دریایی های رنگین کمانی

همان طور که بر روی زمین رنگ های طبیعت زیبا و دیدنی هستند به همان نسبت دریاها و اقیانوس ها، از زیباترین بخش های جهان ما به شمار می‌روند. آن‌ها سرشار از زندگی، جذابیت، و رنگ هستند و عاشقان هنر و طبیعت را مجذوب خود می کنند.
دوشنبه، 19 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: ناهید اسدی
موارد بیشتر برای شما
دریایی های رنگین کمانی
همان طور که بر روی زمین رنگ های طبیعت زیبا و دیدنی هستند به همان نسبت دریاها و اقیانوس ها، از زیباترین بخش های جهان ما به شمار می‌روند. آن‌ها سرشار از زندگی، جذابیت، و رنگ هستند و عاشقان هنر و طبیعت را مجذوب خود می کنند. آب‌های خوش رنگ، ماهیان دوست داشتنی و حیرت انگیز، مرجان ها، کرم ها، قارچ ها و جانوران دریایی شگفت آور با رنگ‌های درخشان، همه و همه عاشقان طبیعت را به طرف این بخش بی نظیر و خارق العاده ی جهان راهنمایی می کنند.

 آبفشان دریایی لامپی

آبفشان دریایی لامپی : آبفشانهای دریایی به صورت کلونی زندگی می‌کنند. نیام یا غلاف شفاف این کرم موجب می‌شود اندام‌های داخلی سفید و زرد آن در معرض دید باشند. نام آن نیز از همین درخشش لامپ‌گونه گرفته شده است. نیام‌داران لامپی، بیشتر در سواحل نروژ یافت می‌شوند. این موجودات استوانه‌ای که طولشان به ۴ سانتی‌متر می‌رسد، در کنار یکدیگر، به طور سست و آزاد به پایه‌ی خود اتصال می‌یابند. آن‌ها در اواخر زمستان رشد می‌کنند و در تابستان تولید مثل می‌نمایند.
 
دریایی های رنگین کمانی 
 
 کرم های درخت کریسمس

کرم‌های درخت کریسمس کرم‌های کوچک لوله‌ای شکل هستند. این مرجان‌های جذاب که در اقیانوس های آب گرم سراسر جهان پراکنده هستند، در رنگ‌های گوناگونی دیده می‌شوند: از زرد و  نارنجی گرفته تا آبی و سفید. مارپیچ‌های رنگارنگ، این کرم در واقع ساختارهای تنفسی بسیار پیچیده‌ی او هستند. این موجود فاقد عضوهای مخصوص حرکت و شنا می‌باشد و از لوله‌ی خود، که در واقع خانه‌ی اوست، خارج نمی‌شود. دلیل نامگذاری این کرم‌ها، دو تاج زیبایی است که شکل درخت کریسمس را به آن‌ها می‌دهد. کرم‌های درخت کریسمس نسبت به خطر بسیار حساس هستند و حتی یک سایه نیز می‌تواند منجر به واکنش شدیدی از سوی آن‌ها شود.

 
 دریایی های رنگین کمانی

مرجان حبابی

مرجان‌های حبابی، همان طور که از اسمشان برمی‌آید، دارای حباب‌های زیبایی هستند که با آب پر شده‌اند. آن ها برای باد کردن و منبسط شدن به نور نیاز دارند. وقتی این مرجان‌ها در طول روز منبسط می‌شوند، شبیه حباب، مروارید یا انگور به نظر می‌رسند. سطح اسکلت سخت آنها تنها زمانی که منقبض می‌شوند قابل مشاهده است. این مرجان‌ها به شدت حساس‌اند و در صورت لمس شدن دچار سوراخ و ترک می‌شوند. هنگام حمل و جمع‌آوری آن ها باید مواظب شاخک‌های حساسشان بود. مرجان‌های حبابی بیشتر در دریای سرخ، اقیانوس هند و اقیانوس آرام یافت می‌شوند.

 
 دریایی های رنگین کمانی
 
مرجان مغزی باز

مرجان مغزی باز ،یک ساختار اسکلت سنگین بیضی شکل با پایه‌ی مخروطی است که با نام‌های مغز چین‌دار یا مرجان دهانه‌ی آتشفشان نیز شناخته می‌شود. این جاندار دریایی، یک مرجان سخت است. مرجان‌های مغزی باز که می‌توانند تا ۸۰ میلی‌متر طول داشته باشند، به رنگ‌های قرمز، زرد، قهوه‌ای، سبز یا آبی دیده می‌شوند و شکلی مشابه عدد ۸ لاتین یا ساعت شنی دارند. شاخک‌های حساس آن‌ها عصر هنگام از دهانشان ( ۲ تا ۳ دهان) خارج می‌شوند و وظیفه‌ی محافظت را بر عهده دارند. این مرجان نیازی به تغذیه شدن ندارد. مرجان‌های مغزی باز قرمز کمتر از نوع سبز  این مرجان به نور نیاز دارند.

 
 دریایی های رنگین کمانی

مرجان فنجانی

مرجان‌های فنجانی، مرجان‌های زیبایی هستند که در آب‌های عمیق تولید می‌شوند و اسکلت خارجی خود را از آهک می‌سازندآن ها شب‌ها شاخک‌های نیمه‌شفاف زیبای خود را باز می‌نمایند. مرجان‌های فنجانی، که با نام گل‌های دریا نیز شناخته می‌شوند، به رنگ‌های درخشان و حالت دسته‌گل مانند شهرت دارند، در آب‌های بسیار سرد سرتاسر جهان یافت می‌شوند. آن ها معمولاً شکل فنجان و بشقاب به خود می‌گیرند.

 
 دریایی های رنگین کمانی
 
قارچ های ریکوردا

این قارچ‌ها همچون رنگ‌های پلت یک نقاش در دریا پراکنده هستند و در رنگ‌های جذاب بسیاری همچون قرمز، نارنجی، بنفش و سبز یافت می‌شوند که رنگ قرمز نادرترین و گران قیمت ترین آن‌هاست. هر رنگی از ریکورداها به مراقبت و رسیدگی خاص خود نیاز دارد. ریکوردای سبز گونه‌ای از مرجان قارچی شقایقی با نقاط برجسته است که سطح آن را می‌پوشانند. رنگ سبز این ریکوردا بسیار زنده و پرجلوه است. یک پارگی کوچک در قارچ‌های ریکوردای قرمز موجب عفونت باکتریایی در آن‌ها می‌شود. بهترین آن ها با برجسته‌تر بودن و براق بودن رنگ‌هایشان قابل تشخیص هستند.

 
دریایی های رنگین کمانی
 

ترجمه:مینا کمالی
............................................................................................
منبع: http://www.listspress.com/colors-of-sea-10-beautiful-worms-corals-and-mushrooms/


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.