سلام زیبایی

همیشه میگن خداحافظی طعمش تلخه اما امروز یاد گرفتم که خداحافظی آغاز یک سلام دوباره است. یاد گرفت­م موقع خداحافظی دستم را پایین نیارم، چون کسی توی راهه که باید به استقبالش برم و بهش سلام کنم.
دوشنبه، 17 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
سلام زیبایی
همیشه میگن خداحافظی طعمش تلخه. یادم میاد اولین باری که طعم خداحافظی رو چشیدم، اولین سال­ های زندگی­ ام بود. مامان منو بین چند تا از بچه­ های هم سن و سال خودم تنها گذاشت. مربی مهربون اون مهد کودک هم خوب یادم هست که سعی می­ کرد مثل مامان ­ها باشه.

اما من دلم گرفته بود. گریه کردم و یادمه که بقیه بچه­ ها هم از گریه من گریه­ شون گرفت. مامان اولین باری بود که با من خداحافظی می­ کرد و تنهام می­ ذاشت. می­ دونستم باید عادت کنم و عادت هم کردم به خداحافظی هر روز مامان.

دومین بار وقتی بود که باید با بابا خداحافظی می­ کردم. بابا می­ خواست سوار قطار بشه تا راه دوری بره. یادمه که گونه ­ام رو بوسید و گفت: «خداحافظ باباجون.»

بازم مثل همون سال ­های قبل بغض کردم و گریه ­ام گرفت. از خداحافظی کردن بدم می­ اومد. طعمش تلخ بود. مثل دارویی که وقتی تب می­ کردم و مریض می­ شدم، مجبور بودم بخورم تا خوب بشم.

از اون سال به بعد با خیلی ­ها خداحافظی کردم. خداحافظی­ های آخر، سال­ های دوران مدرسه. هم­کلاسی­ ها، معلم ­ها؛ اما از همه مهم­تر خداحافظی مادر بزرگ بود که تلخ ­ترین خداحافظی بود. این یه داروی تلخ بود که باید در من اثر می­ کرد تا چیزی رو خوب یاد بگیرم. این که: «یکی خداحافظی می­کنه و همزمان کسی دیگری سلام می­کنه.»

چند ماه بعد از خداحافظی تلخ مادر بزرگ، خواهرم هستی به دنیا اومد. به دنیا اومدن هستی یک سلام شیرین و دلنشین و پر از انرژی بود.

دیگر خبری از طعم تلخ اون دارو نبود. داروی تلخ تمام مداواش همین بود. که خداحافظی آغاز یک سلام دوباره است.

امروز یاد گرفتم دست ­هام رو بالا ببرم و با لبخند خداحافظی کنم، با هر سالی از عمرم که می­ گذره. با تمام لحظه­ ها.

با تمام خوشی­ ها که تبدیل می­شن به بهترین خاطره­ ها. حتی با تلخی غم ­ها.

یاد گرفته­ ام موقع خداحافظی دستم را پایین نیارم، چون کسی توی راهه که باید به استقبالش برم و بهش سلام کنم: گرم و شیرین، خوب گوش کن: بیا سلام کنیم به همین ثانیه ­هایی که توی راهند.

به ساعت نگاه کن.

 سلام زیبایی...

نویسنده: سعیده سعیدی


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.