سلامتی و تندرستی شماره ششم

میوه آلبالو یک میوه­ ی همه چیز تمام است... در فصل گرما استفاده از نوشیدنی ­های گازدار بیشتر رواج پیدا می­ کند، بهتر است قبل از مصرف با مضرات آن هم آشنا شویم... گاهی اوقات بیماری­ ها و مشکلات لثه می ­تواند سلامت دندان­ هایمان را هم تهدید کند...
جمعه، 21 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
سلامتی و تندرستی شماره ششم
حدیث سلامتی

پیامبر(صلی ­الله­ علیه ­وآله ­وسلم) فرمودند: شستن دست­ها پیش از غذا، شفایی برای تن است، مایه برکت رزق و روزی است. فقر را دور می­ سازد، موجب افزایش طول عمر است و بینایی را جلا می­ دهد.
بحارالانوار، ج66، ص356

 
میوه ترش کوچک

میوه آلبالو یک میوه­ ی همه چیز تمام است؛  فشار و غلظت خون را پایین می­ آورد و برای افرادی که چربی شکمی دارند مفید است. همین­ طور اشتها را زیاد می­ کند و آرام ­بخش طبیعی برای اعصاب است. این میوه کمک می­ کند تا خون از سموم تصفیه شود و خصوصا برای ناراحتی کبد توصیه می­ شود. این میوه قدرت ضدعفونی­ کنندگی روده­ ها را دارد و به درمان کم خونی، رفع خستگی و بیماری­ های مفاصل کمک می­ کند. آلبالو مناسب افراد گرم مزاج است چون طبیعت آن سرد است. به کمک یک لیوان آب آلبالو یا شربت آلبالو می ­توانید عطش یک روز تابستانی را از خود دور کنید.
 
آگاهانه بنوشید!

در فصل گرما استفاده از نوشیدنی ­های گازدار بیشتر رواج پیدا می­ کند، اما بهتر است قبل از مصرف بیش از حد با مضرات آن هم آشنا شویم. نوشابه­ های گازدار حاوی مقادیر زیادی «اسید کربنیک» هستند که این ماده خون را اسیدی می­ کند. اسیدی شدن خون در دراز مدت موجب پوکی استخوان خواهد شد. قند زیاد موجود در این نوشیدنی ­ها در بدن تبدیل به چربی می­ شود و این ذخیره زیاد چربی در بدن، خطر ابتلا به بیماری­ های قلبی و دیابت را افزایش می ­دهد. نوشابه­ های زرد رنگ، رنگ مصنوعی دارند که می ­تواند عوارض دیگری مثل آلرژی به این رنگ­ ها را در پی داشته باشد. نوشابه­ های گازدار همچنین سلامت دندان­ های شما را به خطر می­ اندازند. پس آگاهی از مضرات این نوشیدنی­ ها، باعث می­ شود تا به مصرف آن با تردید نگاه کنیم و بیشتر مراقب سلامتی خود و خانواده ­مان باشیم.
 
راه­ حل های خوردنی، برای تقویت لثه

گاهی اوقات بیماری­ ها و مشکلات لثه می ­تواند سلامت دندان­ هایمان را هم تهدید کند. محققان می ­گویند بهترین میوه­ ها برای پیشگیری از بیماری لثه و دندان عبارتند از: سیب، آلو و موز. براساس مطالعات آنها مصرف فیبر در هر وعده­ ی غذایی موجب کاهش بیماری ­های لثه می­ شود. فیبرهای غذایی، مواد کربوهیدراتی غیر قابل هضمی هستند که در بسیاری از غذاها خصوصا در میوه­ ها و سبزیجات یافت می ­شوند و در غلات سبوس ­دار هم وجود دارند. مواد خوراکی که فیبر زیادی دارند عبارتند از: سیب، پرتقال، توت، گلابی، هویج، لوبیا، نخود سبز، گل کلم و نان سنگک.

نویسنده: سحر رحیمی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.