چه چیزی ارزش بیت کوین را تعیین می کند؟

ارزش بیت کوین به درک مزایا و سودمندی آن است. اصطلاح ارزش ، همانطور که در اینجا استفاده می شود، نباید با قیمت اشتباه گرفته شود که هزینه پولی یک بیت کوین است. نتیجه سودمندی و ارزش بیت کوین، نتیجه بسیاری از جنبه های نوآوری، شبکه و ویژگی های آن است
جمعه، 14 تير 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید زهرا خرم شاهی
موارد بیشتر برای شما
چه چیزی ارزش بیت کوین را تعیین می کند؟

چه چیزی ارزش بیت کوین را تعیین می کند؟

ارزش بیت کوین به درک مزایا و سودمندی آن است. اصطلاح ارزش ، همانطور که در اینجا استفاده می شود، نباید با قیمت اشتباه گرفته شود که هزینه پولی یک بیت کوین است. نتیجه سودمندی و ارزش بیت کوین، نتیجه بسیاری از جنبه های نوآوری، شبکه و ویژگی های آن است. در اینجا مهم ترین عوامل موثر از ارزش بیتکوین را بررسی می کنیم که کاربران بر اساس آن بیت کوین را ارزشمند می دانند.


ارزش علمی بیت کوین

به طور کلی علم و نوآوری بیتکوین برای حل مسئله دیرینه دو ژنرال یا مسئله ژنرال بیزانس، آن را به لحاظ غلمی بسیار ارزشمند می سازد. راه حل هوشمندانه ساتوشی ناکوموتو برای معضل هزینه های دوجانبه ارز دیجیتالی از طریق یک رأی موافق سازنده و مبتنی بر زمان به دست می آید. 


ارزش تکنولوژیکی بیت کوین

از آنجا که بیتکوین از طریق یک شبکه توزیع شده به شبکه همگرا غیر متمرکز وصل شده است، هیچ سرور مرکزی وجود ندارد که بیت کوین وابسته به وجود آن باشد. بیت کوین مانند BitTorrent است، بنابراین در برابر سانسور مقاوم است و نمی توان آن را تعطیل کرد. این جنبه بیت کوین مهم است زیرا به این معنی است که استفاده مداوم بیت کوین به هیچ گونه تصویب، نظر یا اقدامات خارجی نیاز ندارد و بیتکوین جایگزین مناسبی برای سیستم های رسمی پرداخت ارز است و یک فناوری آشوبگر برگشت ناپذیر می باشد.


 ارزش طراحی  بیت کوین

با استفاده از راه حل دوبرابر کردن به عنوان پایه، ویژگی های طراحی بیتکوین، ارزش افزوده کاربران را به ارمغان می آورد:
    روش پرداخت ارز
    ذخیره ثروت به صورت ذخیره سازی و انتقال امن
    دبیرکل عمومی معامله بلاک چین
    مکانیسم قرارداد، عمدتا بدون استفاده از پتانسیل گسترده


ارزش محرمانگی بیت کوین

بیت کوین از دو کلید عمومی و خصوصی برای تضمین معاملات استفاده می کند. آدرس بیتکوین یک کلید عمومی تولید شده از یک کلید خصوصی می باشد که در کیف پول کاربر نگهداری می شود. یک معامله توسط یک کیف پول با آدرس کلید عمومی آن امضا می شود و تنها با کلید خصوصی تطبیق داده می شود. از این رو معاملات بیتکوین در برابر سرقت محافظت می شوند و یک مکانیسم اساسی است که مانع از جعل و هک در بیت کوین می شود.


ارزش در توسعه بیت کوین

بیت کوین به عنوان نرم افزار منبع آزاد و تحت مجوز MIT در دسترس است و علاوه بر این، از طریق مدل پروژه Open Source توسعه یافته است که مشارکت و همکاری جامعه را تشویق می کند.
 
توسعه همکاری از کد منبع به صورت عمومی در نظر گرفته شده است و به کد اصلی توسعه که توسط یک تیم در نظر گرفته شده، بستگی دارد. رفع مشکلات امنیت و شناسایی ثابت است، در حالی که ارزش بیتکوین در اعداد و تنوع مهارت ها می باشد که باعث بالا رفتن میزان بهره وری آن می شود.

توسعه دهندگان اصلی بیت کوین عمدتا داوطلب عدم پرداخت هستند که کد اصلی بیتکوین را حفظ و مدیریت می کنند. اگر کار از هیجان کمتری برخوردار بود، می توانست آن را به عنوان یک کار بیهوده توصیف کرد اما برخی از توسعه دهندگان آن، این موضوع را ثابت می کنند. شاید هزاران ساعت برای نوشتن کد و تطبیق دقیق با مشخصات طراحی نیاز بوده تا ساتوشی  بتواند بیتکوین را  راه اندازی و آن را به واقعیت تبدیل کند.


ارزش شبکه بیت کوین

شبکه بیت کوین یک شبکه همتا به همتا غیر متمرکز است که هم به طور ایده‌آل توزیع‌شده و هم متنوع است. هرچه تعداد بیشتری از گره‌های همتا به همتا توزیع شوند، شبکه بیشتر متمرکز می‌شود. هر چه گره‌ها متنوع و غیر مشابه باشند، گره‌ها می‌توانند نماینده بیشتری در شبکه داشته باشند و از این رو، از انعطاف‌پذیری و ایمنی بیشتری برخوردار است. پروتکل بیت کوین برای جستجوی اجماع در میان گره‌ها طراحی شده‌ و تمرکز بیشتر بر معنی یک شبکه قوی‌تر و مقاومت تر داردکه  همه این فاکتورها به یک بلوک زنجیره ای ارزشمند تر کمک می‌کنند.
 

در بیت کوین معدنچیان ارزشمند هستند

ماینرهای بیت کوین برای پردازش معاملات به بلوک های بیت کوین پاداش می دهد. بلوک های معدنی به طور معمول به بلوک های زنجیره ای اضافه می شوند و به بخشی از دفتر عمومی تبدیل می شوند. معدنچیان با پردازش معاملات، ساخت بلاکچین و میزبانی گره های همتا به همتا که هماهنگی شبکه را حفظ می کنند، ستون فقرات شبکه توزیع بیتکوین را نشان می دهند. معدنچیان کاربران پروتکل بیت کوین هستند که وظایف خود را جهت حفظ عملکرد شبکه در هر زمان و مکانی و حفظ تراشه گران قیمت انجام می دهند و می توان گفت آنها بیشترین ارزش را به بیت کوین اضافه می کنند.


ارزش انتقال و نگهداری در بیت کوین

واحد پول ذخیره جهان همراه به وسیله بیت کوین و سایر ارزهای ملی می‌تواند مبادله شود و یا از طریق شبکه بیتکوین ذخیره یا منتقل شود. به نظر می‌رسد که با افزایش میزان پول، مزایای استفاده از ذخیره‌سازی و انتقال بیتکوین نیز افزایش می‌یابد.
  
بیت کوین از روش های مختلفی برای ذخیره سازی از قبیل رمز عبور، خوانندگان بیومتریک و معاملات متعدد امضا امناستفاده کنند. اگر چه سرقت رمز عبور و یا یک خطای انسانی می تواند باعث از بین رفتن بیت کوین های ذخیره شده شود اما چنین خطراتی در پروتکا بیتکوین بسیار کمتر از آن است که در مورد دارایی های فیزیکی مانند پول کاغذ یا شمش طلا وجود دارد. انتقال بیت کوین ها از طریق شبکه پرداخت امن، ارزان تر و سریع تر از انتقال مقدار معادل از طریق کانال های سنتی است که از امن  کمتری برای حمل یک مقدار معادل شمش است، می باشد.

چه چیزی ارزش بیت کوین را تعیین می کند؟

ارزش بیت کوین به واسطه قرارداد ها و برنامه 

مقادیر قراردادهای بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو توصیف شده است، اگر چه این جنبه پروتکل تا به امروز چندین کاربرد را در بر دارد. در قراردادها، امکان تأمین چندین امضاء بیت کوین با اجازه دادن به دو یا چند طرف به یک توافق دست پیدا می کند که توسط رویدادهایی که خارج از شبکه بیتکوین هستند، انجام می شود. نمونه هایی از جمله قراردادها، تسلیم و حتی شرط های باینری ساده مانند نتیجه بازی والیبال زنان برزیل است. در آینده این تسهیلات بیتکوین بهتر درک خواهد شد، بیشتر استفاده می شود و ارزش بیشتری را به پروتکل اضافه می کند.
 
بلاکچین توزیع شده برای جابجایی زنجیره های جایگزین طراحی شده است، در نتیجه برنامه هایی که هر دو پروتکل بیتکوین را استفاده می کنند و افزایش می دهند، باز می کنند. این برنامه های توزیع شده با افزودن بیت کوین ارزش بیشتری خواهد بود.

در نهایت می توان گفت ارزش بیتکوین را نمی توان به یک عنصر یا ویژگی واحد نسبت داد. بسیاری از جنبه های رمزنگاری ارز به ارزش آن کمک می کنند و مزایایی را ارائه می دهند که پول کاغذی سنتی و سیستم های محرمانه آن را بیشتر می کند. به عنوان یک شبکه غیر متمرکز با یک کتابخانه مبتنی بر اجماع، بیت کوین بلاکچین ویژگی هایی دارد که نوآورانه است و نوآوری بیشتری را تشویق می کنند. مدل نرم افزاری منبع باز بیت کوین، امکان افزودن و بهبود را فراهم می کند.

ارزش عملکرد بیتکوین از یک شبکه پرداخت، ذخیره سازی و حسابداری، این واقعیت را نمایان می سازد که به کاربران خرید بیتکوین، مبادله در بیت کوین ها و استفاده از شبکه را فراهم می سازد. به طور متوسط در زمان پردازش 62000 معامله بیت کوین انجام می شود که میزان متوسط آن به طور روزانه 50 میلی دولار در روز می باشد.

منبع: www.ccn.com


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.