هنگامی که وسایلتان جاسوسی شما را می‌کنند

دستگاه‌های هوشمند می‌توانند فیلم یا سایر اطلاعات شما را جمع آوری کنند و آن را از طریق اینترنت به اشتراک بگذارند و زندگی ما را ساده‌تر کنند. اما آنها همچنین ممکن است هکرها را به خانه‌های ما دعوت کنند.
جمعه، 23 فروردين 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: طلوع سپیده
موارد بیشتر برای شما
هنگامی که وسایلتان جاسوسی شما را می‌کنند
در اکتبر سال 2016، هکرها شرکتی به نام Dyn را هک کردند. هکرها افرادی هستند که برنامه‌های کامپیوتری را می‌نویسند که می‌توانند در سایر برنامه‌های کامپیوتری قرار بگیرند. کار Dyn این است که مطمئن می‌شود هنگامی که یک آدرس را در وب تایپ می‌کنید آدرس درست ظاهر می‌شود. پس از هک شدن آن، مردم سراسر جهان برای دسترسی به بسیاری از وبسایت‌ها از جمله آمازون، Netflix و توییتر مشکل داشتند.
کارشناسان امنیتی پس از حمله هکرها اعلام کردند که پیدا کردن این رخنه هک شده کار را دشوارتر می‌کند. اینترنت می‌تواند اطلاعات را جمع آوری کند و سپس آن را به صورت آنلاین به اشتراک بگذارند. اشیایی که دارای اینترنت هستند از سنسورهایی ساخته شده‌اند و از آن برای ارتباط با محیط اطرافشان استفاده می‌کنند.

به عنوان مثال، عروسک‌های هوشمند می‌توانند صاحبان خود را تشخیص دهند و مکالمات دوستانه‌ای داشته باشند. اتومبیل‌های هوشمند می‌توانند جاده‌ها را از نظر نشانه‌های خطر کنترل کنند. حتی یک خانه عادی نیز می‌تواند یک خانه هوشمند باشد. یک بخاری ممکن است به طور اتوماتیک وقتی که احساس می‌کند که خانه خالی است خود را خاموش کند یا یک لامپ ممکن است پس از اینکه یک کودک به خواب می‌رود، خاموش شود.
 

یخچال هوشمند

حتی از طریق لوازم خانگی مانند یخچال‌های هوشمند که به اینترنت متصل می‌شوند هکرها می‌توانند راه‌های جدیدی را برای سرقت اطلاعات پیدا کنند. ذخیره اطلاعات در مورد زندگی شما به صورت آنلاین و در همه زمان‌ها خطرات پنهانی را به ارمغان می‌آورد.
کار دستگاه‌های هوشمند جمع آوری، ذخیره و استفاده از داده‌های مربوط به جهان اطراف آنها است. برخی از این داده‌ها به بهبود عملکرد دستگاه کمک می‌کنند. آنها ممکن است اطلاعات شخصی باشند مانند آدرس کاربر، عادات غذا خوردن یا روال روزانه آنها. وقتی کسی با تماس اینترنتی با آن شخص ارتباط برقرار می‌کند، می‌تواند این داده‌ها را سرقت کند یا دستگاه را دستکاری کند. یک هکر با هک ریموت هوشمند درب گاراژ می‌تواند به کل خانه دسترسی پیدا کند.

حتی بدون هک، شرکتی که یک دستگاه را ایجاد می‌کند ممکن است از داده‌ها به شیوه‌ای که کاربر متوجه نمی‌شود، استفاده کند. کارشناسان می‌گویند افرادی که از دستگاه‌های هوشمند استفاده می‌کنند باید بدانند چه کسانی اطلاعات آنها را می‌بیند و چگونه یک شرکت از آن استفاده می‌کند. اما ارلنس فرناندس یادآور می‌شود که این امر همیشه آسان نیست. او یک دانشمند کامپیوتری در دانشگاه میشیگان در آربور است که در زمینه امنیت شبکه کار می‌کند.
دانشمندان بر روی دستگاه‌های جدید مطالعه می‌کنند و نگران امنیت هستند. آنها می‌دانند که هر دستگاه جدید، خطرات هک جدید را به ارمغان می‌آورد. با تمرکز بر این خطرات، محققان همچنین می‌توانند در نصب تجهیزات حفاظتی کار کنند و شاید به جلوگیری از دزدیدن اطلاعات ما، حفظ حریم خصوصی و ایمنی ما کمک کنند.

در حمله اکتبر هکرها برنامه کامپیوتری Dyn را دستکاری کردند و کد مخرب و یا مضر آنها سبب شد که دستگاه‌های متصل به اینترنت پیام‌های ناخواسته زیادی را ارسال کنند. این پیام‌ها از سرورهای Dyn بارگیری می‌شوند. کارشناسان امنیتی می‌گویند دستگاه‌هایی که دارای اینترنت هستند، دارای نقص امنیتی هستند و این باعث آسیب پذیر بودن آنها می‌شود.
در مورد Dyn، هکرها از دستگاه‌های مردم برای حمله به یک شرکت استفاده می‌کردند بدون اینکه مردم بدانند. با این حال، کارشناسان نگران این هستند که هکرها می‌توانند از این دستگاه‌ها برای هک کردن افراد استفاده کنند.

فرناندس می‌گوید بعضی از دستگاه‌ها به ویژه آسیب پذیرتر هستند. فرناندس و تیمش در یک کنفرانس در اوایل امسال گزارش جدیدترین پروژه خود را ارائه کردند. آنها به دستگاه‌هایی که به سیستم‌های هوشمند سامسونگ وصل شده بودند را هک کردند. افرادی که از این سیستم استفاده می‌کنند می‌توانند دستگاه‌های هوشمند داخل خانه خود را کنترل کنند و صاحبان خانه می‌توانند از تلفن هوشمند خود برای کنترل اجاق‌ها یا یخچال‌های خود استفاده کنند. آنها می‌توانند سایه پنجره را افزایش یا کاهش دهند یا چراغ را با ضربه‌ای روی صفحه تلفن خاموش کنند. کاربران همچنین می‌توانند برنامه‌های خود را شخصی سازی کنند.
فرناندس و تیم او برنامه‌های کامپیوتری را برای حمله به سیستم وسایل هوشمند نوشتند. برنامه‌ای که آنها ساخته شده‌اند می‌تواند یک سیگنال جعلی را ارسال کند و یک هشدار ایجاد کند. آنها یک برنامه دیگر را که بر روی فعالیت‌های صاحب خانه جاسوسی می‌کرد را نیز نوشتند. با استفاده از این برنامه، کدی که شخص برای باز کردن درهای ورودی استفاده می‌کرد، ضبط می‌شد. سپس برنامه کد را به هکر منتقل می‌کرد.
 

همه چیز در مورد داده‌های شما

دستگاه‌های الکترونیکی همه جا در کنار ما هستند و شرکت‌هایی که این دستگاه‌ها را می‌سازند، تمام اطلاعات را درباره ما جمع آوری می‌کنند. اما اکثر ما به سختی متوجه آن می‌شویم.
شرکت‌هایی مانند فیس بوک و گوگل، وب سایت‌هایی که بازدید می‌کنید را ردیابی می‌کنند و بر اساس جایی که ما سرچ می‌کنیم، تبلیغاتی را که ما بر روی صفحه نمایش می‌بینیم را انتخاب می‌کنند. شرکت‌های تلفن همراه نیز ردیابی می‌کنند که مشتریان به چه سایت‌هایی می‌روند و چگونه از دستگاه‌های خود استفاده می‌کنند. این شرکت‌ها می‌توانند با فروش چنین اطلاعاتی به شرکت‌های بازاریابی که تبلیغات می‌سازند، کسب درآمد کنند.

هکرها و بازاریاب‌ها تنها کسانی نیستند که علاقمند به داشتن اطلاعات شما هستند. سازمان‌های جاسوسی دولتی نیز در این بازی حضور دارند. اینها شامل آژانس امنیت ملی ایالات متحده یا NSA هستند. در ژانویه سال 2014 یک کارمند سابق NSA اسناد محرمانه‌ای را از این آژانس منتشر کرد. این اسناد حجم زیادی از اطلاعات را نشان می‌داد. آنها نشان می‌دادند که NSA از بازی محبوب پرندگان خشمگین، برای جاسوسی از مردم استفاده کرده است.
با توجه به اینکه اکثر دستگاه‌های هوشمند با تکنولوژی بی سیم اطلاعات را ارسال و دریافت می‌کنند، این بدان معنی است که به جای استفاده از کابل‌ها، از امواج رادیویی استفاده می‌کنند و محافظت از داده‌های ارسال شده در این روش سخت است. او می‌گوید: "ما واقعا مطمئن نیستیم که این دستگاه‌ها به اندازه کافی امن باشد."
Keoh می‌گوید: "آنها تا زمانی که دستگاه‌ها هک نشده‌اند، به امنیت اهمیت نمی‌دهند."
در حال حاضر، قوانینی مربوط به امنیت وجود ندارد که سازندگان اشیاء دارای اینترنت ملزم به پیروی از آن باشند. بخشی از آن نیز به این دلیل است که تکنولوژی به سرعت رشد کرده است.

 

برگرفته از سایت ساینس نیوز فور استیودنتس



مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.