بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس

در اینجا شما را با بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس آشنا می کنیم.
پنجشنبه، 21 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید زهرا خرم شاهی
موارد بیشتر برای شما
بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس

گونه های معرفی شده در بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس

در بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس از دزدان دریایی و whalers تا بازدید کنندگان مدرن، انسان ها گیاهان و حیواناتی را از دنیای خارج معرفی کرده اند. به عنوان مثال بزها در دهه 1850 معرفی شدند و بلافاصله شروع به گرفتن غذای لاک پشت ها و ایگواناها کردند. در جزیره ایزابلا بیش از 200000 بز وجود دارد که بسیار سازگار و نابودی آن بسیار سخت است. اکنون پارک برای یافتن آنها از بالگردها استفاده می کند.

بسیاری دیگر وجود دارد: گربه ها ایگواناهای جوان و جوجه های پرندگان را می کشند. سگ ها تخم های لاک پشت را می خورند و ایگواناهای بزرگ را شکار می کنند. خوک ها لانه های پرنده را از بین می برند. الاغ گیاهی بلعیده می شود. موش ها تخم های لاک پشت های غول پیکر را می خورند. گونه های تهاجمی همچنین شامل حشرات و گیاهان هستند که به همان اندازه تهدیدآمیز هستند. اما از بین بردن یک گونه در یک زمان عملی نیست.

پوشش گیاهی که بزها می خورند پوشش خوکهای وحشی را فراهم می کند. گربه ها موش می خورند. سگ ها گربه ها را می کشند. بنابراین در آنجا باید یک برنامه یکپارچه و طراحی شده وجود داشته باشد. ریشه کن کردن گونه های معرفی شده و جلوگیری از ورود گونه های جدید یک مبارزه بی پایان و بسیار پرهزینه است.


ساکنان گالاپاگوس و مهاجرت از سرزمین اصلی اکوادور در بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس

در بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس خود انسان ها گونه ای معرفی شده و تهاجمی هستند و جزایر در سالهای اخیر شاهد رشد چشمگیر بوده اند. مهاجران از سرزمین اصلی اکوادور در جستجوی زندگی بهتر به این جزایر نقل مکان کرده اند. این فشار جمعیت باعث ایجاد مشکلات جدی برای حفاظت می شود. با تنها سه درصد از جزایر که برای اسکان انسان ها کنار گذاشته شده اند، فضای کمتری برای مردم و کشاورزی وجود دارد و انجام ماهیانه ها جز ماهی است. رقابت بین صیادان محلی و پارک ملی و کارگران محافظت از انرژی، گرم و گاه خشونت آمیز بوده است. با وجود محدودیت در مورد مهاجرت جدید، این روند همچنان ادامه دارد. خود مردم گالاپاگوس در نهایت بهترین مأموریت میراث طبیعی خود خواهند بود. کسانی که در جزایر گالاپاگوس زندگی می کنند، باید در مزایای گردشگری سهیم شوند و به مسکن خوب، امکانات درمانی، آموزش و شغل نیاز دارند که به آینده جزایر کمک می کند.
 

بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس

ماهیگیری در بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس:

در بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس صید غیرقانونی صنعتی و ماهیگیری بیش از حد توسط افراد محلی تهدید می شود که اکوسیستم دریایی را تضعیف می کند. خیار دریایی و خرچنگ دریاها به حد خطرناکی برداشت شده اند، بسیار فراتر از حد مجاز دانشمندان. کشتی های کشورهای دیگر به طور مرتب در جستجوی صیدهای غنی از جمله کوسه ها که صرفاً برای باله های آنها برداشت می شوند، به طور غیرقانونی وارد مخزن دریایی می شوند. ماهیگیری طولانی مدت، تکنیکی است که برای صید ماهی با استفاده از خطوط ماهیگیری تک رشته ای با صدها قلاب طعمه دار مورد استفاده قرار می گیرد که تقریباً همیشه درصد زیادی از اسیر ناخواسته شامل پرندگان، لاک پشت ها، کوسه ها و سایر حیوانات دریایی را در پی دارد. به تازگی، بیش از 600 دانشمند از 54 کشور جهان طوماری را امضا کردند که از سازمان ملل خواستار تحمیل مهلت قانونی برای صید طولانی مدت شدند. علی رغم مخالفت بین المللی با تمایل طولانی مدت، وزیر محیط زیست اکوادور، به بخش ماهیگیری کمک کرد تا پیشنهادی را برای حمایت از آن تهیه کند. 


تصویب قانون حفاظت از گالاپاگوس در بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس:

در بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس مهمترین تغییرات اخیر تصویب قانون حفاظت از گالاپاگوس در سال 1998 بود. این قانون از نظر بسیاری به عنوان محوری ترین قانون در تاریخ حفاظت از جزایر گالاپاگوس در نظر گرفته می شود، اگرچه در مخالفت قابل توجهی تصویب شد. این قانون از چند طریق به حفاظت از جزایر نزدیک می شود. اول، قانون حمایت قابل توجهی، چشم انداز دریایی را گسترش می دهد. هر دو با گسترش مرزهای پناهگاه دریایی و ممنوعیت ماهیگیری تجاری در آبهای محافظت شده، دیدگاه همه جانبه تری نسبت به حفاظت دارد. قدم دیگری که قانون برمی دارد، نزدیک شدن به موضوع سودجویی در حیات وحش و چشم اندازهای طبیعی است. در گذشته برای افرادی که به جزیره می روند و به سرعت متقاضی اقامت می شوند، مشکلات زیادی وجود داشته است تا بتوانند تورهای راحتی را در این جزیره انجام دهند و از این تعداد زیاد گردشگری به دست می آید. این پول پس از آن به خارج از کشور می رود و در اقتصاد محلی استفاده نمی شود. در بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس مقررات جدید مقرر در قانون حفاظت از گالاپاگوس تصریح می کند که یک شخص قبل از درخواست اقامت باید حداقل 5 سال در جزایر زندگی کند. همچنین، نیمی از کل درآمد کسب شده توسط صنعت توریستی باید در ابتکارات حفاظت سرمایه گذاری شود که این مسیری طولانی را برای از بین بردن سودجویان طی کرده است. گذشته از این قانون اساسی، چند قانون مطلق وجود دارد که گردشگران هنگام بازدید از جزایر باید آن را رعایت کنند. اول، شما مجاز به سفر در پارک نیستید مگر اینکه با یک راهنمای محلی دارای مجوز همراه باشید. دوم، شما قرار نیست سنگ های موجود در جزیره را محاصره کنید و اگر سوغاتی را تهیه کنید که از گیاهان یا حیوانات از جزیره تهیه شده باشد، جریمه می شوید.
 

بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس

حیات وحش در بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس:

در بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس هنوز کارهای زیادی برای دیدن وجود دارد. جزایر نه تنها خود جذاب و پر از مناظر شگفت انگیز هستند، بلکه حیات وحش برخی از بی نظیرترین ها در کره زمین است. به دلیل جهت یابی از راه دور جزایر با توجه به سرزمین اصلی، گالاپاگوس به طور گسترده ای به عنوان یک پنجره جذاب در مکانیسم های انتخاب طبیعی شناخته می شود. گردشگران از سراسر جهان هر سال به اینجا می آیند تا زندگی بی نظیر گیاهان و حیوانات را ببینند، همه آنها به اندازه کافی حیواناتی را مشاهده می کنند که در هیچ کجای دیگر کره زمین وجود ندارند. از آنجا که در این جزایر شکارچیان بزرگی وجود ندارد، حیواناتی که در اینجا زندگی می کنند به طور کلی نسبت به اکثر مردم دستکاری می کنند. این بدان معناست که در بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس گردشگران در جزیره، قادر به گرفتن عکسهای شگفت انگیز با حیوانات واقعاً بی نظیر هستند. این همچنین بدان معنی است که تعدادی از فرصت ها برای گردشگران فراهم می شود که سعی کنند حیوان خانگی از نظر جسمی با حیوانات درگیر شوند. این مهم است که همه گردشگران بدانند که تعامل بدنی با حیوانات کاملاً ممنوع است. برای گردشگرانی که به دنبال تعطیلات در جزایر گالاپاگوس هستند، کارهای واقعاً شگفت انگیزی وجود دارد. هرکسی که از گالاپاگوس بازدید می کند، باید به آنچه نماینده خود است احترام بگذارد و باید درک کند که چرا قوانینی که در حال اجرا هستند از اهمیت بالایی برخوردار هستند. این جزایر بعضی از معدود مکانهای واقعاً بی نظیری هستند که هنوز روی زمین باقی مانده اند و برای این واقعیت شایسته توجه ویژه هستند.

برای اکثر افرادی که می توانند در طول بازدید خود به راحتی از این دستورالعمل ها پیروی کنند، بوم گردی یا اکوتوریست در جزایر گالاپاگوس می تواند ترکیبی ویژه از ماجراهای زیست محیطی و آموزش باشد که به سادگی قابل تطابق نیست.

منبع: www.internationalwildlifelaw.org


اخبار مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.