مطالعه‌ای دریافته است که اکثریت مکمل‌های رژیم غذایی، سلامت قلب را بهبود نمی‌بخشند یا مرگ را به تعویق نمی‌اندازند.

نقش اندک مکمل‌های غذا در سلامتی قلب

محققان می گویند آنها دریافته اند که در یک تجزیه و تحلیل جدید کلان از یافته هایی از 277 آزمایش بالینی با استفاده از 24 مداخله متفاوت، آنها دریافته اند که تقریبا تمام مکمل ها یا رژیم های غذایی ویتامینی، معدنی یا هر نوع دیگر نمی توانند با زندگی طولانی تر و یا حفاظت در برابر بیماری های قلبی ارتباط داشته باشند.
شنبه، 12 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی رضایی میر قائد
موارد بیشتر برای شما
نقش اندک مکمل‌های غذا در سلامتی قلب
مکمل‌های غذایی (تصویر آرشیوی)
اعتبار: © monticellllo / Adobe Stock
 

گزارش کامل

محققان دانشگاه جان هاپکینز در یک تحلیل جدید عظیم از یافته های 277 آزمایش بالینی با استفاده از 24 مداخله مختلف، می گویند که آنها دریافتند که تقریبا تمام و سایر مواد مغذی و یا رژیم های غذایی نمی توانند با زندگی طولانی تر و یا حفاظت از بیماری های قلبی ارتباط داشته باشند.
 
اگر چه آنها متوجه شدند که اکثر مکمل ها یا رژیم های غذایی ارتباطی با هیچ آسیبی ندارند، این تجزیه و تحلیل مزایای احتمالی سلامتی را تنها از یک رژیم کم نمک، مکمل های اسید چرب امگا 3 و احتمالا مکمل های اسید فولیک برای برخی از افراد نشان داد. محققان همچنین دریافتند که مکمل های ترکیب کننده کلسیم و ویتامین D در واقع با اندکی افزایش خطر سکته مغزی مرتبط هستند.
 
نتایج تجزیه و تحلیل در نشریه اخبار طب داخلی منتشر شد.
 
بررسی های انجام شده توسط مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها نشان می دهد که 52 درصد از آمریکایی ها روزانه حداقل یک ویتامین یا سایر مکمل های غذایی / تغذیه ای را مصرف می کنند. به عنوان یک ملت، آمریکایی ها هر ساله 31 میلیارد دلار در چنین محصولات بدون نسخه‌ای صرف می کنند. شمار فزاینده‌ای از مطالعات - از جمله این مورد جدید از جان هاپکینز - موفق به اثبات مزایای بهداشتی بسیاری از آنها نشده است.
 
مؤلف ارشد مطالعه، ارین دی میکوس، MD، MHS، مدیر وابسته دانش قلب شناسی پیشگیرانه در مرکز سیکارون برای پیشگیری از بیماری‌های قلبی عروقی و استادیار پزشکی در دانشکده پزشکی دانشگاه جان هاپکینز می گوید: "نوشدارو یا حبه جادویی که مردم در مکمل های غذایی روزانه خود جستجو می کنند وجود ندارد." نوشدارو یا حبه جادویی که مردم در مکمل های غذایی روزانه خود جستجو می کنند وجود ندارد. "مردم باید بر روی دریافت مواد مغذی خود از یک رژیم غذایی قلب سالم تمرکز کنند، زیرا اطلاعات به طور فزاینده ای نشان می دهند که اکثر بزرگسالان سالم نیازی به مکمل ندارند."
 
برای پژوهش حاضر، محققان داده‌هایی از 277 کارآزمایی بالینی تصادفی که شانزده ویتامین یا مکملهای دیگر و هشت رژیم غذایی برای ارتباط آنها با مرگ و میر یا شرایط قلبی، از جمله بیماریهای قلبی عروقی، سکته مغزی و حمله قلبی  را ارزیابی کردند، مورد استفاده قرار دادند. روی هم رفته، آنها شامل اطلاعات جمع آوری شده روی 992129 شرکت کننده در تحقیق در سراسر جهان بود.
 
ویتامین و دیگر مکمل های مرور شده شامل این موارد است: آنتی اکسیدان ها، کراتین، ویتامین B کمپلکس، مولتی ویتامین ها، سلنیوم، ویتامین A، ویتامین B3 / نیاسین، ویتامین B6، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین D تنها، کلسیم تنها، کلسیم و ویتامین D با هم، اسید فولیک، آهن و اسید چرب امگا 3 (روغن ماهی). رژیم های غذایی مورد بررسی عبارت بودند از یک رژیم غذایی مدیترانه ای، یک رژیم غذایی چربی اشباع شده کم (چربی های کمتری از گوشت و لبنیات)، فروگیری چربی رژیم غذایی تعدیل شده (چربی های اشباع شده کمتر یا کالری های جایگزین با چربی های غیر اشباع یا کربوهیدرات بیشتر)، یک رژیم غذایی کم چربی، یک رژیم کم نمک در افراد سالم و افرادی که فشار خون بالا دارند، رژیم غذایی آلفا لینولنیک اسید افزایش یافته ALA)) (آجیل، دانه ها و روغن های گیاهی) و رژیم غذایی اسید چرب امگا 6 افزایش یافته (آجیل، دانه ها و روغن های گیاهی). هر مداخله نیز توسط قدرت شواهد، تحت عنوان تاثیر ریسکی بالا، متوسط، کم و یا بسیار پایین رتبه بندی شده است.
 
اکثریت مکمل ها شامل مولتی ویتامین ها، سلنیوم، ویتامین A، ویتامین B6، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین D تنها، کلسیم تنها و آهن هیچ ارتباطی به افزایش یا کاهش خطر مرگ یا سلامت قلب نشان ندادند.
 
در سه مطالعه از 3518 نفر که در رژیم غذایی کم نمک، در افرادی که فشار خون سالم داشتند، دیده شدند، 79 مورد مرگ وجود داشت. محققان می گویند که آنها یک کاهش ده درصدی در خطر مرگ در این افراد پیدا کردند، که آنها به عنوان یک اثر وابسته متوسط دسته بندی کردند.
 
از پنج مطالعه که در آنها 3680 نفر از افراد مبتلا به فشار خون بالا در یک رژیم غذایی کم نمک قرار گرفتند، آنها دریافتند که خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی تا 33٪ کاهش یافت، به طوری که در طی دوره های مطالعه 674 مرگ در اثر بیماری قلبی وجود داشت. آنها همچنین این مداخله را به عنوان مدرک متوسطی از تاثیرگذاری طبقه بندی کردند.
 
چهل و یک مطالعه با 134034 شرکت کننده، تأثیر ممکن مکمل های اسید چرب امگا 3 را ارزیابی کرد. در این گروه، 10707 نفر درگیر رویدادهایی مانند حمله قلبی یا سکته مغزی بودند که نشان دهنده بیماری قلبی است. به طور کلی، این مطالعات نشان می دهد که مصرف مکمل ها با کاهش 8 درصدی در خطر حمله قلبی و کاهش 7 درصدی بیماری قلبی وریدی در مقایسه با افرادی که مکمل مصرف نمی کنند، مرتبط است. محققان، شواهد برای پیوند دادن مفید به این مداخله را به عنوان پایین رتبه بندی کردند.
 
بر اساس 25 مطالعه در 25580 نفر از افراد سالم، داده ها همچنین نشان داد که اسید فولیک با یک کاهش 20 درصدی خطر سکته مغزی مرتبط است. 877 شرکت کننده در طول آزمایش ها سکته مغزی داشتند. نویسندگان، مدارک را برای یک پیوند به اثرات مفید به عنوان پایین درجه بندی کردند.
 
مؤلفان خاطر نشان می‌کنند که مطالعاتِ نشان دهنده‌ی بزرگ ترین اثر مکمل های اسید فولیک بر کاهش خطر سکته مغزی، در چین واقع شد، جایی که غله جات و دانه ها، آنچنان که در ایالات متحده می شوند، با اسید فولیک تقویت نمی شوند. پس، آنها می گویند، این اثر حمایتی ظاهری امکان دارد قابل اعمال در نواحی‌ای که اغلب مردم فولیک اسید کافی در رژیم غذایی خود به دست می آورند نباشد.  
 
منبع: طب جان هاپکینز


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.