ساده زيستي

قُل متاعُ الدُّنيا قليلٌ والآخرةُ خيرٌ لمن اتَّقي نساء/77؛به آنها بگو:«سرمايه زندگي دنيا،ناچيز است؛و سراي آخرت،براي کسي که پرهيزگار باشد،بهتر است». ساده زيستي سيره امامان و رهبران واقعي جامعه است.آنها سطح زندگي خود را در حد قشرهاي پايين و متوسط جامعه قرار مي دهند تا رنج فقر و تنگدستي آنها را کاهش دهند.
يکشنبه، 3 آبان 1388
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
ساده زيستي
ساده زيستي
ساده زيستي






قُل متاعُ الدُّنيا قليلٌ والآخرةُ خيرٌ لمن اتَّقي نساء/77؛به آنها بگو:«سرمايه زندگي دنيا،ناچيز است؛و سراي آخرت،براي کسي که پرهيزگار باشد،بهتر است».
ساده زيستي سيره امامان و رهبران واقعي جامعه است.آنها سطح زندگي خود را در حد قشرهاي پايين و متوسط جامعه قرار مي دهند تا رنج فقر و تنگدستي آنها را کاهش دهند.
زندگي شخصي مقام معظم رهبري از سادگي و سلابت خاصي برخوردار است و اين سادگي به زندگي نزديکان ايشان نيز سرايت کرده است.
حجت الاسلام قرائتي:
«در خصوص سادگي ايشان،به ياد دارم هنگامي که براي عقد دخترم به منزل شخصي مقام معظم رهبري رفته بودم،ديدم قالي آقا نخ نما شده است. در مورد صرفه جويي و عدم اسراف نيز به ياد دارم که در زمان رياست جمهوري به هنگام اقتداي به نماز،معظم له لامپهاي اضافي اتاق را خاموش مي کرد و تنها يک لامپ را روشن مي گذاشت تا مبادا برق اضافي مصرف شود.
آيت الله شاهرودي:
«نه آقا و نه فرزندانشان،معتقد به تجملات نيستند. همين اعتقاد،آنان را از سوءاستفاده از مقام و موقعيت بازداشته است.
يک روز معظم له مرا به کتابخانه خود دعوت کردند.من در آنجا يک ميز بسيار ساده و قديمي ديدم که در کنار آن يک صندلي کهنه هم بود.آن ميز و صندلي مربوط به قبل از پيروزي انقلاب اسلامي بود.مقام معظم رهبري در کتابخانه ساده خود،هنوز از همان ميز و صندلي استفاده مي کنند و اين حاکي از ساده زيستي ايشان است».
خانم احديان:
«قبل از انقلاب يک نفر از ارادتمندان مقام معظم رهبري،يک لوستر معمولي به عنوان هديه براي منزل ايشان آورده و در اتاق نصب کرده بود.وقتي آقا وارد اتاق مي شوند و چشمشان به آن لوستر مي افتد،ناراحت مي شوند و مي فرمايند:«تا اين لوستر را باز نکنيد و از خانه من بيرون نبريد،من نمي نشينم».
منبع:ماهنامه قرآني،آموزشي نسيم وحي (شماره اول)




نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.