چگونه به عنوان روزنامه نگار از فناوری استفاده کنیم

در این مقاله نحوه استفاده از فناوری و تکنولوژی در مطالعات روزنامه نگاری برای تقویت روزنامه نگاران و مسائل مربوط به جامعه ارائه می‌شود. در دنیای رقابتی خبر و رسانه، افرادی که بتوانند از مهارت های جدید تکنولوژی در خبرهای خود استفاده کنند می‌توانند موفق تر عمل کنند.
پنجشنبه، 23 اسفند 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: طلوع سپیده
موارد بیشتر برای شما
چگونه به عنوان روزنامه نگار از فناوری استفاده کنیم
روزنامه نگاری و تکنولوژی
 
روزنامه نگاری از زمان شروع عصر اینترنت و استفاده از تلفن‌های هوشمند و فیلم‌ها تغییرات بسیاری تغییر کرده است. در حالی که استفاده از روزنامه‌ها مطرح می‌شود، روزنامه نگاران باید نحوه استفاده از اینترنت را یاد بگیرند و در جهت پیشرفت تکنولوژی به کار خود ادامه دهند و اخبار دقیق را ارائه دهند. مدارس روزنامه نگاری و روش‌های آموزشی آنها با افزایش رسانه‌های دیجیتال، هر روز تغییر می‌کند. لازم است که از فناوری به عنوان ابزاری کمکی برای روزنامه نگاری اخلاقی و موثر استفاده شود. این مقاله به شما نحوه استفاده از تکنولوژی به عنوان یک روزنامه نگار را معرفی خواهد کرد.
 

آموزش نحوه نگارش صحیح

دریافت آموزش عالی دستور زبان، ساختار متن، منابع، بررسی واقعیت‌ها و دیگر قوانین روزنامه نگاری از طریق اینترنت امکان پذیر است. نوشتن و عکاسی با کیفیت خوب هنوز هم در دنیای روزنامه نگاری ارزشمند است. فناوری باید برای ارتقاء اصولی که از قبل در روزنامه نگاری اخلاقی شناخته شده است، مورد استفاده قرار گیرد.
روزنامه نگاری و نوشتن حرفه‌ای یک زمینه بسیار رقابتی است. کیفیت روزنامه نگاری و قدرت شما برای دریافت منابع خوب و نوشتن مقاله‌های قانونی به شما این امکان را می‌دهد تا پول بیشتری به ازای مقالات خود دریافت کنید. اگر مدرک روزنامه نگاری دارید، احتمال پیدا کردن شغل در یک شرکت خبری نیز بیشتر خواهد شد.
با مطالعه فن آوری اینترنت (IT)، استفاده از عکاسی و یا ویدجت را می‌توانید به مهارت روزنامه نگاری خود بیافزایید. این ممکن است به شما کمک کند و تا در سبک روزنامه نگاری خود تغییراتی به وجود آورید.

 

استفاده از تکنولوژی به عنوان یک ابزار تحقیق

از تکنولوژی به عنوان یک ابزار تحقیق استفاده کنید. اکثر کتابخانه‌های بزرگ مخزنی برای جمع آوری عکس‌های دیجیتال، مقالات خبری و موارد دیگر دارند. طیف وسیعی از تکنولوژی از microfiche گرفته تا مجموعه کامل مقالات دیجیتالی، کتاب و غیره را می‌توانید در این بخش پیدا کنید.
برای استفاده از پایگاه‌های آنلاین مختلف و microfiche، ممکن است مجبور شوید یک حساب پرداخت کنید تا آن را دریافت کنید. برخی از مواد نیز فقط در داخل کتابخانه قابل استفاده است.

 

متنوع کردن مقالات

توانایی نوشتن مقالات دیجیتالی خود را توسعه دهید. این موضوع در حال حاضر بخشی از موارد آموزشی در بسیاری از مدارس روزنامه نگاری است. شما باید بخشی از مقاله خود را به صفحات اینترنت، ویدئو و عکس‌ها پیوند دهید، زیرا مقالاتی که تمام این رسانه‌ها را پشتیبانی می‌کنند احتمال بیشتری برای انتشار دارند.
 

اخلاق در روزنامه نگاری

دوره‌های اخلاق روزنامه نگاری را دنبال کنید،. امروزه دیدگاه‌های جدیدی در مورد چگونگی استفاده از فناوری اطلاعات برای جلوگیری از سرقت وجود دارد. هک کردن و راه‌های دیگر کسب اطلاعات، آنها را به منابع معتبری تبدیل نمی‌کند و عواقب جدی برای روزنامه نگارانی که از این تاکتیک‌ها استفاده می‌کنند، وجود دارد.
 

انتشار در اینترنت

باید درک کنید که امروزه بیشتر مقالات در اینترنت منتشر می‌شوند. حتی اگر شما برای یک روزنامه یا مجله بنویسید یا عکس بگیرید، محتوای تولیدی شما بخشی از محتوای آنلاین شرکت شما خواهد شد. برخی از محتواها را می‌توان بصورت رایگان به اشتراک گذاشت و برخی از محتواها نیاز به داشتن حساب کاربری دارند.
 

استفاده از فناوری برای تقویت روزنامه نگاری


ایجاد حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی

برای در ارتباط ماندن با "موضوعات مورد علاقه" یک حساب توییتر و فیس بوک برای خودتان ایجاد کنید. اینها اغلب با علامت هشتک "#" نشان داده می‌شوند، قبل از اینکه فرد چیزی را در صفحه رسانه‌های اجتماعی خود پست کند. شما می‌توانید آخرین اخبار را دنبال کنید و ببینید که چگونه آن اخبار عموم را تحت تاثیر قرار می‌دهد.
 

افزایش مخاطبان

از افزایش مخاطبان استفاده کنید. مردم از تلفن‌های همراه و دوربین‌های خود برای چک کردن سند اخبار استفاده می‌کنند. شما می‌توانید از تکنیک‌های تحقیقاتی قدیمی‌تر برای ردیابی این حساب‌های کاربری استفاده کنید و اخبار خود را مستقیما از شاهدان عینی دریافت کنید.
 

ایجاد بخش ارسال نظرات

بخش "نظرات" را برای مقالات دیجیتالی خود ایجاد کنید. در روزنامه‌های معمولی ممکن است خوانندگان سرمقاله‌ها را بخوانند و نامه‌های خود را به سردبیر مقاله ارسال کنند. اما اکنون تقریبا هر کسی می‌تواند نظر خود را در مورد هر خبر آنلاینی بنویسد.
در بسیاری از موارد، نظراتی که بیشتر در مورد مقاله شما داده می‌شود، بیشتر در مورد لحن آن است که امروزه برای خوانندگان بسیار مهم است. پس لازم است که یک ناظر اینترنتی خوب داشته باشید تا نظرات نادرست را در مورد مقالات به اشتراک گذاشته شما حذف کند.

 

پرداخت حق اشتراک و دسترسی به منابع درجه یک

برای دسترسی به منابع با کیفیت بالا، حق اشتراک پرداخت کنید. اگرچه بیشتر افراد اطلاعات خود را از ویکی پدیا دریافت می‌کنند، اما برای یک روزنامه نگار بسیار مهم است که به مجلات علمی یا دایره المعارف‌های با کیفیت بالا، موارد آماری- سرشماری و موارد دیگر دسترسی داشته باشد. جزئیات را با نقل قول از منابع دیگر و یا تحقیق در پایگاه داده‌های آنلاین متوقف نکنید.
دلیل خوبی وجود دارد که بسیاری از منابع با کیفیت بالا شما را ملزم به پرداخت و یا حق اشتراک می‌کنند. آنها ارزش اطلاعات با کیفیت بالا را درک می‌کنند. شما ممکن است بتوانید آن را به عنوان بخشی از هزینه‌های کسب و کار خود لحاظ کنید.

 

ایجاد وب سایت شخصی

وب سایت خود را ایجاد کنید تا کار شما را ترویج کند. شما می‌توانید کار خود را در آن ارسال کرده و یا به آن پیوند دهید.
 

خلاقیت

در مورد چگونگی ارائه اخبار خود خلاق باشید. منابع ویدئویی یا عکس‌ها و همچنین اطلاعات دست اول را جمع آوری کنید. روزنامه نگاری در حال تغییر است و به این معنی که شما می‌توانید در خط مقدم یک راه جدید برای ارائه اخبار آنلاین قرار بگیرید.
 

برگفته از سایت ویکی هو



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.