تشخیص بارداری و جنسیت جنین با نمک

در این مقاله یک راه حل ساده خانگی برای تست بارداری و تشخیص جنسیت جنین با نمک به شما ارائه می‌دهیم.
جمعه، 30 دی 1401
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تشخیص بارداری و جنسیت جنین با نمک

تشخیص بارداری و جنسیت با نمک

یکی از دغدغه ی خانم های باردار، تعیین جنسیت جنین است. برخی از افراد دوست دارند که روش های تعیین جنسیت خانگی را امتحان کنند. برخی از روشهای تعیین جنسیت خانگی، روشهایی موثر برای تعیین جنسیت جنین هستند.

تعیین جنسیت نمک روی سر، تعیین جنسیت نمک با جوش شیرین از روشهای قدیمی برای تعیین جنسیت محسوب می شود. در این مقاله قصد داریم شیوه ی انجام روشهای تعیین جنسیت خانگی را به شما توضیح دهیم.
 


تست بارداری با نمک

نمک به دلیل ساختار کریستالی منحصر به فرد خود، به عنوان یک ماده شیمیایی بسیار تمیز محسوب می‌شود. این ویژگی طبیعی نمک باعث شده به عنوان یک تست بارداری خوب و محبوب در بین مردم شناخته شود. همچنین، ساختار شیمیایی آن به سادگی هورمون hCG موجود در ادرار زنان باردار را شناسایی می‌کند.
 

بیشتر بخوانید:
انجام تست بارداری با استفاده از شکر


هورمون hCG در طول بارداری توسط جفت ترشح می‌شود. با ابتدای بارداری سطح این هورمون در بدن زنان باردار بالا می‌رود، به گونه‌ای که در خون و ادرار قابل تشخیص است.

با راسخون همراه باشید تا با انجام تست بارداری با نمک و همچنین تعیین جنسیت جنین با نمک آشنا شوید.


مواد و لوازم مورد نیاز

یک کاسه شیشه‌ای شفاف (می‌توانید از هر کاسه دیگری استفاده کنید، اما بیشتر مردم کاسه شیشه‌ای شفاف را ترجیح می‌دهند تا به طور واضح و سریع متوجه شوند که ادرار پس از آزمایش تغییر رنگ داده یا نه).

نمک به میزان لازم

نمونه ادرار

همزن (می‌تواند یک قاشق، نی یا هر چیزی باشد که برای مخلوط کردن استفاده شود).

تشخیص بارداری و جنسیت جنین با نمک


روش انجام تست بارداری با نمک

هنگامی که از صبح از خواب بیدار می‌شوید، اولین کاری که باید بکنید این است درون کاسه شیشه‌ای ادرار کنید.

توجه داشته باشید: برای رسیدن به نتایج بهتر باید از ادرار صبح گاهی که غلیظ‌تر است، استفاده شود.

حالا مقدار قابل توجهی نمک در کاسه ادرار اضافه کنید.

با همزن برای چند ثانیه محلول را هم بزنید.

به مدت حدود ۱۰ دقیقه محلول را به کناری بگذارید.

پس از گذشت ۱۰ دقیقه، دقت کنید که آیا تغییری در رنگ محلول ایجاد شده یا خیر.


نتیجه تست

اگر هیچ تغییری در محلول نمک و ادرار ایجاد نشده باشد، احتمالا باردار نیستید (جواب تست منفی است).

اما اگر نمک موجود در ادرار کمی یا به شدت تغییر کرده، گلوله‌ای شده و یا مانند پنیر لخته لخته شده است، شما صددرصد باردار هستید (جواب تست مثبت است).


تست تشخیص جنسیت جنین با نمک

با انجام تست تشخیص جنسیت جنین با نمک در منزل طی حداکثر ۴ دقیقه می‌توانید جنسیت جنین را در ماه‌های اول بارداری تشخیص دهید. این تست، یک نوع سرگرمی برای زنان باردار ساکن آسیا است.

اگر در هفته‌های اول بارداری هستید و می‌خواهید بدانید که موجود کوچولوی خوابیده در شکم شما یک دختر زیبا یا یک پسر تو دل برو است یا خیر. یا اینکه جنسیت جنین را حدس می‌زنید و می‌خواهید برای خرید لباس‌هایش مطمئن شوید یا از جنسیت جنین خود مطمئن شده‌اید و می‌خواهید برای سرگرمی این آزمایش را انجام دهید، پس آماده شوید تا این سرگرمی آسیایی را امتحان کنید.

تشخیص بارداری و جنسیت جنین با نمک


مواد و وسایل مورد نیاز

یک کاسه شیشه‌ای شفاف (می‌توانید از هر کاسه دیگری استفاده کنید، اما بیشتر مردم کاسه شیشه‌ای شفاف را ترجیح می‌دهند تا به طور واضح و سریع متوجه شوند تغییرات ادرار پس از آزمایش شوند).

نمک (ترجیحا نمک دانه ریز)

نمونه ادرار صبح گاهی
 

تعیین جنسیت نمک روی سر

یکی از روش های قدیمی دیگر برای تعیین جنسیت جنین، ریختن نمک روی سر است. برای انجام این روش باید بدون اینکه خانم باردار متوجه شود روی سر این فرد مقداری نمک بریزید.
در صورتیکه خانم حامله دست خودش را به سمت صورت یا بینی ببرد، یعنی جنین پسر است. اگر هم خانم حامله دست خودش را به سمت موهایش ببرد، یعنی جنین دختر است.

تعیین جنسیت نمک با جوش شیرین

یک روش دیگر برای تعیین جنسیت جنین، تعیین جنسیت نمک با جوش شیرین است. از قدیم روشهای مختلفی برای تعیین جنسیت خانگی استفاده شده است و تعیین جنسیت نمک با جوش شیرین نیز یکی از این روشها می باشد.

به منظور تعیین جنسیت نمک با جوش شیرین به 2 قاشق غذا خوری جوش شیرین احتیاج دارید. برای انجام این روش، خانم باردار باید در ظرف حاوی جوش شیرین ادرار کند. کف کردن یا کف نکردن جوش شیرین به تعیین جنسیت جنین کمک می کند. پس از انجام این تست، بعد از گذشت چند دقیقه اگر روی ترکیب ادرار و جوش شیرین حباب ایجاد شد، یعنی بچه پسر است.

اگر روی این ترکیب کف و حبابی ایجاد نشد و تغییری نکرد و جوش شیرین ته نشین شد، یعنی فرزندتان دختر است.

تعیین جنسیت جنین با کلم قرمز

یکی از روشهای دیگر برای تعیین جنسیت جنین، استفاده از کلم قرمز است. برای انجام این روش، کلم قرمز را خرد کرده و داخل ظرف حاوی آب جوش بریزید. اجازه دهید که این ترکیب 10 دقیقه باقی بماند.

سپس، آب کلم را داخل ظرفی شفاف ریخته و کمی ادرار به آن اضافه کنید. در صورتیکه فرزند پسر باشد، آب به رنگ بنفش دیده می شود. اگر هم فرزند دختر باشد، رنگ آب به رنگ صورتی دیده می شود.

بهترین روش تعیین بارداری و جنسیت خانگی
روش تشخیص بارداری با نمک نیز از روشهای قدیمی برای این است که بفهمید باردار هستید یا خیر. نتیجه دهی این روش قطعی و صد درصد نمی باشد. روش‌هایی مانند ریختن نمک روی سر، تعینن جنسیت با نمک و تعیین جنسیت با نمک و جوش شیرین از روشهای قدیمی تعیین جنسیت جنین هستند.

این روشها به صورت قطعی جنسیت جنین را نشان نمی دهند. این روشهای تعیین جنسیت خانگی، روش‌های احتمالی برای تعیین جنسیت هستند و بهتر است روشهای دیگر را نیز امتحان کنید.

 


روش انجام تست تشخیص جنسیت با نمک

اگر کمتر از دو ماه است که باردار هستید، استفاده از ادرار صبحگاهی مهم است (به علت غلظت بیشتر). اگر بیش از دو ماه است که باردار هستید، می‌توانید در هر زمان روز از ادرار خود نمونه بگیرید.

کاسه شیشه‌ای شفاف را بردارید و یک لایه نمک را به کف آن بمالید.

ادرار خود را بر روی نمک بریزید و اطمینان حاصل کنید که تقریبا نصف کاسه با ادرار پر شود.

به مدت ۴ دقیقه محلول را به کناری بگذارید.

پس از گذشت ۴ دقیقه، به محلول دقت نگاه کرده و تغییرات آن را بررسی کنید.


نتیجه تست

اگر می‌بینید که رنگ ادرار کمی تغییر کرده است و حالت ابری گرفته و یا یک لایه حباب بر روی سطح شکل گرفته است، احتمالا نوزاد شما پسر است!

اگر می‌بینید که ادرار تغییر رنگ نداده و روشن است و یا رگه‌های طولانی از پایین به سطح شناور می‌شود و بلافاصله ناپدید می‌شود. احتمالا نوزاد شما دختر است!

در نظر داشته باشید که این آزمایش بیش‌تر جنبه سرگرمی دارد و نتیجه آن ممکن است نادرست باشد. اگر نتیجه تست واضح نبود، می‌توانید مجدد امتحان کنید. برای دوقلو‌ها با جنس‌های متفاوت این آزمایش پاسخ درست نمی‌دهد.


منبع: بخش دانستنی های جالب راسخون


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.