8 نکته درباره سفره هفت سين

1. هر سال رنگي را براي هفت‌سين انتخاب کنيد. يک سال صورتي‌هاي تيره و روشن، سال بعد آبي‌هاي متفاوت و... شما با رنگ نشاط و شادي خلق مي‌کنيد که با وسيله ديگري امکان ندارد. لازم نيست سفره‌ها و پارچه‌هاي رنگي بخريد، شال‌هاي بلند زنانه را بشوييد و اتو کنيد. سپس با کمي چين و شکن در هم ادغام کنيد. براي مثال، شال صورتي را به صورت اريب روي ميز پهن کنيد و يک پارچه سفيد يا روسري سفيد را مانند گل در مرکز شال صورتي جمع کنيد تا ظرف سيب يا ماهي را روي آن
يکشنبه، 23 اسفند 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
8 نکته درباره سفره هفت سين
8 نکته درباره سفره هفت سين
8 نکته درباره سفره هفت سين






1. هر سال رنگي را براي هفت‌سين انتخاب کنيد. يک سال صورتي‌هاي تيره و روشن، سال بعد آبي‌هاي متفاوت و... شما با رنگ نشاط و شادي خلق مي‌کنيد که با وسيله ديگري امکان ندارد. لازم نيست سفره‌ها و پارچه‌هاي رنگي بخريد، شال‌هاي بلند زنانه را بشوييد و اتو کنيد. سپس با کمي چين و شکن در هم ادغام کنيد. براي مثال، شال صورتي را به صورت اريب روي ميز پهن کنيد و يک پارچه سفيد يا روسري سفيد را مانند گل در مرکز شال صورتي جمع کنيد تا ظرف سيب يا ماهي را روي آن بگذاريد.
2. ليوان‌هاي ساده را با چسب حرارتي و کمي نگين و دکمه و پارچه تزيين کنيد. با اين کار محيط را به فضايي شادمانه و خوشايند تبديل مي‌کنيد. براي مثال، نوارهاي طلايي را اطراف يک ليوان ساده چين بدهيد و با سنگ و شيشه‌هاي طلايي که اغلب روي لباس زنانه دوخته مي‌شود کاملش کنيد.
3. براي افراد خانواده يادداشت‌هاي رنگي و شخصي بگذاريد و آرزوهاي واقعي و شاد را در کارت‌هاي ساخته دست خودتان بنويسيد يا عکسي از لحظات شاد خانواده را تکثير کنيد و هديه بدهيد.
4. اگر از هفت‌سين‌هاي آماده و جمع‌وجور استفاده مي‌کنيد، مي‌توانيد با پارچه‌ها و روبان‌ها و شمع در اطراف‌ آن فضاي متفاوتي خلق کنيد ولي اگر در توان شما هست حتما سبزه طبيعي براي هر سال بگذاريد و از نوع مصنوعي آن استفاده نکنيد. سبزه شاداب و بزرگ همه سبزي که سال شما بايد داشته باشد، به روحيه شما مي‌بخشد. از گل‌هاي تازه و رنگارنگ هم استفاده کنيد.

8 نکته درباره سفره هفت سين

5. به وسيله فويل آلومينيومي اشکال متفاوتي براي سبزه عيد، درست کنيد. براي مثال، بته‌جقه و ستاره و گل‌هاي سنتي مانند گل شاه‌عباسي... کمي حوصله و عشق لازم است، سخت نيست.
6. شادترين عکس خانوادگي را قاب کنيد و سر سفره بگذاريد، مانند عکسي از سفري خوب و خوش و مهماني‌هاي شاد، تا لحظه تحويل سال نو به شادي فکر کنيد.
7. سکه هفت‌سين را همراه با سماق و سنجد و نقل رنگي در حريري رنگين بريزيد و مانند بسته‌هاي نقل عروسي با روبان ببنديد. مي‌توانيد اين کيسه‌ها را براي يادآوري لحظات خوب در تمام سال به اعضاي خانواده هديه بدهيد.
8. اگر ماهي عيد را در ميانه راه نوروز و يا پس از آن مرده پيدا کرديد و احساس بدي داشتيد، لازم نيست ماهي قرمز بخريد. ظرفي به شکل ماهي و يا شمعي شبيه ماهي بسازيد و يا از ماهي‌هاي کوچک آکواريوم که مقاومت دارند، استفاده کنيد.
منبع: www.salamat.com




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.