بوم گردی در کاستاریکا

در اینجا شما را با بوم گردی در کاستاریکا آشنا می کنیم.
پنجشنبه، 21 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید زهرا خرم شاهی
موارد بیشتر برای شما
بوم گردی در کاستاریکا
کاستاریکا، یک کشور کوچک به اندازه 51.100 کیلومتر مربع، سرشار از ثروت طبیعی و جاذبه های گردشگری نفس گیر است. این بخش کوچک از زمین تقریباً 0.3٪ از کل سطح زمین را تشکیل می دهد و 5٪ از تنوع زیستی جهانی را در خود جای داده است که برای بوم گردی در کاستاریکا مناسب است. با توجه به آب و هوای عالی کاستاریکا، در این منطقه بیشتر گونه های پرنده از ایالات متحده است  و همچنین انواع بیشتری از پروانه ها در تمام آفریقا وجود دارد. این واقعیت ها نشان می دهد که چرا این کشور 4 میلیون نفری آمریکای مرکزی، چنین شناختی بین المللی قابل توجهی را در حوزه تنوع زیستی کسب کرده است.


 اکوتوریسم پایدار در بوم گردی در کاستاریکا

از طریق اکوتوریسم موفق کاستاریکا توانست اثبات کند که حفاظت و رشد اقتصادی دست به دست هم می دهد. پتانسیل رشد و مزایای زیست محیطی اکوتوریسم باعث می شود تا این کشور به هیچ وجه برای کشورهای در حال توسعه سنگین نشود. سرمایه گذاری در اکوتوریسم یک امر ارزشمند است و توسعه مثبتی برای محیط زیست و کشور فراهم می کند. پارک ملی مانوئل آنتونیو و ذخیره کوه ابر مونتورود به عنوان الگویی برای اکوتوریسم و بوم گردی در کاستاریکا و توسعه پایدار در نظر گرفته شده اند. این پارک ها زیستگاه های مهم و حیاتی را برای گونه های مختلف گیاهی و جانوری ارائه می دهند. دلیل اصلی موفقیت اکوتوریسم و بوم گردی در کاستاریکا مربوط به مشارکت فعال بخش خصوصی، تنوع زیستی استثنایی و تعامل بین شبکه جامع مناطق حفاظت شده است. سازمان های غیردولتی بین المللی و ملی، مشاغل محلی، بومیان و سازمان های دولتی نیز نقش مهمی در موفقیت برنامه های اکوتوریسم دارند.


 تاثیرات بوم گردی در کاستاریکا 

در بوم گردی در کاستاریکا شیوه های اکوتوریسم صوتی در کاستاریکا به حداقل رساندن اثرات منفی گردشگری سنتی بر محیط طبیعی، ایجاد آگاهی، ایجاد مزایای مالی برای جوامع محلی و تسهیل در ساخت محیط کمک کرده است. جهانگردی مسؤول همچنین به کشور این امکان را داده است تا به طور چشمگیری به مطالبات روزافزون صنعت گردشگری پاسخ دهد و یکپارچگی فرهنگی جامعه محلی را ارتقا بخشد. در صورت نیاز به شارژ یا اتصال، برق و Wi-Fi در اتاق اصلی وجود دارد، برای مداوا طولانی به سمت آبگرم بروید و یا از فعالیت های املاکی مانند پیاده روی های آبشار، قایقرانی و قایق سواری رودخانه خودداری کنید. اگر خوش شانس باشید ممکن است در طول اقامت خود در یک جنگل کثیف، میمون یا پلنگ را مشاهده کنید.

پیاده روی در مزارع قهوه و شکلات در بوم گردی در کاستاریکا در بوم گردی در کاستاریکا قهوه یکی از بزرگترین صادرات کاستاریکا است، مزارع قهوه را می توان در اکثر سیستم های اکوسیستم در ارتفاع 6000 فوت مشاهده کرد. یکی دیگر از محصولات طلایی Ticos، کاکائو است که گاهی در کنار دانه های قهوه نیز پرورش می یابد و یک تجربه اکوتوریسم دو به یک را ایجاد می کند. 
 

بوم گردی در کاستاریکا

 در بوم گردی در کاستاریکا از یک آتشفشان بازدید کنید:

 در میان شگفتی های زیست محیطی در بوم گردی در کاستاریکا کاستاریکا آتشفشان های باورنکردنی وجود دارد که چندین مورد از آنها مانند Arenal فعال هستند و چشمه های گرم و آرامش بخش را تولید می کنند که برخی از محبوب ترین جاذبه های کاستاریکا هستند از آنجا که آنها فوران می کنند، روزانه  از دود و خاکستر ساطع می شوند، به احتمال زیاد یک آتشفشان بخار را در خط آسمان مشاهده خواهید کرد، و باید وقت بگذارید تا با یک پیاده روی به حماسه نزدیک شوید. پارک ملی آتشفشان Poas Volcano بخاطر استخر بخا محبوب است که می توانید از یک نقطه دیدنی  آن را مشاهده کنید. آتشفشان Arenal نزدیک به ساحل اقیانوس آرام در جنگلهای بارانی بیولوژیکی پوشانده شده است که می توانید با یک پیاده روی در یک تور حیات وحش آن را اکتشاف کنید. 


 تعطیلات شگفت انگیز در بوم گردی در کاستاریکا

بوم گردی در کاستاریکا در محیط زیست به شما امکان می دهد سفر بی نظیر کاستاریکا را داشته باشید در حالی که ردپای مثبتی را بر روی مردم و مکانهایی که بازدید می کنید بگذارید. از لحظه ورود به یکی از فرودگاه های کاستاریکا، می توانید تعطیلات شگفت انگیز را شروع کنید که نه تنها شیوه زندگی را تغییر می دهد، بلکه شیوه سفر جهان نیز خواهد بود. بوم گردی در کاستاریکا یکی از مهمترین فعالیتهای اقتصادی کاستاریکا است که خوشبختانه این کشور زادگاه اکوتوریسم و همچنین مکانی است که این فعالیت به بالاترین سطح موفقیت رسیده است. دولت کاستاریکا در تلاش برای حفظ ثروت های طبیعی این کشور، هم اکنون در حال اجرای سیاست های توسعه پایدار است که موجب استفاده مناسب از منابع طبیعی می شود. به همین دلیل این هدف را نیز قرار داده است که در سال 2021 کربن خنثی باشد. یکی از برکات آب و هوای بی نظیر کاستاریکا ثروت طبیعی است که از جمله مقدار فوق العاده و تنوع گونه های پرنده را می توان داشت.


 انواع باورنکردنی حیات وحش را در بوم گردی در کاستاریکا تجربه کنید:

در زیستگاه ها و اکوسیستم های متنوع کاستاریکا 13 هزار گونه گیاهی، 2 هزار پروانه و 4500 گونه پروانه ای، 163 گونه دوزیستان، 220 نوع خزندگان، 1.600 گونه ماهی تازه و نمکی و حداقل 870 نوع پرنده زندگی می کنند. در بوم گردی در کاستاریکا چشم انداز گسترده اس از انواع مختلفی از جنگل ها، از جمله باتلاق های حرا، جنگل های بارانی، حوضچه های علفی، جنگل های ابر، مورها، درختان نخل، چوب بلوط و باغ های باتلاق وجود دارد. همچنین غارهای عمیقی برای کاوش و سکونتگاههای قبل از کلمبیا وجود دارد، مکانهایی که بسیاری از مطالعات باستان شناسی بین النهرین را در بر گرفته است. اینها همه بخشی از سیستم گسترده ای از 22 پارک ملی، 10 پناهگاه حیات وحش، 12 ذخیره بیولوژیکی، 8 ذخیره جنگلی و 26 منطقه حفاظت شده است که 25٪ از سرزمین ملی را پوشش می دهد.
 

بوم گردی در کاستاریکا

تورهای تعطیلات در بوم گردی در کاستاریکا:

 در بوم گردی در کاستاریکا یکی از زیباترین تورهایی که می توانید در تعطیلات کاستاریکا انجام دهید، برخورد نهنگ ها و دلفین ها است. این تجربه برای پکیج های تعطیلات خانوادگی ایده آل است زیرا این امکان را به بچه ها می دهد تا از یک تماس آموزشی با طبیعت لذت ببرند. بهترین چیز این است که تقریباً همه پکیج های تعطیلات کاستاریکا All Inclusive برای پرنده ها عالی هستند، زیرا تقریباً در هر منطقه از کشور می توانید تورهای کوهپیمایی را انجام دهید. در بوم گردی در کاستاریکا، هتل های بوتیک خاصی وجود دارد که به دلیل قرار گرفتن در آن، برای پرندگان ایده آل هستند. حتی انجمن باغ شناسی کاستاریکا، اشاره می کند که تماشای پرندگان، که صرفاً یک فعالیت توریستی است، در بین کاستاریکان به طور پیوسته در حال افزایش است. آنها می گویند: "حالا، هر کجا که بروید، همه پرندگان خود را می شناسند".  نقاط عالی کوهنوردی در جنگلهای بارانی کارائیب ایستگاه بیولوژیکی لا سلوا و پارک ملی تورتگوئرو هستند. پرندگان کوهستانی در La Selva از چگونگی اهلی کردن پرندگان در این ذخیره طولانی مدت حفاظت شده که بیش از 325 گونه در آن قرار دارند، شگفت زده می شوند. در دنیای آبکی Tortuguero می توان پنج گونه شاه ماهی، شاه ماهی های شاه بلوط، سورنگ های سوراخ دار، علف های ببر روفسانس و سه گونه تاک را یافت.

منبع: www.govisitcostarica.com


تقویم مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.