نصب برنامه های ویندوز روی مک

کم بودن نرم افزارهای کاربردی برای مک شاید یکی از دغدغه های مهم کاربران آن محصوب شود. این مشکل تا حدی حل شده است بطوریکه می توان نرم افزار های ویندوز را برروی مک نصب کرد
چهارشنبه، 23 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
نصب برنامه های ویندوز روی مک
با استفاده از این 5 روش میتوانید برنامه های Windows را روی  Mac اجرا کنید
 
چکیده:
کم بودن نرم افزارهای کاربردی برای مک شاید یکی از دغدغه های مهم کاربران آن محصوب شود. این مشکل تا حدی حل شده است بطوریکه می توان نرم افزار های ویندوز را برروی مک نصب کرد. این مقاله را بخوانید تا بدانید چطور این کار انجام می شود.

تعداد کلمات : 1628 / تخمین زمان مطالعه : 8 دقیقه

مک

نویسنده : CHRIS HOFFMAN
مترجم: هادی  انصاری چشمه

محیط نرم افزاری  Mac دارای محدودیت هایی میباشد ، اما برخی از نرم افزارها همچنان فقط از Windows پشتیبانی میکنند. اگر بخواهید از نرم افزارهای کسب  کار  یا بازی های کامپیوتری استفاده کنید ، روش های زیادی وجود دارد که بتوانید به کمک آنها برنامه های ویندوز را روی  Mac اجرا کنید. برخی از این روش ها مانند همان روش هایی است که برنامه های ویندوز را روی سیستم عامل  Linux یا  Chromebook ها اجرا میکنید. ماشین های مجازی ، Dual-booting , The Wine Compatibility Layerو  Remote Desktop  روش هایی هستند که قرار است آنها را مورد بررسی قرار دهیم.  
 
Virtual Machines ( ماشین های مجازی )
پیشنهاد میکنیم از یک برنامه ماشین مجازی استفاده نمایید ، که از نظر ما معمول ترین آنها  Parallels یا VMWare Fision میباشند ، که کمک میکنند بدون boot کردن  Mac برنامه های ویندوز را اجرا کنید.به منظور کارایی بهتر ، مخصوصا برای بازی ها پیشنهاد میکنیم بجای استفاده از  Dual-Booting  از برنامه  Boot Camp استفاده نمایید.

ماشین های مجازی یکی از بهترین روش هایی است که به کمک آن میتوان برنامه های ویندوز را روی  Mac اجرا نمود. این برنامه اجازه میدهد تا برنامه های سایر سیستم عامل ها را روی  Mac خود نصب و راه اندازی نمایید  ویندوز فکر میکند که همچنان روی یک کامپیوتر واقعی در حال اجرا است ، اما در حقیقت روی یک تکه از نرم افزارهای Mac در حال اجراست.

مجبور نیستید که برنامه ویندوز خود را روی یک پنجره ماشین مجازی اجرا کنید ، برخی از برنامه های ماشین مجازی اجازه میدهند که ویندوز را طوری اجرا کنید که قابل مشاهده نباشد ، اما با این حال ، همچنان در پشت زمینه سیستم شما در حال اجرا میباشد. به منظور نصب ویندوز روی یک ماشین مجازی به یک License ویندوز نیاز دارید. اگر در حال حاضر یک  Product Key دارید ، میتوانید راهنمای نصب ویندوز روی  ماشین مجازی را دانلود کنید و سپس اقدام به نصب آن کنید.

مشهورترین برنامه های ماشین مجازی  Parallels و VMWare Fusion میباشد. این دو برنامه پولی میباشند . بنابراین باید هم یک Widows License  خریداری کنید و هم یکی از این دو ماشین مجازی. شما همچنین میتوانید از برنامه کاملا رایگان VirtualBox استفاده کنید ، اما این برنامه از گرافیک های  3D پشتیبانی میکند که  همبستگی سیستم عامل  Mac زیاد جالب نیست. برنامه های  Parallels  و VMWare Fusion  هر دو دارای نسخه های آزمایشی میباشند ، بنابراین میتوانید هر دو این برنامه ها را تست کنید و بعد تصمیم بگیرید که کدام یک بهتر است.

توجه کنید : ما معمولا برنامه های پولی را به افراد پیشنهاد نمیکنیم ، اما در مورد  برنامه  Parallels Desktop باید بگوییم که  این برنامه همان برنامه ای است که ما هر روزه در سایت  How To Geek مورد استفاده قرار میدهیم و با کمک آن برنامه های متعددی را مورد آزمایش قرار میدهیم. در این برنامه ادغام  MacOs بشسیار عالی انجام شده است و سرعت آن بسیار بیشتر از  VirtualBox میباشد. در طولانی مدت خواهید دید که هزینه کردن برای آن ارزشش را دارد. یک نقطه ضعف در ماشین های مجازی وجود دارد ؛ عملکرد گرافیک های سه بعدی زیاد جالب نیست. بنابراین ، این روش بهترین راه برای اجرای بازیهای ویندوز روی  Mac نمیباشد. بله ، کارایی  دارد. مخصوصا در بازی های قدیمی، اما شاهد عملکرد خوبی نخواهید بود. برخی از بازی ها ، مخصوصا مدل های جدید ، به هیچ وجه ممکن اجرا نمیشوند . این همان جایی است که گزینه بعدی روی کار می آید.

Boot Camp
 برنامه Apple Boot Camp به شما کمک میکند تا سیستم عامل ویندوز را در کنار سیستم عامل  Mac روی  Mac خود نصب نمایید.در آن واحد تنها یک سیستم عامل میتواند اجرا شود، بنابراین بعد از  Boot کردن سیستم خود تصمیم بگیرید که قرار است با کدام یک کار کنید. آیا تا به حال سیستم عامل linux را روی کامیوتر خود که دارای سیستم عامل ویندوز است  dual-boot کرده اید ؟ دقیقا به همین شکل.

اگر میخواهید همواره بازی های ویندوز را مورد استفاده قرار دهید یا از برنامه های مهم ویندوز استفاده کنید و از بهترین عملکردهای سیستم بهره ببرید ،  نصب ویندوز به عنوان سیستم عامل اصلی روی  Mac بهترین ایده است. زمانی که سیستم عامل ویندوز را روی  Mac خود نصب میکنید میتوانید شاهد بالاترین عملکردها و بهترین کیفیت ها باشید. با این کار Macbook شما همانند سیستمی عمل میکند که دارای سیستم عامل ویندوز میباشد و هیچ تفاوتی میان این دو نیست.

نقطه ضعفی که در اینجا وجود دارد این است که نمیتوانید برنامه های سیستم عامل  Mac و ویندوز را کنار هم نصب کنید و مورد استفاده قرار دهید. اگر میخواهید هم از ویندوز استفاده کنید و هم از سیستم عامل  Mac استفاده از  Virtual Machines بهترین گزینه موجود است. از طرف دیگر، اگر بخواهید از جدیدترین بازی هی ویندوز روی مک خود استفاده کنید ، برنامه Boot Camp بهترین گزینه است. به عنوان یک ماشین مجازی ، اگر بخواهید ویندوز را روی  Mac نصب کنید ، باید اقدام به خرید یک License کنید.
ما معمولا برنامه های پولی را به افراد پیشنهاد نمیکنیم ، اما در مورد  برنامه  Parallels Desktop باید بگوییم که  این برنامه همان برنامه ای است که ما هر روزه در سایت  How To Geek مورد استفاده قرار میدهیم و با کمک آن برنامه های متعددی را مورد آزمایش قرار میدهیم. در این برنامه ادغام  MacOs بشسیار عالی انجام شده است و سرعت آن بسیار بیشتر از  VirtualBox میباشد. در طولانی مدت خواهید دید که هزینه کردن برای آن ارزشش را دارد.
Wine  
اصلیت برنامه  Wine مربوط به سیستم عامل  Linix است. لایه های سازگار این برنامه اجازه میدهند تا برنامه های سیستم عامل ویندوز روی سایر سیستم عامل ها قابل اجرا شوند. برنامه  Wine روشی است که طی آن کدهای ویندوز طبق نیاز کاربران بازنویسی شده است ، بنابراین میتواند روی سایر سیستم عامل های دیگر نیز اجرا شود. بدین معناست که برنامه  Wine چندان برنامه جالبی نیست. این برنامه نمیتواند همه برنامه های ویندوز را اجرا کند و برخی از آنها که اجرا میشوند نیز دارای مشکلاتی میباشند. برنامه  Wine DB نیز همانند مورد بالا است که البته تمرکز اصلی آن روی سیستم عامل  Linux میباشد.

با این حال برنامه  Wine نیز همانند سایر برنامه ها روشی است که میتوانید به کمک آن برنامه های ویندوز را روی  Mac نصب و اجرا نمایید. از آنجایی که هیچ نیاز واقعی به ویندوز ندارد ، لازم نیست جهت استفاده از برنامه  Wine لایسنس خریداری کنید. بنابراین کاملا رایگان است. فقط کافی است  Wine یا  WineBottler را برای سیستم عامل  Mac دانلود و اجرا کنید تا ببینید چقدر عالی برنامه ها را اجرا میکند.

CrossOver Mac
 برنامه  CrossOver Mac که متعلق به شرکت  CodeWeaver میباشد ، یک برنامه پولی است که میتواند برنامه های ویندوز را روی  Mac اجرا کند. این برنامه از کدهای منبع- باز ( قابلیتی که افراد میتوانند تغییراتی در زیر ساخت های نرم افزار ایجاد نمایند )   Wine جهت انجام چنین کاری استفاده میکند ، اما ظاهر گرافیکی برنامه  CrossOver زیباتر میباشد و تمرکز اصلی آن روی اجرا کردن برنامه های پر طرفدار میباشد. اگر این برنامه نتوانست یکی از برنامه های حمایت شده را اجرا کند ، میتوانید به شرکت  CodeWeaver تماس بگیرید و منتظر بمانید تا مشکل شما را حل کنند. شرکت  CodeWeaver ارتقاء برنامه های خود را توسط پروژه  Wine که دارای قابلیت  Open-Source است بدست می آورند ، بنابراین اگر  CrossOver را خریداری کنید میتوانید در ارتقاء پروژه Wine نیز سهیم باشید.

یک دوره آزمایشی جهت استفاده از برنامه  CrossOver مهیا شده است ، که قبل از خرید آن میتوانید از این دوره استفاده نمایید. حتی قبل از خرید میتوانید یک لیست از برنامه هایی که به خوبی روی  CrossOver اجرا میشوند را مشاهده کنید. از آنجایی که تمرکز اصلی برنامه  CrossOver  روی سازگاری است ، همچنان بر اساس اطلاعات برنامه  Wine  میباشد و نمیتواند هر برنامه ای را اجرا کند.

اغلب افراد ممکن است ترجیح دهند از یک ماشین مجازی و لایسنس ویندوز استفاده کنند. اگر از  CrossOver  استفاده میکنید دیگر نیازی نیست که یک ماشین مجازی را راه اندازی کنید._ اما اگر این مشاین مجازی را راه اندازی کنید ، میتوانید تقریبا همه برنامه های ویندوز را روی  Mac خود اجرا کنید. از نظر تئوری ، برنامه  CrossOver به شما اجازه میدهد تا بازی های ویندوز را نیز روی  Mac خود نصب کنید و شاهد عملکردهای بهتری در مقایسه با  Virtual Machines باشید. تنها مشکلی که وجود دارد این است که ممکن است در حین اجرا برنامه ها دچار مشکل شوید. البتع برنامه  Boot Camp ممکن است گزینه بهتری باشد.

 

 بیشتر بدانید :  چگونه در  Mac چند دسکتاپ داشته باشیم


Remote Desktop
 اگر در حال حاضر یک Windows Desktop دارید ، دیگر لازم نیست برنامه های ویندوز را روی مک اجرا کنید ،  از قابلیت  Remote Desktop استفاده نمایید تا به ماشین ویندوز از طریق  Mac دسترسی پیدا کنید. سازمانهایی که برنامه های مربوط به کسب و کار را راه اندازی میکنند ، میتوانند میزبان سرورهای ویندوز شوند ، و برنامه های خود را برای  Mac, Chromebook, Linux Pc , iPad , android Tablets و سایر دستگاه ها مهیا سازند. اگر شما یک کاربر خانگی هستید و از ویندوز استفاده میکنید ، میتوانید تنظیمات پیکربندی Remote Desktop سیستم خود را انجام دهید و آن را به جایی که برنامه های مورد نظر شما قرار دارند متصل نمایید. فقط توجه داشته باشید که این موضوع برای کارهایی که نیاز به گرافیک بالا دارند ، مانند بازی های کامپیوتری جدید ، مناسب نیست.

حتی اگر یک کاربر  Chromebook  هستید میتوانید تنظیمات مرتبط با  Chrome Remote Desktop را انجام دهید تا به یک سیستم مجهز به ویندوز متصل شوید .
تمام ترفندهایی که شرح داده شد نیاز به تلاش فراوانی دارد و تفاوت زیادی با نصب یک برنامه ساده روی ویندوز دارد. اگر از  Mac استفاده میکنید ، سعی کنید تا حد ممکن از برنامه های  Mac استفاده نمایید. برنامه های ویندوز نمیتواند به خوبی روی سیستم شما کارایی داشته باشند.

چه از ماشین های مجازی استفاده کنید ، چه اقدام به نصب  Boot Camp  کنید ، ممکن است برای سازگار کردن  Mac  خود مجبور باشید اقدام به خرید یک License ویندوز کنید. برنامه های  Wine  و  CrossOver نیز ایده بدی نیستند ، اما عالی هم نیستند.

برگرفته از سایت: www.howtogeek.com


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.