شير زيبايي

پودر‌ها و ساير مواد آرايشي، پوست را کثيف و منافذ آن را مسدود مي‌کنند و ما مجبور هستيم به دفعات آنها را پاک کنيم. آب و صابون به تنهايي براي بيرون آوردن اين ذرات کافي نيست، بلکه بايد موادي به کار ببريم مانند اجسام چرب که به زور، مواد رنگي اين پودر‌ها و جرم‌هاي پوست را بگيرند و آنها را بيرون بکشند و در نهايت باعث جذب بهتر اکسيژن توسط پوست شوند. به اين فرآورده‌ها، روغن‌هاي پاک‌کننده يا شير زيبايي مي‌گويند که در آنها مواد چربي کم و سبکي وجود دارد و براي پاک
يکشنبه، 25 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
شير زيبايي
شير زيبايي
شير زيبايي

نويسنده: دکتر گلرخ ثريا



پودر‌ها و ساير مواد آرايشي، پوست را کثيف و منافذ آن را مسدود مي‌کنند و ما مجبور هستيم به دفعات آنها را پاک کنيم. آب و صابون به تنهايي براي بيرون آوردن اين ذرات کافي نيست، بلکه بايد موادي به کار ببريم مانند اجسام چرب که به زور، مواد رنگي اين پودر‌ها و جرم‌هاي پوست را بگيرند و آنها را بيرون بکشند و در نهايت باعث جذب بهتر اکسيژن توسط پوست شوند. به اين فرآورده‌ها، روغن‌هاي پاک‌کننده يا شير زيبايي مي‌گويند که در آنها مواد چربي کم و سبکي وجود دارد و براي پاک کردن روزانه پوست به کار مي‌رود.
شيرپاک ‌کن‌ها از قديمي‌ترين محصولات پاک ‌کننده هستند که بيشتر به شكل روغن در آب استفاده مي‌‌شوند و روغن آن‌ها نيز از نوع پارافين انتخاب مي‌شود. حدود 70 درصد وزن اين فرآورده‌ها از آب و 30 درصد آن روغن است. امروزه با ساخته شدن ظروف پلاستيکي، اين لوسيون‌ها در حد وسيعي توليد شده‌اند. ساخت آنها آسان بوده، به کرم‌هاي پاک‌کننده از نظر مصرف برتري دارند و از نظر اقتصادي مقرون به صرفه هستند. ميزان اسيديته اين فرآورده‌ها همخواني زيادي با اسيديته پوست داشته و محصولات خوبي از نظر آسيب نرساندن به پوست محسوب مي‌شوند. از اين مواد مي‌‌توان به عنوان پاک ‌کننده‌هاي آرايشي يا برطرف کننده آلاينده‌هاي صورت استفاده کرد.

صابون کافي نيست

استفاده از صابون‌ها به عنوان پاک کننده سطحي بسيار رايج است و بسياري از خانم‌ها صابون‌ها را به عنوان يکي از پاک کننده‌هاي مناسب مي‌دانند، غافل از اينکه صابون پاک کننده چندان مناسبي نيست و داراي معايب فراواني است که از آن ميان مي‌توان به چند مورد زير اشاره كرد:
* نياز به آب
* زدودن بيش از حد چربي از سطح پوست
* ايجاد خشکي و کشيدگي در پوست
* قليايي كردن پوست (اين مسئله باعث جداسازي سلول‌هاي لايه‌هاي خارجي پوست از سلول‌هاي مجاور مي‌شود.) در هر حال از صابون‌ها براي شستشوي پوست استفاده نکنيد حتي آب معمولي نيز بر اثر شستشوي بي ‌رويه مي‌‌تواند باعث خشکي پوست شود. بيش ازيك1 تا دو بار در روز صورت خود را نشوييد و حتماً بعد از شستشو از مرطوب کننده مناسب استفاده کنيد.

اثر رواني کف و فوم‌ها و پاک‌کننده‌هاي کف کننده

در نظر بسياري از ما ميزان پاک کنندگي محصولات، با ميزان کف حاصل از آن نسبت دارد و محصولاتي را که با کف همراه نباشند جزو پاک کننده‌ها محسوب نمي‌کنيم. براي ارضاي اين حس رواني لابراتورهاي آرايشي ـ بهداشتي، فوم‌هاي پاک کننده را به بازار ارايه كرده‌اند.
اين فرآورده‌ها براي پاکسازي پوست به آب نياز دارند و در تماس با آب کف مي‌کنند. اين محصولات برخلاف صابون‌ها حالت قليايي ندارند و پوست را خشک نمي‌کنند و ضمن پاکسازي کامل پوست، لايه محافظ سطح پوست را حفظ مي‌کنند. اين فرآورده‌ها داراي دو فاز حلال در چربي و حلال در آب هستند که فاز حلال در چربي آن تمامي ذرات خارجي مواد آرايشي و رسوبات ناشي از آلودگي‌هاي محيطي را در خود حل و فاز حلال در آب آن، شسته شدن اين رسوبات را از سطح پوست تسهيل و به اين ترتيب مانع از مسدود شدن روزنه‌هاي پوست شده و از آلودگي و عفونت پوست جلوگيري مي‌کند.

پاک ‌کردن آرايش

* فراموش نكنيد بهتر است يك پاك‌كننده آرايش خوب تهيه كنيد. اين از آن مواردي است كه خرج كردن پول بيشتر به نفع سلامت پوست‌تان خواهد بود. مارك‌هاي معروف تجاري لوازم آرايش به طور معمول پاك كننده‌هاي خوبي نيز به بازار عرضه مي‌كنند.
* براي پاك كردن آرايش چشم، از مواد پاك‌كننده آرايش كه ويژه چشم است، استفاده كنيد. چشمان شما بسيار حساس‌اند و نياز به مراقبت بيشتري دارند.
منبع: www.salamat.ir




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.