گیاهی
امروزه گلبرگ های خوراکی بر سر میز غذای شما جایگاهی برای خود پیدا کرده اند و در انواع خوراکی ها و نوشیدنی ها از آنها استفاده می شود. به عنوان مثال گل سرخ, گل رز و اسطوخودوس که در تهیه  غذاهای میهمانی خود استفاده می کنید ,صرفا به خاطر جنبه تزیینی شان نیست. زمانی که از این گلها در چای و نوشیدنی های خود استفاده می کنید, علاوه بر جلوه تزیینی که دارند همچنین سرشار از خواص  سلامتی باورنکردنی از جمله کاهش فشار خون بالا، تسکین درد معده و حتی کاهش وزن می باشند.
 
پودرهای سوپر
مخلوط کردن برخی پودرهای مفید و بهداشتی به انواع  نوشیدنی ها و غذاهای پخته شده، و نیز بلغور جو دوسر، و حتی قهوه می تواند روش سریع تری باشد که میزان پروتین بیشتر و کلاژن و دیگر مواد مغذی را بدون هر گونه مصرف کالری زیاد به بدن برسانیم. امروزه مصرف پودرهای پروتئینی نه فقط در خصوص ورزشکاران وزنه‌بردار در باشگاههای ورزشی بوده ,بلکه بانوان نیز با استفاده از این پودرها گام بلندی در زمینه سلامت خود بر داشته اند و مصرف کلاژن  به صورت نوشیدنی در واقع می تواند راز داشتن یک پوست خوب و جوان باشد و همچنین استفاده از زردچوبه , اسپرینولا و ریشه‌های گیاهانی که به صورت پودر شده می باشند، به امر کمک شایانی می‌کنند.
مصرف نوشیدنی‌های گازدار دیگر مثل زمان های گذشته نیست. این نوشیدنی‌های گازدار حتی اگر فاقد شکر هم باشند, بیشتر از آنچه تصور کنید برای  سلامتی شما مضرند.
قارچ های کاربردی
قارچ‌هایی با مصارف کاربردی نظیر قارچ ر‌یشی، قارچ کوردی سپ، قارچ یال شیر، قارچ چاگا به طور سنتی مورد استفاده بوده و به عنوان مکمل‌های غنی و چرب و در عین حال به عنوان طعم دهنده چای، قهوه و اسموتی و انواع نوشیدنی‌ها اضافه می‌شوند. اینکه از خواص قارچ‌ها به طور کامل صحبت کنیم, کار ساده ای نیست. اما باید گفت قارچ ها در تقویت سیستم ایمنی بدن ,حفظ سلامت قلب مفید و موثر بوده و نیز  التهاباتی را که منجر به بروز  سرطان می شوند، از بین می برند.
 
خوردن غذا به سبک خاورمیانه‌ای
 به نظر می‌رسد رفتارهای مربوط به تغذیه درآفریقای شمالی و خاورمیانه , مصرف مواد غذایی به سبک عربی  از جمله فلافل, غذاهای پنیری از جمله هالومی و ادویه‌هایی نظیر هاریسا و هل , شما را در  خصوص برنامه سلامت 2018 , در حالت تعادل نگه می دارند. ارائه غذای سالم و کاهش میزان چربی در رژیم غذایی مدیترانه‌ای و نیز مصرف هل با  توجه به خواص درمانی آن , در واقع یک رژیم غذایی متعادل و در عین حال جزو غذاهایی خوشمزه  برای سال جدید شما به ارمغان می آورد.  اینکه  دیگر در مورد  برنامه غذایی‌تان بر اساس برچسب میزان کالری و بر مبنای گواهینامه "تجارت عادلانه" Fair Trade))، ارگانیسم‌های اصلاح شده ژنتیکی, (GMOs ) استانداردهای رفاه حیوانات, بیش از آنچه در سالهای قبل 2018  می‌دانستید, خواهید دانست. با آغاز ماه جدید وقتی به فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌روید، تلاش کنید که در خصوص تمامی محصولات خود از جمله ماهی و کنسرو و ... اطمینان یابید که از منابع سالم تهیه شده باشند.
 
فناوری توسعه مواد غذایی گیاهی
وگان و رژیم غذایی گیاهخواری دیگر مثل سابق نیست. امروزه می توانید برگرهای گیاهی بخورید. کنسروهای تن که در واقع از گوجه فرنگی و ماست تهیه شده اند و نیز حبوباتی شامل نخود را در رژیم غذایی خود داشته باشید. با داشتن رژیم غذایی گیاهخواری , در واقع برنامه‌ی غذایی خواهید داشت که شما را در برابر ابتلا به انواع سرطان و دیابت نوع 2 محفاظت می کند. امروزه داشتن رژیم گیاهخواری، دیگر  به سختی زمانهای گذشته نیست.
 
اسنکهای بو داده
اسنک ها به عنوان غذاهایی کم کالری و با طعم های جالبی هستند, از جمله چیپس جلبک دریایی  و پاستاهای پاپیونی شکل به طور کلی، مصرف این گونه تنقلات حاوی  کربوهیدرات کمتر و در عین حال سبزیجات بیشتر بوده و رژیم غذایی عاری از گلوتن است.
 
غذاهای تاکو(مکزیکی)محبوبیت بیشتری می یابند
غذاهای مکزیکی در سال جدید محبوبیت بیشتری می‌یابند و به صورت جلبک‌های دریایی بسته بندی شده (که فواید بسیاری برای سلامتی دارند,) نان ترتیلای مکزیکی (نان ذرت مکزیکی) و حتی انواع دسرها عرضه خواهند شد.
 
مصرف تمامی اجزای گیاه اعم از ریشه و ساقه
ما از سر تا دم حیوانات را مورد مصرف غذایی قرار می دادیم، پس چرا نسبت به سبزیجات اینطور عمل نمی کنیم؟ در سال 2018 ما در خصوص گیاهان و سبزیجات اقدامات بیشتری خواهیم داشت. چیزی فراتر از دانستن فواید مصرف سوپ کلم. ما اقدام به تهیه ترشی پوست هندوانه، سالاد ریشه و ساقه کلم بروکلی داشته و در واقع به هر بخش از اجزای میوه‌جات و سبزیجات مصرفی, نگاه تازه ای خواهیم داشت.
 

بیشتر بدانید :  بهترین رژیم غذایی سال 2018 چیست؟


انگیزه تهیه نوشیدنی‌های دیگر
مصرف نوشیدنی‌های گازدار دیگر مثل زمان های گذشته نیست. این نوشیدنی‌های گازدار حتی اگر فاقد شکر هم باشند, بیشتر از آنچه تصور کنید برای  سلامتی شما مضرند. در برخی از فروشگاه‌ها نوشیدنی‌هایی با عطر چوبهای جنگلی و ماکتیل‌هایی با عطر گلها و نعناع داشته وجود دارد که مصرف آنها روح تازه‌ای به ما می‌دهد. این موضوع نه تنها باعث می‌شود فرد نوشیدنی‌های الکی را ترک کند،  بلکه در خصوص هیدراته کردن نیز بسیار موثرند. با ابداع  روشهای نوین بسیاری که در سال 2018 خواهیم داشت دیگر بهانه ای برای عدم آگاهی  شما در خصوص مواد غذایی مصرفی  وجود نخواهد داشت. شما می توانید بیشتر نسبت به منشا مواد غذایی‌تان بدانید و نیز مانع از ورود مواد غذایی ناسالم به بدن خود شوید و به نوعی در خصوص آنچه می خورید و نیز  به لحاظ شیوه غذا خوردن خود  تغییراتی ایجاد کنید.

برگرفته ازسایت: www.healthline.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.