معرفی مجمع های بزرگ خیریه ای

معرفی مجمع های بزرگ خیریه ای در این مقاله برای شما به صورت کامل انجام شده است. شما می توانید با دنبال کردن ادامه این مطلب از مهم ترین و مشهور ترین مراکز خیریه ای غیر دولتی در دنیا آشنا شده و درباره نحوه فعالیت آن ها اطلاعات کسب کنید.
سه‌شنبه، 21 خرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید زهرا خرم شاهی
موارد بیشتر برای شما
معرفی مجمع های بزرگ خیریه ای
معرفی مجمع های بزرگ خیریه ای برای شما به صورت دقیق و کامل در این مطلب صورت می گیرد. مجمع های خیریه ای نهاد هایی هستند که به صورت مردم نهاد بنیان نهاده می شوند و در خدمت منافع عام جامعه در زمینه های مختلف فعالیت می کنند. تفاوت این نوع از خیریه ها با انواع دولتی و رسمی این است که تمامی تشکیلات، هزینه ها و نیروی کار آن ها را افراد عادی تشکیل می دهند و همه چیز به صورت داوطلبانه صورت می گیرد. 

در این مقاله قصد داریم تا مهم ترین مجمع های تشکیل شده در جهان را برای شما بررسی کنیم و توضیح دهیم که ساختار این مجموعه ها چگونه است و چه فعالیت هایی می کنند. در سایر کشورها  به خصوص کشورهای غربی این مجمع ها با نام عمومی ان جی او NGO که مخفف کلمه نهاد غیر رسمی و غیر حکومتی است، می شناسند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا در مورد معروف ترین ان جی او های جهان و همچنین فعالیت آن ها با شما صحبت کنیم. 
 

معرفی مجمع های بزرگ خیریه ای

در مورد این مجمع ها باید بدانید که در سراسر جهان و به صورت متداول در کشورهای مختلف مرسوم است که نهادها و بنگاه های تجاری بزرگ حامی و بانی این مجمع ها هستند. این حمایت ها در قالب CSR و به صورت اقدامات عملی در حوزه مسئولیت های اجتماعی شرکت ها و بنگاه های بزرگ صورت می گیرد که هم باعث پیشرفت برند آن ها شده و هم منافع فراوانی برای جامعه و محیط زیست دارد. 

قالب فعالیت اکثر این مجموعه ها به همین صورت است که از سوی یک شرکت یا بنگاه بزرگ و در قالب مسئولیت پذیری اجتماعی آن شرکت حمایت می شوند. البته ممکن است برخی از آن ها نهادهای مستقلی باشند و زیرمجموعه بنگاه خاصی نباشند. در این مورد معمولا نیروی کار این سازمان ها استخدامی شرکت ها نبوده و به صورت داوطلبانه به فعالیت در مجمع های بزرگ خیریه ای مشغول می شوند. 

 معرفی مجمع های بزرگ خیریه ای

استفاده از واژه هایی مانند بزرگ و یا بزرگ ترین مجمع خیریه ای مستلزم رعایت و به حد نصاب رسیدن در مواردی تعیین شده است. به صورت کلی برای مقایسه و سنجش این مجمع ها سه معیار در نظر گرفته می شود: 
•    تاثیر مجمع مذکور در جامعه و محیط زیست
•    نوآوری و خلاقیت 
•    پایداری و میزان توجه به معضلات مختلف

سه مورد بیان شده هستند که بر اساس آن ها مشخص می شود که آیا نهادی در میان مجمع های بزرگ خیریه ای هست یا خیر. در این قسمت از مقاله تعدادی از بزرگ ترین NGO ها را برای شما آورده ایم که بر اساس معیارهای فوق، از مهم ترین ها شناخته می شوند. 

1. BRAC: این مجموعه به عنوان یکی از مجمع های بزرگ خیریه ای دنیا، به صورت کلی فعالیت هایی در حوزه شناخت فقر و تلاش برای کاستن آثار مستقیم و غیر مستقیم آن دارد. البته در فعالیت های این مجموعه به خصوص در کشورهای کمتر توسعه یافته و فقیر مانند کشورهای آفریقایی، برنامه ریشه کن کردن فقر به صورت جدی دنبال می شود اما با توجه به گستردگی این پدیده در این کشورها و همچنین پیگیری برنامه های دیگر در این حوزه، کافی نیست و نیازمند مشارکت مجمع های بیشتری است. این مجموعه که از سال 1972 در این زمینه فعالیت کرده است به عنوان یکی از مهم ترین و برترین سازمان های غیر رسمی خیریه شناخته می شود. 

2. بنیاد Wikimedia: این مجمع خیریه هدفی متفاوت با سایر مجمع های معروف در جهان دارد و تفاوت آن هم این است که تمامی تلاش های خود را به رشد، توسعه و پیشرفت در حوزه اطلاعات و آموزش منحصر کرده است. یکی از معروف ترین پروژه های این شرکت ویکی پدیا و یا دانشنامه آزاد است که منبع بسیار غنی و بزرگی از اطلاعات در دنیا است. مزیت این پروژه این است که توسط کاربران قابل اصلاح بوده و این باعث می شود تا امکان خطا در اطلاعات کاهش پیدا کند. 

3. Acumen: این مورد از مجمع های بزرگ خیریه ای در جهان تلاش های خود را وقف شناخت نیازهای انسان های مختلف در سراسر جهان با تمرکز بر مبارزه با فقر در سراسر دنیا قرار داده است. اقدامات این شرکت در حوزه نشان دادن نیازهای مختلف افراد فقیر در سراسر دنیا و کمک به آن ها برای مبارزه با فقر است. 

4. انجمن پناهندگان و مهاجران دانمارک: این مورد از مجمع های بزرگ خیریه ای در جهان در سال های اخیر نزدیک به 10 جایزه مختلف را برای تلاش های خالصانه خود برای حمایت افراد پناهنده و مهاجر در زمینه های مختلف دریافت کرده است. این انجمن معتقد است که هیچ مهاجریا پناهنده ای نباید بدون کمک در زمینه های مختلف مادی و معنوی رها شود و البته در این صورت این افراد به مسیرهای نادرست و یا مرگ های دردناک هدایت می شوند. این انجمن در سابقه چندین ساله فعالیت خود توانسته است تا به بیش از 1 میلیون نفر آواره و پناهنده کمک کرده و در زمینه های مختلف آن ها را حمایت کند. 

5. بنیاد Ceres: این انجمن که یکی از مجمع های بزرگ خیریه ای در جهان است در زمینه بهبود کسب و کار و پیدا کردن روش های جدید برای کار و تجارت فعالیت می کند. هدف نهایی این مجموعه خیریه دستیابی به جامعه اقتصاد جهانی سالم و پایدار است. 

6. بنیاد بین المللی CARE: این مجموعه که یکی از مشهور ترین مجمع های بزرگ خیریه ای در دنیا است، توانسته است تا با متمرکز کردن تلاش های خود بر روی کاهش فقر و مبارزه با آن، تاثیرات مثبت بسیار زیادی به جای بگذارد. این بنیاد بین المللی مبارزه با فقر در فعالیت های خود بیشتر روی زنان کار کرده و سعی می کند با نجات آنان از فقر، خانواده های نیازمند در مناطق و کشورهای فقیر دنیا را احیا کرده و توانمند سازد. این مجموعه نیز به دلیل تلاش های خالصانه و بی وقفه خود در سال های گذشته تحسین جامعه بین المللی را برانگیخته است. 

6 سازمان مشهور از مجمع های بزرگ خیریه ای در دنیا برای شما در این مقاله معرفی شد. این مراکز در دنیا در تعداد زیاد در حال فعالیت در زمینه های مختلف هستند؛ مجموعه های مذکور، تعدادی از معروف ترین آن ها بودند.


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.