ضمير ناخودآگاه و توانايي هاي پنهان آن

بسياري از سيستم هاي بدن مانند گردش خون ، ضربان قلب ، تنفس و غيره خارج از کنترل و اراده ما به کار خود ادامه مي دهند و همگي در يک نظم واحد حرکت مي نمايند . آيا به اين موضوع که هر لحظه با ما مي باشد فکر کرده ايم ؟ آيا مي دانيد چه عاملي در بدن باعث سرما و گرما ، احساس درد ، خشم و عصبانيت و گريه مي گردد ؟ حال قدم را فراتر نهاده و مي گوييم آيا فکر کرده ايد که چگونه در خيابان راه مي رويد ، تن صدا در شما شکل مي گيرد ، طعم بعضي غذاها را مي پسنديد و چرا
چهارشنبه، 29 مهر 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ضمير ناخودآگاه و توانايي هاي پنهان آن
ضمير ناخودآگاه و توانايي هاي پنهان آن
ضمير ناخودآگاه و توانايي هاي پنهان آن






بسياري از سيستم هاي بدن مانند گردش خون ، ضربان قلب ، تنفس و غيره خارج از کنترل و اراده ما به کار خود ادامه مي دهند و همگي در يک نظم واحد حرکت مي نمايند . آيا به اين موضوع که هر لحظه با ما مي باشد فکر کرده ايم ؟ آيا مي دانيد چه عاملي در بدن باعث سرما و گرما ، احساس درد ، خشم و عصبانيت و گريه مي گردد ؟ حال قدم را فراتر نهاده و مي گوييم آيا فکر کرده ايد که چگونه در خيابان راه مي رويد ، تن صدا در شما شکل مي گيرد ، طعم بعضي غذاها را مي پسنديد و چرا از برخي حيوانات بسيار کوچک احساس چندش آوري داريد ؟ چرا بعضي از شما درثروت و شادي و برخي ديگر در غم و اندوه ، و در کل آيا فکر کرده ايد که چگونه فکر مي کنيد ؟ چرا اکثر مردم در بيماري ، فقر و گمنامي زندگي مي کنند و بعضي ها قله هاي پيروزي و موفقيت را يکي پس از ديگري فتح مي کنند ؟
و صدها چراي ديگر که همگي ناشي از عدم شناخت ذهن و آن نيروي هدايتگر دروني است . شايد پاسخ همگي ما اين باشد که تمامي اين عوامل به صورت خودکار صورت مي گيرد و تحت کنترل ما نيست . اما به راستي اگر اين اعمال به صورت ناخودآگاه انجام نمي گرفت ، چه اتفاقي براي ما مي افتاد ؟ چه حوادثي هنگام رانندگي رخ مي داد ؟ ضربان قلب ، سيستم تنفس ، فشار خون ، متابوليسم و تمام مکانيزم هاي بدن را مي توانستيم کنترل نماييم ؟ اين ابر کامپيوتر تمام سيستم هاي عملکرد بدن و ذهن را تحت هدايت و کنترل خود دارد .
اکثر مردم ، افراد موفق را خيلي خوش شانس تصور مي کنند و نمي دانند که موفقيت و خوشبختي نيز مانند هر کاري در اين جهان ، اصولي دارد و دليل پيروزي انسان هاي موفق ، فقط آشنايي با اين اصول و کاربرد دقيق آنهاست .
به قول مارک تواين : « موفقيت يک علم است . اگر اصولش را بداني ، نتيجه اش را به دست مي آوري » اکثر مردم باور ندارند که مي توانند موفق باشند و حتي آمادگي دريافت اصول ساده موفقيت را ندارند . دانشمندان معتقدند که يک انسان در حالت عادي فقط از 10 درصد نيروها و استعدادهاي خود استفاده مي کند . وقتي شما با بخش عظيم قدر خود آشنا شويد و آن را به کار بگيريد ،به گروه انسان هاي بزرگ خواهيد پيوست . از کودکي به غلط به ما آموخته اند که براي رسيدن به آرزوهاي مان فقط بايد تلاش فيزيکي کنيم . قدرت اراده و تلاش جسمي در بالاترين حد خود فقط بخش اندکي از نيروهاي شما را به کار مي گيرد . تلاش جسمي بيش از حد به تنهايي ، نه تنها شما را به آرزوهاي تان نمي رساند ، بلکه باعث از بين رفتن انرژي و ايجاد بيماري هاي روحي و جسمي نيز مي گردد . براي رسيدن سريع و آسان به آرزوها بايد از قدرت عظيم ذهن کمک گرفت .
اين بخش عظيم ذهني هميشه (حتي در خواب ) فعال است و تمام اعمال غيرارادي انسان را کنترل مي کند . سيستم عصبي خودکار سمپاتيک و پاراسمپاتيک نيز زير مجموعه ي ضمير ناخودآگاه است . اکثر انسان ها اتفاقات بد و شکست هاي شان را ناشي از بدشانسي يا تقدير مي دانند و حتي به اشتباه گمان مي کنند که خداوند آنها را دوست ندارد . جالب است بدانيد مسئوليت به وجود آمدن بخش عظيمي از وقايع زندگي بر عهده ي ضمير ناخودآگاه را نمي شناسند و زماني که با آن آشنا شوند و آن را به کار گيرند ، ديگر متوسط نخواهند بود . تمام افراد بزرگ و موفق مانند دانشمندان ، مخترعان ، ثروتمندان ، شعرا ، ورزشکاران نامي و ... به گونه اي از ضمير ناخودآگاه خود کمک گرفته اند . اين نيرو در تمام انسان ها وجود دارد و نيازي به خلق آن نيست . فقط کافي است نحوه ي به کارگيري آن را فرا بگيريد . کلود بريستول مي گويد : «همان قدر که خودآگاه منبع انديشه است ، ناخودآگاه منبع قدرت است » .
ضمير ناخودآگاه انسان از زمان تشکيل نطفه ( طبق نظريه ) در رحم مادر کار خود را آغاز مي نمايد و با توجه به اطلاعات دريافت شده از طريق کانال هاي ارتباطي ، شروع به برنامه ريزي ذهني براي نوزاد مي نمايد . اين کانال ها در اين زمان همان حواس پنجگانه مادر مي باشد ، يعني هر آنچه مادر ببيند ، بشنود يا حس کند ، به صورت کامل ضمير ناخودآگاه آنها را ضبط نموده و طبق اين اطلاعات شروع به برنامه ريزي براي کودک مي نمايد و دقيقاً به همين علت است که احساسات مختلف در مادران نسبت به خوراکي ها شکل مي گيرد . زيرا يکي از علت هاي اين امر ، خواسته ها و نيازهاي ضمير ناخودآگاه جنين براي رشد مي باشد و دقيقاً از همين زمان است که مادران بايد تعليم و تربيت کودک خود را بر عهده بگيرند و از حساسيت خاصي نيز برخوردار مي باشد که متأسفانه اکثر مادران باردار از اين امر غافلند و اطلاعات لازم را در اين خصوص ندارند .
طبق آخرين نظريه دانشمندان و محققين علوم ذهني ضمير ناخودآگاه تا 48 ساعت بعد از مرگ نيز قادر به برنامه ريزي مي باشد ( دعاي تلقين فوت شدگان هنگام به خاک سپاري ) و بررسي هاي بسياري در اين خصوص در دست تحقيق است تا شايد بتوان امواج ارسال شده ذهن را در اين زمان دريافت و ترجمه نمايند .
منبع:مجله خدايا کمکم کن،شماره 6




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.