بوم گردی در پالائو در اقیانوس آرام

در اینجا شما را بوم گردی در پالائو در اقیانوس آرام آشنا می کنیم.
پنجشنبه، 31 مرداد 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: سید زهرا خرم شاهی
موارد بیشتر برای شما
بوم گردی در پالائو در اقیانوس آرام
پالائو اولین کشوری است که روی زمین، قوانین مهاجرت خود را به دلیل حفاظت از محیط زیست تغییر داده است. جزیره پالائو در اقیانوس آرام، اغلب به عنوان یک بهشت بی سر و صدا و منزوی تصور می شود، اما آمارهای اخیر درباره جهانگردی نشان می دهد که این کشور به دور از انزوا نیست. در سال 2016، شاهد رشد 10٪ گردشگری به پالائو بودیم که نزدیک به 140،000 بازدید کننده را به این کشور جزیره تبدیل کرده و به عنوان پیشرو در اقتصاد درآمده است.  بوم گردی در پالائو در اقیانوس آرام  برای افرادی است که عاشق حیات وحش دریایی، آبشارها و اکتشافات زیر آب هستند زیرا اعلام کرده است که قصد دارد یک پناهگاه ملی گسترده دریایی را ایجاد کند که حدود 80٪ آن را پوشش خواهد داد. اگر ترجیح می دهید در ساحل زیر نور خورشید استراحت کنید، پالائو برای شما  عالی است. می توانید در سواحل زرق و برق دار جزیره به استراحت بپردازید یا گشت و گذار کنید مثلاً خلیج دلفین، به بهترین مکان برای برگزاری عروسی معروف است. چه کسی می تواند در برابر حضور دلفین ها در این مراسم مقاومت کند. برای بازدید از پالائو هیچ ویزا لازم نیست زیرا هنگام ورود می توانید با هزینه کمتر از 50 دلار ویزا را دریافت کنید.


کاهش بوم گردی در پالائو در اقیانوس آرام  ضمن افزایش دلارهای توریستی

طی چند سال گذشته این جزیره یاد گرفته است که در بوم گردی در پالائو در اقیانوس آرام  افزایش تعداد بازدید کنندگان راه پیشرفت نیست. مهمتر این است که تمرکز را به بازدید کنندگان پر ارزش تغییر دهد. در نتیجه، گرچه بین سالهای 2015 تا 2016 بوم گردی در پالائو در اقیانوس آرام   22000 نفر کاهش یافته است اما درآمد هر گردشگر افزایش یافته است. غواصی اصلی ترین جاذبه پالائو و محدود کردن تعداد غواصان است، در حالی که تمرکز روی غواصان با تجربه تر می تواند به کاهش استرس در این مناطق دریایی کمک کند. راه دیگر برای کاهش استرس در جاذبه های دریایی پالائو و باز کردن فرصت های اقتصادی جدید، تنوع در پیشنهادات گردشگری آن است. نگرائی تمتوچی، رئیس مؤسسه بازدید کنندگان پالائو می گوید: "غیر از غواصی در پالائو دیدن بسیاری وجود دارد." این  شامل تماشای پرندگان، ماهیگیری ورزشی و فعالیت های فرهنگی محلی است. تمتوچی همچنین می افزاید: "پالائو باید راه هایی برای استفاده از سیاست های محیط زیست برای منافع اقتصادی پیدا کند."
 

بوم گردی در پالائو در اقیانوس آرام

شرایط اقتصادی
بوم گردی در پالائو

در بوم گردی در پالائو در اقیانوس آرام  پالائو به دلیل حفاظت دریایی در سطح بین المللی مورد احترام است. در سال 2015، پالائو یک پناهگاه دریایی ایجاد کرد که تقریباً 193،000 مایل مربع یا 80٪ از آبهای سرزمینی کشور را در بر می گیرد و از صید تجاری و معادن محافظت می کند. 20٪ باقی مانده برای جوامع محلی و اپراتورهای تجاری کوچکتر است. این جزیره نیز مانند بسیاری از کشورهای جزیره دیگر در اقیانوس آرام، به عنوان محرک اصلی اقتصاد خود به گردشگری متکی است. هر ساله تعداد زیادی از گردشگران از سراسر جهان به کاوش در پالائو می آیند. در سال های اخیر، میانگین بازدید کنندگان از سواحل پالائو تقریباً هفت برابر بیشتر از جمعیت محلی است. با این حال، با افزایش این تعداد، مشکلاتی بوجود می آیند. نمونه های بیشماری از گردشگران که به اکوسیستم های طبیعی و زنده عمدتاً از ناآگاهی بی احترامی می کنند.  پالائو و مردم آن نیز مانند سایر ملل منطقه، از اثرات تغییرات اقلیمی و توسعه ناپایدار تهدید می شوند. در بوم گردی در پالائو در اقیانوس آرام افزایش سطح دریا، آلودگی و صید بیش از حد ماهیگیری از جمله مواردی است که کشور با آن روبرو است و اینکه در طول اجلاس با سایر کشورهای اقیانوس آرام بحث کرده است. رئیس جمهور پالائو خاطرنشان کرد که مبحث اصلی این انجمن نقش اقیانوس است که محافظت از اقیانوس برای کشورهای اقیانوس آرام بسیار مهم است.


تاریخچه بوم گردی در پالائو

پالائو جزیره ای کوچک است که در نزدیکی سواحل ژاپن واقع شده است، اما بیشتر به عنوان بخشی از میکرونزی شناخته می شود. بوم گردی در پالائو در اقیانوس آرام انتخاب درستی است. پالائو دارای جمعیت کمی از 21000 نفر است. اولین افرادی که در پالائو اقامت گزیدند بیش از 3،000 سال پیش از مهاجران فیلیپین بودند و در آنجا ماندند. صدها سال تا زمانی که سال 1860 اسپانیایی ها حمله کردند و از آن زمان پالائو بارها دست به دست هم داده، اما پس از پایان جنگ جهانی دوم پالائو به عنوان یک کشور مستقل اعلام شد و اکنون کشوری آزاد سیاسی است که برای تأمین بودجه و دفاع به آمریکا متکی است. در بوم گردی در پالائو در اقیانوس آرام اقتصاد پالائوس عمدتاً به صادرات گردشگری، کشاورزی و ماهیگیری متکی است. با داشتن زیبایی طبیعی و فرهنگ باستانی پالائو، مقصد مناسبی برای تعطیلات محیط زیست است و از آنجا که جهانگردی بخش بزرگی از اقتصاد آنها است، آنها اطمینان می دهند که شما بهترین تجربه را خواهید داشت و بومیان با شغل هایی با شغل های مناسب در اختیار شما قرار دارند. همیشه از این جزیره محروم استقبال می شود. اقامتگاه تفریحی با تمرکز بر روی تفرجگاه خلیج دلفین قرار دارد که تعطیلات سبز و پایدار را در پالائو ارائه می دهد.
 

بوم گردی در پالائو در اقیانوس آرام

تأثیر فزاینده
بوم گردی در پالائو

در بوم گردی در پالائو در اقیانوس آرام درآمد حاصل از پارک Eco-Theme پالائو و سایر مشاغل مرتبط با گردشگری مانند مغازه های غواصی، هتل ها و رستوران ها، بیش از 50٪ تولید ناخالص داخلی سالانه پالائو را تشکیل می دهد. صنعت گردشگری مطمئناً تأثیرات مثبتی بر محیط پالائو داشته است مانند تأمین منابع تشویقی و مالی برای حفظ منابع دریایی و زمینی. گردشگران برای بازدید از جزایر راک و دریاچه مارماهی (مقصد های برتر گردشگری) و "هزینه سبز" پس از عزیمت از کشور که 1.8 میلیون دلار فقط در FY2012 ایجاد کرده اند، باید هزینه های ورود را بپردازند. این پول پس از آن به بهبود حفاظت و مدیریت این مناطق طبیعی و همچنین تعیین و نگهداری مناطق جدید اختصاص می یابد. گردشگری همچنین منجر به افزایش اشتغال و سرمایه گذاری خارجی می شود که می تواند سطح زندگی بسیاری از پالائیان را بالا ببرد و به طور بالقوه باعث کاهش استفاده های بیشتر از محیط محلی شود. با این حال، در بوم گردی در پالائو در اقیانوس آرام حجم بالایی از گردشگری در افزایش مصرف آب شیرین، استفاده از انرژی، خروجی فاضلاب و فرورانش آبهای ساحلی وجود دارد که دارای اثرات زیان بار زیادی در محیط زیست است. این گردشگران همگی به مکانی برای اقامت احتیاج دارند و ساخت هتل در کنار ساحل منجر به فرسایش و رسوب گذاری می شود که می تواند در بالای صخره های مرجانی درست در ساحل مستقر شود. سایت های غواصی برتر مملو از غواصانی است که غالباً با دست و دمپایی به مرجان آسیب می رسانند.


دریاچه Jellyfis  در پالائو

در بوم گردی در پالائو در اقیانوس آرام دریاچه Jellyfish به طور مرتب بیش از 500 بازدید کننده در روز دارد. این دریاچه روزگاری 10 میلیون تا 20 میلیون چتر دریایی بدون سکنه داشت و در اوج خود در سال 2005 به 30 میلیون رسید. این تعداد از سال 2007 به حدود پنج میلیون نفر تثبیت شد تا جایی که به سختی شاهد هیچ مدواتی در بحران خشکسالی سال 2016 نبودیم. دریاچه Jellyfish که 400 متر طول و 30 متر عمق دارد ، بخشی از تالاب جنوبی Koror State Rock Island Island است که یک میراث جهانی یونسکو در این کشور میکرونزی در غرب اقیانوس آرام است.

منبع: www.lonelyplanet.com


تقویم مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما