نکاتي جالب در مورد مو

در بهار و پاييز تعداد موهايي که به صورت طبيعي مي ريزند مقداري افزايش پيدا مي کند که اشکالي ندارد . مو با مالش توليد الکتريسيته ساکن کرده ( خصوصاً اگر خشک باشد ) و از سوي ديگر قابليت ذخيره سازي الکتريسيته را هم دارد . چون الکتريسيته براي سلامت مو مضر است . لذا بايد با هر وسيله ي ممکن از توليد آن در مو جلوگيري کرد .
چهارشنبه، 18 شهريور 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
نکاتي جالب در مورد مو
نکاتي جالب در مورد مو
نکاتي جالب در مورد مو

نويسنده: دکتر علي وفايي




در بهار و پاييز تعداد موهايي که به صورت طبيعي مي ريزند مقداري افزايش پيدا مي کند که اشکالي ندارد .
مو با مالش توليد الکتريسيته ساکن کرده ( خصوصاً اگر خشک باشد ) و از سوي ديگر قابليت ذخيره سازي الکتريسيته را هم دارد . چون الکتريسيته براي سلامت مو مضر است . لذا بايد با هر وسيله ي ممکن از توليد آن در مو جلوگيري کرد .
سرعت رشد مو در خانم ها ، در طول شب و در مقطع سني 30 ـ 15 سالگي سريع تر از آقايان ، در طول روز و در سنين بالاتر است .
فوليکول هاي مو قبل از تولد انسان (در اواخر ماه سوم زندگي داخل رحمي ) ايجاد مي شوند و لذا تعداد موهاي سر پس از تولد افزايش پيدا نمي کند . به عبارت ديگرپس از تولد موي جديد به وجود نمي آيد ولي قطر تار مو از طفوليت تا بلوغ افزايش مي يابد .
مو به سادگي مشتعل مي شود .
باپير شدن و افزايش سن ضمن آن که ريزش موي معمولي به صورت نرمال وجود دارد ، به تدريج روند رشد موها کندتر شده و وضعيتي پيش مي آيد که هر کدام از موهاي از دست رفته با يک تار موي جديد جايگزين نمي شود و به اين ترتيب افراد مسن به تدريج دچار کم پشتي موي سر مي شوند . اين وضعيت طبيعي تلقي شده و بيماري نيست و لذا کاري براي آن نمي توان انجام داد .
استحکام مو بسيار زياد است به طوري که مجموعه موهاي سر مي توانند وزني تا چندين تن را تحمل نمايند .
مو داراي خاصيت ارتجاعي است و مي توان تا حد معيني بدون اينکه پاره شود آن را کشيد . در هنگام خشکي هوا طول تار مو کاهش يافته و درصورت ايجاد رطوبت بر طول آن افزوده مي گردد . از اين خاصيت مو در ساخت رطوبت سنج استفاده مي شود . در هواي مرطوب مو به مقدار قابل ملاحظه اي ( تا 25 درصد ) متورم شده و خاصيت ارتجاعي آن افزايش پيدا مي کند .
مو تقريباً فسادناپذير بوده و قرن ها در مقابل پوسيدگي مقاومت مي کند . مو در مقابل اسيدها بسيار مقاوم بوده ولي مقاومت ناچيزي در برابر مواد قليايي مانند آمونياک دارد .
منبع:مجله راه کمال ،شماره ي 24




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.