خواص خوردن خرما در روایات

خرما از نظر پزشکی بسیار باارزش است چراکه با توجه به ترکیبات متشکله، عناصر لازم و خواص درمانی را دارا می‌باشد. دین مبین اسلام خرما را از جمله مهمّ‌ترین میوه‌ها و میوه بهشتی تلقی کرده است و در روایات بسیاری به فواید آن اشاره شده که برخی از آنها را می خوانیم
يکشنبه، 30 آبان 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
خواص خوردن خرما در روایات

تمر = خرما

احادیث پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در مورد خرما
1.از پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم): هر کس صبح را با خوردن ده دانه خرمای عجوه آغاز کند، در آن روز هیچ سم و سحری به او ضرر نرساند.

2.پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) فرمود: زن را در ماهی که می زاید، خرما بخورانید که فرزندش بردبار و پاکدامن خواهد بود.

3.و نیز فرمود: بر شما باد به خوردن برنی که خستگی را می برد و از سرما حفظ می کند، و آدمی را سیر می نماید، و هفتاد و دو در از شفا به روی انسان می گشاید.

4.پیغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم): خرمای برنی را توصیف می کرد، فرمود: در آن نه خاصیت است:

کمر را محکم، شیطان را فلج، غذا را هضم، دهان را خوشبو می کند، به نیروی شنوایی و بینایی می افزاید، انسان را به خدای عزوجل نزدیک می نماید، از شیطان دور می سازد، بر نیروی آمیزش می افزاید و درد را برطرف می کند.

5.و از آن حضرت (علیه السلام): هرگاه به حلوا دست یابید از آن بهره گیرید و از دست ندهید و بهترین نوشیدنی ها برای پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم ) نوشیدنی شیرین و سرد بود.

6. و نیز فرمود: من آدم خرمایی را دوست دارم. (آدم خرماخور یا آدم به رنگ خرمایی )

7.از صحیفه حضرت رضا (علیه السلام): پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) چون خرما می خورد هسته اش را بر پشت دست می نهاد و پرتاب می کرد، و نیز فرمود: خرمای برنی را ناشتا خوردن فلج را برطرف می کند.

8.از محمد بن اسحاق، امام (علیه السلام) فرمود: هر کس خرما را به محبت پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بخورد به او زیانی نرساند.

9.از ابن عباس از نبی اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم): خرما را ناشتا بخورید که کرم (انگل ) را می کشد، و فرمود: جبرئیل برنی (نوعی خرمای عالی ) از بهشت برایم آورد.

10.از حضرت حسین (علیه السلام): پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) وقتی که روزه داشت افطارش را با خرما شروع می کرد.
 
احادیث امام علی (علیه السلام) در مورد خرما
1.از امیر مؤمنان (علیه السلام): تمر بخورید که شفا هر دردی است.

احادیث امام صادق (علیه السلام) در مورد خرما
1.از امام صادق (علیه السلام): عجوه مادر همه خرماها است، که آدم آن را از بهشت آورده است. از آن حضرت (علیه السلام): عجوه از بهشت است و دارو سحر می باشد

2.از آن حضرت (علیه السلام): هر کس ناشتا هفت دانه عجوه عالیه (قریه ای است نزدیک مدینه ) بخورد؛ در آن روز هیچ زهر یا سحر یا شیطانی به او زیان نرساند.

3.از امام صادق (علیه السلام): خانه ای که در آن خرما نباشد، اهل آن خانه گرسنه اند (کمبود غذایی دارند).

4.از امام صادق (علیه السلام): زنانتان را در حاملگی خرما بدهید تا فرزندانتان، زیبا شوند.

منبع :

پایگاه اطلاع رسانی حوزه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.