خوش ‌اخلاق باشيـد

بدون تکيه به اراده، هيچ کس نمي‌تواند زندگي سالم و طبيعي داشته باشد. گاهي تغيير اخلاق اين احساس را به ما مي‌دهد که زندگي‌مان خيلي طولاني‌تر شده است. بداخلاقي نه تنها باعث افسردگي مي‌شود، بلکه عملکرد سيستم ايمني‌ را نيز مختل مي‌كند. در اينجا براي ارتقا حوصله، روح و روان و سلامت نكاتي يادآوري مي‌شود.
سه‌شنبه، 27 مرداد 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خوش ‌اخلاق باشيـد
خوش ‌اخلاق باشيـد
خوش ‌اخلاق باشيـد





بدون تکيه به اراده، هيچ کس نمي‌تواند زندگي سالم و طبيعي داشته باشد. گاهي تغيير اخلاق اين احساس را به ما مي‌دهد که زندگي‌مان خيلي طولاني‌تر شده است. بداخلاقي نه تنها باعث افسردگي مي‌شود، بلکه عملکرد سيستم ايمني‌ را نيز مختل مي‌كند.
در اينجا براي ارتقا حوصله، روح و روان و سلامت نكاتي يادآوري مي‌شود.

يک موضوع خنده دار

«خنده درماني»، توسط «نرمن کازنيز» پايه گذاري شد، تا مفهوم واقعي آن به سرانجام برسد. تحقيقات نشان داده است که شادي و خنده عملکرد سيستم ايمني بدن را تقويت و به ويژه در توليد سلول‌هايي که به طور طبيعي در حفاظت از بدن در مقابل بيماري نقش دارد. خنده آزاد شدن اندورفين را نيز در مغز افزايش مي‌دهد ـ ترکيبي که به شما احساس خوب بودن مي‌دهد. بدون شک، مردم شاد، سالم‌تر و طولاني‌تر زندگي مي‌کنند. بنابراين مطالب خنده‌دار دلخواه‌تان را بخوانيد، فيلم‌هاي کمدي مورد نظرتان را ببينيد و بخنديد.

آمينو اسيد براي نظم دادن به مغز

اروپايي‌ها وقتي نبود تعادل يا نقصان باعث بد اخلاقي مي‌شود، از يک ترکيب طبيعي مکمل که در سلول‌هاي بدن انسان موجود است، براي تنظيم اخلاق و حوصله و تنظيم سلامت مغز استفاده مي‌کنند. SAMe (s-adenosil-L-meth ionine از ميتونين به دست مي‌آيد، اسيد آمينه‌اي است که نقشي در توليد انتقال دهنده‌هاي عصبي مثل سروتونين و دفامين بازي مي‌کند. يک مطالعه نشان داد که SAMe روي بيماراني که نتايج ناموفق در ارتباط با ضد افسردگي عادي داشتند کارگر بود.

به دست گرفتن تندرستي

تماس با مردم توليد اندورفين را افزايش مي‌دهد. هورمون رشد و DHEA، زندگي را طولاني‌تر و اثرات منفي استرس را کمتر مي‌کند. مطالعات نشان داده‌اند بيماراني که به طور منظم ارتباط داشته‌اند، سريع‌تر از ديگراني که تنها بوده‌اند بهبود يافته‌اند. بنابراين در آغوش گرفتن و احساسات برقرار کردن با شخصي ديگر باعث بهبود اخلاق هر دو طرف مي‌شود.

تقويت هورمون‌هاي جواني‌

براي جاري کردن سيل جواني هورمون‌هاي رشد در بدن‌تان نيازي به قرص نداريد. تحقيقات نشان داده‌اند چمباتمه زدن و فشردن پا توليد طبيعي هورمون جواني را بشدت زياد مي‌کند. افزايش هورمون رشد به ترفيع حوصله و اخلاق در ميان ديگر امتيازات بدني تعبير مي‌شود. آن را با تمرين وزنه، خم کردن زانو، شناي سوئدي و پاروزدن بالا نگه داريد.

نفس نيرو بخش

نفس کشيدن به طور صحيح براي از بين بردن مواد سمي و زايد، بسيار مهم است. در حقيقت تخمين زده شده است که هر انساني در حدود 30 درصد از مواد سمي بدن خود را از طريق روده‌ها دفع مي‌کند، اما بقيه مربوط به دستگاه تنفسي است. همچنين از طريق نفس کشيدن ذهن و فکر باز مي‌شود، انرژي افزايش پيدا مي‌کند و خلق و خو بهبود پيدا مي‌کنند.

احساس سرخوشي با بوييدن

تحقيقات حاکي از آن است که بوييدن، تاثير مستقيمي روي بدن و ذهن انسان دارد.
وقتي شخص اعصاب بويايي خود را تحريک مي‌کند، سيستم ليمبيك مغز خود را فعال مي‌سازد که با حافظه و روحيه شخص در ارتباط‌اند. اين موضوع براي بودرماني مفيد است، بودرماني يک سنت سلامتي طبيعي است و از طريق استفاده بوي گياهان صورت مي‌گيرد.
بودرماني، معالجه افسردگي به وسيله ياسمن، انبساط خاطر با اکاليپتوس و شادماني و هوشياري به وسيله گريپ‌فروت را توصيه مي‌کند.
روغن اين گياهان را روي شقيقه، گردن يا نقاطي ديگر از بدن خود بماليد. به عنوان روشي ديگر، اين داروهاي گياهي را بجوشانيد و بخار آنها را با بيني استنشاق کنيد.

به وسيله گل‌ها سرحال شويد

دليلي وجود دارد که از گلها به زيبايي ياد مي‌شود. گل‌هاي رنگارنگ تاثير قدرتمندي روي ذهن دارند. آنها مي‌توانند سبب ترفيع خلق و خوي بيمار شوند، حتي در زمان استرس زياد. يک تحقيق نشان داد افرادي که در حين تايپ کردن 5 دقيقه در کنار يک دسته گل هستند، نسبت به افرادي که در زمان تايپ کردن فقط کنار شاخ و برگ گياهان مي‌نشينند، راحت‌تر اين كار را انجام مي‌دهند.
منبع:گروه سلامت سيمرغ




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.