سلامتی و تندرستی شماره نهم

دانشمندان پس از یک تحقیق جدید تاکید کردند که مصرف زیاد نمک به استخوان‌ها آسیب می‌رساند... سمنو سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی است و برای کودکان و ورزش‌کاران مفید است... دارچین بهترین دارو برای دردهای عضلانی است.
جمعه، 21 دی 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
سلامتی و تندرستی شماره نهم
امام علی(علیه السلام) فرمودند: «هرکس اعتدال را در غذا خوردن رعایت کند، سلامتی او زیاد و فکرش صالح می‌شود.»
منبع: غررالحکم

خطرات با نمکی!

دانشمندان پس از یک تحقیق جدید تاکید کردند که مصرف زیاد نمک به استخوان‌ها آسیب می‌رساند. آن ها گفتند: «با مصرف زیاد نمک، بدن برای دفع سدیم مجبور می‌شود از کلسیم استفاده کند. این دفع اضافی کلسیم از بدن باعث به هم خوردن و ضعیف شدن استخوان‌ها، کاهش تراکم استخوانی شده، فرد را در معرض ابتلا به پوکی استخوان قرار می‌دهد. به این نکته توجه کنید که به غذای خود نمک اضافی نزنید، ازبرخی فراورده‌های شور مثل چیپس و پفک یا سوسیس و کالباس و کنسروها کمتر استفاده کنید. در مورد مصرف آجیل، از آجیل‌هایی استفاده کنید که نمک اضافی به آنها نباشد و کم نمک باشند.
 
چیزهایی که در مورد سمنو نمی‌دانستید

سمنو خیلی از خوراکی‌های مخصوص سفره هفت‌سین است. سمنو را از شیره‌ی جوانه گندم درست می‌کنند. شیرینی سمنو به خاطر جوانه گندم است و شکر به آن اضافه نمی‌کنند. سمنو سرشار از ویتامین‌ها و املاح معدنی است. ویتامین‌هایی مثل ویتامین‌های گروه «ب»، «آ»، «کا» و «ای». املاح معدنی هم مثل فسفر، کروم، آهن، روی، سلنیوم و مس است. سمنو مغذی و انرژی زاست. به ویژه برای کودکان و ورزش‌کاران مفید است. سمنو را داروی طول عمر و آرامش اعصاب می‌دانند. سمنو برای تقویت استخوان‌ها هم مفید است و باعث بهبود رشد در کودکان و نوجوانان می‌شود.
 
عادت‌های منفی بعد از غذاخوردن


بعضی عادات غلط، ممکن است سلامت ما را به خطر بیندازند. چه خوب است آن ها را بشناسیم و برای ترک شان از همین الان تصمیم بگیریم. بعضی رفتارهاست که بعد از غذا خوردن، ممکن است عمل جذب و هضم غذای ما را مختل کند مثل نوشیدن آب بعد از غذا که باعث رقیق شدن شیره معده می‌شود و عمل هضم غذا خوب انجام نمی‌شود. میوه خوردن پس از صرف غذا هم باعث نفخ معده می‌شود. بعد از غذا حمام نروید چون بر جریان خون اطراف معده تاثیر می‌گذارد و غذایتان خوب هضم نمی‌شود. همچنین حداقل دو ساعت پس از غذاخوردن نخوابید. پس غذا خوردن آخر شب کار اشتباهی است. نوشیدن چای بلافاصله بعد از غذا هم باعث می‌شود محیط معده اسیدی شود و تاثیر منفی بر جذب مواد معدنی غذا مثل آهن بگذارد. نیم ساعت بعد از غذا صبر کنید، سپس مایعات بنوشید.
 
در مورد دارچین بیشتر بدانید

دارچین بهترین دارو برای دردهای عضلانی است. خاصیت آرام‌بخشی دارد و شادکننده است. برای تقویت معده و تمیز کردن دستگاه گوارش کاربرد دارد. ضعف دست و پا را از بین می‌برد و کلیه‌ها را گرم نگه می‌دارد. این گیاه باعث درمان کم خونی می‌شود و عروق را باز می‌کند. یکی دیگر از خواص جالب آن، تب‌بری آن است و موقع سرماخوردگی این نوشیدنی توصیه می‌شود.

با افزودن کمی پودر دارچین به قهوه، چای، آب پرتقال یا شیر، ارزش غذایی آن‌ها را بالا ببرید.

نویسنده: سحر رحیمی


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.