مایکروویو هوشمند چیست؟

مایکروویوهای هوشمند دارای قابلیت‌های متنوعی نسبت به انواع معمولی آن است و گزینه‌های پخت و پز بیشتری دارد. آنها همچنین دارای قابلیت اتصال به Wi-Fi، کنترل صدا و سایر ویژگی‌هایی که از یک دستگاه هوشمند انتظار می‌رود، هستند.
دوشنبه، 5 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: طلوع سپیده
موارد بیشتر برای شما
مایکروویو هوشمند چیست؟
مایکروویو هوشمند
 

صرفه جویی در مصرف بیش از حد انرژی

تکنولوژی به هر گوشه‌ای از زندگی ما وارد شده و هدف از آن افزایش رفاه حال ماست. یکی از نقاطی که فناوری روز بر روی آن تمرکز دارد، محیط آشپزخانه و دستگاه‌هایی است که برای پخت و پز غذا مورد استفاده قرار می‌گیرد. مایکروویو هوشمند یکی از جدیدترین دستگاه هایی است که هر روز نمونه‌های جدیدتری از آن به بازار عرضه می‌شود.
مایکروویو هوشمند یک نوع مایکروویو است که به شبکه هوشمند خانگی شما متصل می‌شود، این دستگاه معمولا از طریق Wi-Fi اتصال می‌یابد و شامل ویژگی‌های گسترده و قابلیت‌های فراوانی است که معمولا با دستگاه‌های هوشمند خانگی شما مرتبط است. میکروفرهای هوشمند دارای قابلیت اسکن بارکد هستند که برای دانلود دستورالعمل‌های آشپزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. آنها همچنین از سنسورهای رطوبت سنج برای جلوگیری از خشک شدن غذا استفاده می‌کنند و می‌توانند با گوشی هوشمند شما ارتباط برقرار کنند. شما حتی قادر به کنترل مایکروویو خود از طریق دستیار مجازی هوشمند خانگی خواهید بود.

 

یک مایکروویو هوشمند چه کاری می‌تواند انجام دهد؟

اکثر مردم فکر می‌کنند که مایکروویو صرفا وسیله‌ای برای گرم کردن غذا یا تهیه پاپ کورن است. اما مایکروویوهای هوشمند چند منظوره بوده و گزینه‌های پخت و پز بیشتری برای افزایش تعدد و تنوع غذاهایی که می‌توانید با استفاده از این دستگاه تهیه کنید را فراهم می‌کنند. آنها همچنین شامل قابلیت اتصال به Wi-Fi، کنترل صدا و سایر ویژگی‌های تکنولوژی که از یک دستگاه هوشمند انتظار می‌رود، هستند.
بیایید برخی از ویژگی‌های کلیدی مایکروویو هوشمند را بررسی کنیم:
 
  • مجهز به رابط صفحه نمایش لمسی LED، و در برخی از مدل‌ها از سنسورهای مجاور استفاده می‌شود تا زمانی که شما نزدیک آن باشید را حس کند و اندازه صفحه نمایش را افزایش دهد، بنابراین شما می‌توانید وضعیت غذا و سایر اطلاعات را با یک نگاه سریع بررسی کنید.
  • سازگار با سیستم‌های کنترل صدا مانند اتصال Wi-Fi به آمازون و دستیار صوتی گوگل و Alexa's 
  • قابلیت شروع چرخه پختن از هر نقطه‌ای با گوشی هوشمند خود و دریافت هشدار زمانی که غذا آماده است.
  • شما می‌توانید بارکد درج شده بر روی مواد غذایی بسته بندی را اسکن کنید تا به طور خودکار دستورالعمل‌های پخت و پز را برای تهیه غذای خود دنبال کنید.
  • این مایکروویو دستورالعمل‌های شما و غذاهای معمولی پخته شده را نشان می‌دهد و تنظیمات سفارشی آن نیز ممکن است برای شما مناسب باشد.
  • نشان دادن دستور العمل‌ها و خواندن مراحل آن با صدای بلند برای شما، ارائه عکس‌های هر مرحله و در برخی موارد، حتی فیلم‌های کوتاهی از مراحل دستور العمل را امکان پذیر می‌کند.
  • فن آوری استفاده از انرژی الکتریکی و عناصر گرمایشی جانبی گزینه‌هایی را برای تست کردن نان، برشته کردن و حتی سرخ کردن غذا ارائه می‌دهد.
  • پوشش‌های داخلی جدید باعث می‌شود که حفظ سلامت مواد غذایی ساده‌تر شوند و بسیاری از آنها دارای خواص ضد میکروبی برای جلوگیری از رشد میکروب‌ها در مایکروویو شما می‌باشند.
  • دارای گزینه‌های جدید برای وارد کردن ظروف بزرگتر و مربع شکل به داخل فر.
  • سنسورهای رطوبت سنج غذا که در طول فرآیند پخت غذا بر آن نظارت می‌کنند تا از خشک شدن و سوختن غذا جلوگیری شود.
  • بعضی از مدل‌ها دارای گزینه‌ای برای باز و بسته کردن درب هستند که به جای باز شدن از یک طرف، از بالای آن باز می‌شود، و بیشتر شبیه درب یک فر گازی است.
  • در حالت صرفه جویی برای کاهش مصرف انرژی، نمایشگر خاموش می‌شود و مصرف انرژی پنهان در زمانی که دستگاه در حال استفاده نیست یا زمانی که شما در خانه نیستید را کاهش می‌دهد تا انرژی را حفظ کرده و هزینه‌های شما را کاهش دهد.
ویژگی‌های هریک از این مایکروویوها برحسب نام تجاری و مدل آن متفاوت است و ما در این متن به طور خلاصه ویژگی‌های قابل توجه و یکسان در مایکروویوهای هوشمند موجود در بازار را بررسی می‌کنیم.
 

نگرانی‌های مشترک درباره مایکروویوهای هوشمند

با وجود تمام ویژگی‌های جدید موجود در میکروویوهای هوشمند، مصرف کنندگان دارای برخی نگران‌ها هستند که در اینجا به برخی از نگرانی‌های مشترک در میان بسیاری از مردم در مورد میکروویوهای هوشمند اشاره می‌کنیم.
 

آیا با استفاده از اتصال به Wi-Fi، کسی می‌تواند از مایکروویو هوشمند من استفاده کند تا سیستم خانگی هوشمند من را هک کند و مشکلاتی ایجاد کند؟

مایکروویو هوشمند و هر دستگاه هوشمند دیگری که از همان اتصال Wi-Fi استفاده می‌کنند مانند رایانه، سرویس پخش جریان تلویزیون، تبلت و ... باید از هک شدن محافظت شوند. مهمترین کارهایی که می‌توانید برای محافظت از خانه هوشمند خود و تمام دستگاه‌های متصل به آن انجام دهید، ایجاد ایمنی و امنیت خوب در تنظیمات Wi-Fi شماست، از جمله شخصی سازی تنظیمات اتصال امن و استفاده از کلمه عبور پیچیده، می‌تواند در این زمینه مفید باشد.
 

آیا میکروویوهای هوشمند گرانتر از مایکروویوهای معمولی هستند؟

بله آن ها گرانتر هستند. با این حال، بخشی از این هزینه برای داشتن ویژگی‌هایی است که مفید بودن مایکروویو را با داشتن گزینه‌های مختلف پخت و پز مانند تست کردن، کباب کردن و سرخ کردن، افزایش می‌دهد. این ویژگی‌ها همراه با برخورداری از تکنولوژی پیشرفته، یک مایکروویو استاندارد را نسبت به سایر دستگاه‌های پخت و پز معمولی به ارمغان می‌آورد. یک راه خوب برای تعیین اینکه از نظر اقتصادی یک مایکروویو هوشمند کارآمد است، اینست که داشتن یک مایکروویو هوشمند نیاز به لوازم دیگری مانند تستر یا سرخ کن را رفع می‌کند، و همچنین باعث صرفه جویی در هزینه‌های برق شما می‌شود. برای مقایسه قیمتی، بسته به نوع برند و کیفیت مورد نظر شما یک مایکروویو استاندارد (غیر هوشمند) حدود نصف قیمت یک مایکروویو هوشمند است که البته بستگی به ویژگی‌ها، برند و مدل مورد نظر شما دارد. 
 

آیا هزینه تعمیر مایکروویوهای هوشمند بالاتر است؟

مایکروویوهای معمولی، به خصوص مدل‌های کم کیفیت و ارزان ترین قیمت، بسیار سریع آسیب دیده و باید تعمیر و تعویض شوند و به دلیل هزینه‌های بالای تعویض، بهتر است که از میکروویوهای هوشمند استفاده کرد. با این وجود، اطلاعات مربوط به مقایسه هزینه‌های تعمیر برای مدل‌های معمولی و هوشمند موجود نیست اما می‌توان گفت که مایکروویوهای هوشمند قطعا برای محیط زیست بهتر هستند، زیرا احتمال اینکه کاملا خراب شوند و دور انداخته شوند کمتر است.
 

برگرفته از سایت lifewire



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.