انواع ارزهای دیجیتالی

ارزهای دیجیتالی یا کیف پول مجازی، روش هایی برای کسب پول جهانی می باشند که در حال تغییر کسب و کار و راه های به دست آوردن پول هستند. با توجه به اینکه برخی از دولت ها ارزهای دیجیتالی را به عنوان یک روش پرداخت پذیرفته اند، می بایست در مورد ارزهای دیجیتالی بیشتر بدانیم.
دوشنبه، 17 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید زهرا خرم شاهی
موارد بیشتر برای شما
انواع ارزهای دیجیتالی

انواع ارزهای دیجیتالی


بیت کوین یکی از ارزهای دیجیتالی 
بیت کوین یک ارز دیجیتالی است که توسط ساتوشی ناکاموتو به صورت مرموز ساخته شده است. بیت کوین مانند دیگر ارزهای دیجیتالی می تواند برای خرید اقلام محلی و الکترونیکی استفاده شود. شما به عنوان یک کاربر جدید در کسب ارز دیجیتالی، می توانید از بیت کوین بدون درک تمام جزئیات فنی آن استفاده کنید. هنگامی که یک کیف پول بیت کوین را بر روی تلفن همراه یا رایانه خود نصب می کنید، اولین آدرس بیت کوین را تولید کرده اید و در هر زمان که بخواهید، می توانید بیت کوین بیشتری را تولید کنید. پس از ایجاد بیت کوین، شما می توانید از آنها برای تمام انواع معاملات واقعی در دنیا استفاده کنید.

 
اتریوم یکی از ارزهای دیجیتالی
اتریوم به عنوان یکی از ارزهای دیجیتالی، یک پلت فرم محاسباتی غیر متمرکز است که ویژگی های قراردادی هوشمندی را به کاربران خود ارائه می دهد. در واقع اتریوم  یک ماشین مجازی غیر متمرکز ارائه می دهد که در آن معاملات بین کاربران با استفاده از رمزنگاری شناخته شده و اجرا می شود. 
 
 با اتریوم، شما با خیال راحت و بدون هیچ نگرانی می توانید معاملات خود را با اشخاصی که نمی شناسید، انجام دهید و برای خود یک کسب و کار مجازی راه اندازی کنید. در واقع  اتریوم یک رمزنگاری را به نام اتر فراهم می کند که این رمزنگاری می تواند بین حساب ها منتقل شود و مورد استفاده قرار گیرد. 

ریپل یکی از ارزهای دیجیتالی
ریپل یک مبادله ارز واقعی، شبکه انتقال و سیستم پرداخت است.  یک ریپل خدماتی همچون پرداخت های فوری، مطمئن و ارزان قیمت بین المللی ارائه می دهد. این نوع ارز دیجیتالی بر اساس یک پروتکل اینترنتی منبع باز متمرکز و مبادله به نام XRP ساخته شده است. ریپل در اینترنت با استفاده از فرآیند توافق بر تبادل، انتقال و پرداخت در فرایند توزیع می شود.
 
در واقع ریپل یک رمزنگاری مجازی نظیر به نظیر یا peer to peer است که برای کار با اینترنت به طور یکپارچه طراحی شده است تا راه سریع، مستقیم و مطمئن برای ارسال و پرداخت در وب را فراهم کند. همچنین می توان گفت ریپل به عنوان یک پروتکل، یک سیستم از زمان واقعی معامله گران است که شامل سیستم مبادله و انتقال پول می باشد. 

لیت کوین یکی از ارزهای دیجیتالی
لیت کوین یک رمزنگاری مجزایی است که تحت مجوز MIT / X11 منتشر شده است. این ارز  دیجیتالی از لحاظ فنی تقریبا با بیت کوین مشابه است. شکل گیری و انتقال لیت کوین بر اساس یک پروتکل منبع باز است.
می توان گفت لیت کوین یک رمزنگاری غیر متمرکز است که توسط طراحان به گونه ای طراحی شده تا بتوان آن را با استفاده از سخت افزارهای مصرف کننده، به راحتی استخراج کرد.
 
در واقع لیت کوین یک ارز دیجیتالی است که به وسیله بیت کوین توسعه داده شد و این ارز دیجیتالی یک کد منبع باز دارد که بر خلاف  بیت کوین، بلاکچین لیت کوین  قادر به پردازش تعداد معاملات بیشتری می باشد.

دش کوین یکی از ارزهای دیجیتالی
داش که به صورت رسمی دارک کوین نامیده می شود، یک شکل مخفی تر از بیت کوین می باشد. این ارز دیجیتالی حریم خصوصی تری را فراهم می کند، به این صورت که در یک شبکه استریو توزیع می شود که تقریبا غیرقابل شناسایی باشد. این نوع از ارزهای دیجیتالی در سال 2014 توسط فرناندو گوترز در Dash.org ساخته، توسعه  یافت و پس از آن افزایش پیدا کرد. استخراج در این ارز دیجیتالی به روش هش کردن و با استفاده از الگوریتم X11  انجام میش شود که در نهایت شما با استفاده از سخت افزارASIC  می توانید آن را استخراج کنید. البته از مدتی پیش  معادن دش دیگر سود آور به حساب نمی آیند.
 
می توان گفت دش کوین یک رمزنگاری مجزا با یک منبع باز است که هدف آن رمزنگاری مجدد در جهان است که باعث شده از محیطی کاربرپسند برخوردار باشد. ارز دیجیتالی دش کوین قبلا به عنوان دارک کوین و ایکس کوین شناخته می شد که در حال حاضر از ویژگی های بیت کوین، در ارائه معاملات فوری و معاملات خصوصی از یک مدل خودگردان و خود تامین مالی برخوردار می باشد. بر ای اساس شبکه دش را به افراد و شرکت ها می دهند تا کارهایی را انجام دهد که به ارزش شبکه بیافزاید. سیستم و بودجه بندی غیر متمرکز دش، یک سازمان مستقل غیر متمرکز را ایجاد می کند.

پیر کوین یکی از ارزهای دیجیتالی
این ارز دیجیتالی به عنوان پی پی کوین نیز شناخته می شود. پری کوین توسط توسعه دهندگان نرم افزار اسکات نادال و سانی کینگ ایجاد شده است. در سال 2012 میلادی، این اولین ارز دیجیتالی بود که از ترکیب اثبات کار و اثبات سهام استفاده کرد. در ابتدا، سکه ها با استفاده از پروسه های هش کردن اثبات و استخراج می شدند اما  با گذر زمان و با افزایش مشکلات در استخراج، در حال حاضر کاربران سکه ها را با استفاده از الگوریتم proof-of-stake که به انرژی کمتری برای تولید بلوک ها نیاز دارد، استفاده می کنند.
 
با توجه به هزینه های بالای قوانین انطباق بر اساس زمان اثبات سهام، پری کوین این امکان را برای هر کامپیوتری متصل به شبکه فراهم کرد تا در فرآیند امنیتی بلاکچین  شرکت کند و با افزایش تعداد ارائه دهنده های امنیتی و اطمینان از اینکه امنیت در طولانی مدت می تواند پایدار باشد، باعث بالا بردن کارایی خود شد.

داگ کوین یکی از ارزهای دیجیتالی
داگ کوین که در سال 2013 راه اندازی شد که توسط بیلی مارکوس از پورتلند، اورگان و جکسون پالمر از سیدنی استرالیا ساخته شد. در درجه اول داگ کوین به عنوان یک سیستم نوشتاری در ردیت و توییتر از طریق ایجاد یا به اشتراک گذاری محتوای با کیفیت برای دریافت پاداش استفاده می شود. در اصل سازندگان آن، داگ کوین را به عنوان یک رمزنگاری کلاسیک سرگرم کننده و نجیب زاده معرفی کرده بودند که بیشتر از بیت کوین مورد توجه کاربران قرار گرفت.
 
زمان ایجاد هر بلوک آن 60 ثانیه است و هیچ محدودیتی برای تعداد داگ کوین برای تولید وجود ندارد. این نوع ارز دیجیتالی با بسیاری از سکه هایی که ارزش آنها کم است، معامله می کند، بنابراین مانع ورودی های کم در معامله نمی باشد و برای انجام معاملات کوچکتر مناسب است.
انواع ارزهای دیجیتالی

پریمی کوین یکی از ارزهای دیجیتالی
پریمی کوین توسط سانی کینگ طراحی و توسعه داده شد. پریمی کوین در اصل بر روی اعداد اول ساخته شده است و از سیستم مشترک هشکاش که توسط بسیاری از رمزنگاری های مختلف ساخته شده در چارچوب بیت کوین استفاده می شود، متفاوت است. در این ارز دیجیتالی، پول شامل پیدا کردن زنجیره های طولانی از اعداد اول می باشد و سهولت کار و امنیت شبکه را افزایش می دهد.
 
چینا کوین یکی از ارزهای دیجیتالی
چینا کوین یک ارز دیجیتالی مبتنی بر لایتکین است که از تابع کلید مبتنی بر رمز عبور استفاده می کند. در حال حاضر، هر بلوک را 60 ثانیه تولید می کند که هر بلوک حدوداً دارای 88 سکه می باشد. چینا کوین یک رمزنگاری ارز است که کاربران با استفاده از آن می توانند از طریق فرایند استخراج از CNC استفاده کنند.

وِن یکی از ارزهای دیجیتالی
ون یک ارز دیجیتالی جهانی است که طراحی شده تا تجارت بین اعضای فرهنگ توپی را امکان پذیر سازد. این ارز دیجیتالی در سال 2007 راه اندازی شد و هدف آن کاهش خطر تورم می باشد. ارزش ون بر اساس بازارهای مالی از جمله سبد کالاها، ارزها و آینده کربن تعیین می شود.

منبع: www.techbullion.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.