پیاز چه فوایدی دارد ؟

پیاز جزو سبزیجات است که خواص بسیار زیلدی برای سلامتی دارد.مانند جلوگیری از سرطان،دیابت و سرما خوردگی
چهارشنبه، 27 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
پیاز چه فوایدی دارد ؟

پیاز چیست؟

پیازها سبزیجاتی هستند که دارای طبقه بندی علمی Allium cepa هستند. آنها حاوی تعدادی از ترکیبات آنتی اکسیدانی هستند که در خنثی سازی رادیکال های آزاد موجود در بدن بسیار موثر اند. آنها هزاران سال است که توسط انسان ها برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار گرفته اند.

پیازها یکی از گیاهان اساسی که بیش از ۷۰۰۰ سال است که در رژیم غذایی انسانها جای دارند و در اکثر این مدت زمان، آنها در واقع کشت می شدند.

گونه های وحشی هنوز در مناطق خاص آسیا وجود دارند، اما به طور کلی، پیاز ها گیاه رشد یافته هستند و کشت می شوند.

در طول تاریخ، آنها توسط برخی از فرهنگ ها، مانند مصریان، که آنها را با فرعون خود دفن می کردند، ستایش می شدند. این علاقه مندی به پیاز ممکن است ناشی از تنوع و در دسترس بودن آنها یا خواص دارویی و سودمند آنها باشد.

خواص ضد باکتری پیاز عبارتند از مصارف ضد قارچی گسترده ای، که آن را به درمان خانگی در تسکین ضد قارچی تبدیل کرده است. گیاه پیاز می تواند در خاک خوب و مرطوب رشد کند. شما حتی می توانید آن را در حیاط خلوت و باغ خود پرورش دهید و از مزایای سلامتی آن بهره مند شوید. پیازها بخش مهمی از آشپزی سراسر جهان را تشکیل می دهند و همچنین به عنوان “گیاهان همراه” شناخته می شوند، به این معنی که آنها در اطراف سبزیجات و گیاهان دیگر به خوبی رشد می کنند.

مشخص شده است که پیاز از زمان های قدیم دارای ارزش های درمانی بوده است. حتی سازمان بهداشت جهانی تایید می کند که پیازها برای افرادی که اشتهای کمتری دارند و افرادی که مبتلا به آترواسکلروز هستند، سودمند هستند. کارشناسان سلامت تصریح می کنند که پیاز برای بیماران مبتلا به آسم مزمن، برونشیت آلرژیک، سرفه های سرماخوردگی و سندرم های سرماخوردگی مفیدند.


 حقایق تغذیه ای و فواید سلامتی پیاز

پیازها به دلیل مواد مغذی، ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات ارگانیک موجود در آنها، دارای کاربردهای دارویی ارزشمند بسیاری هستند.

پیازها شامل وجود ترکیبات سولفوریک و کورستین نیز می شوند. این سبزیجات همچنین شامل مواد معدنی مانند کلسیم، منیزیم، سدیم، پتاسیم، سلنیوم و فسفر هستند و منبع خوبی از ویتامین C، ویتامین B6 و فیبر هستند.

پیاز، به عنوان یک گیاه سازگار، منبع خوبی از مواد مغذی ضروری است که بدن ما به آنها نیاز دارد. بیایید با ارزش ترین و شناخته شده ترین مزایای سلامتی پیاز را بیابیم.

مراقبت از دهان
پیاز معمولا برای جلوگیری از پوسیدگی دندان و عفونت دهان استفاده می شود.

۲ تا ۳ دقیقه جویدن پیاز خام می تواند به طور بالقوه تمام میکروب های موجود در دهان و اطراف آن مانند گلو و لب ها را از بین ببرد.

افزایش ایمنی
مقدار قابل توجهی مواد شیمیایی موجود در پیاز به عنوان محرک ویتامین C در بدن عمل می کنند.

ویتامین C از طریق مبارزه با سموم و ویروس هایی که می توانند به بیماری ها مریضی ها منجر شوند، سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند.

 درمان بیماری های قلبی
پیاز به عنوان ضد انعقاد عمل می کنند، همچنین به عنوان رقیق کننده خون شناخته شده است، که از تشکیل لخته گلبول های قرمز خون جلوگیری میکند. این موانع و لخته ها می توانند منجر به اختلالات قلبی یا بیماری های قلبی عروقی شوند.

مدیریت دیابت
پیاز حاوی کروم است، این ماده معدنی نسبتا غیر معمول است که به طور طبیعی در غذا یافت شود. کروم به بدن کمک می کند تا سطح قند خون شما را کنترل و تسریع کند و گلوکز را به عضلات و سلول های بدن منتقل کند. بنابراین، خوردن آنها می تواند سطح قند خون را تعدیل کند که برای بیماران دیابتی حیاتی است.

استفاده به عنوان دافع حشرات
شما می توانید از آب پیاز برای کاهش درد ناشی از نیش زنبور عسل استفاده کنید.

آب پیاز تازه یا پوره آن برای مصارف خارجی برای نیش حشرات و زخم عقرب استفاده می شود. بوی پیاز نیز سبب فرار حشرات می شود، به همین علت می توان آنها را به عنوان دافع حشرات و همچنین نوع درمانی برای گزش حشرات استفاده کرد.

پیشگیری از سرطان
پیاز غنی از ترکیبات فعالی است که به طور موفقیت آمیز مانع توسعه و گسترش سلول های سرطانی می شوند. پیاز مقدار قابل توجهی کورستین دارد.

کورستین آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که به طور پیوسته با پیشگیری یا کاهش گسترش سرطان ارتباط دارد.

ویتامین C در پیاز نیز یک آنتی اکسیدان قوی است که می تواند حضور و تاثیر رادیکال های آزاد بدن را کاهش دهد.

رادیکال های آزاد مواد شیمیایی حاصل متابولیسم سلولی هستند و می توانند باعث شوند سلول های سالم به سلول های سرطانی جهش یابند. بنابراین، هر غذای غنی از آنتی اکسیدان که این رادیکال های آزاد را خنثی می کند، برای همه مفید است، زیرا هر فرد به علت فشار اکسیداتیو مستعد این حمله داخلی است.

 تسکین گوش درد
چند قطره از آب پیاز ممکن است به شدت برای افراد مبتلا به آسیب گوش مفید باشد.

صدای زنگ در گوش میتواند با استفاده از یک تکه پنبه آغشته به آب پیاز برطرف شود.

مراقبت از پوست
گفته شده است آب پیاز مخلوط با عسل یا روغن زیتون بهترین درمان برای علائم و نشانه های آکنه است. همچنین پیاز ماده ضد التهابی در طبیعت است، بنابراین ترکیبات فعال می توانند قرمزی و تورم که معمولا با شرایط پوستی مانند آکنه همراه هستند، را کاهش دهند. پیاز همچنین به کاهش درد و التهاب مرتبط با بیماریهایی مانند نقرس و آرتریت کمک می کند.
 
درمان سرفه
مصرف مخلوط مساوی از آب پیاز و عسل می تواند گلودرد و علائم سرفه را از بین ببرد.

تقویت میل جنسی
گفته می شود پیاز اشتیاق برای زندگی جنسی سالم را افزایش میدهد.

یک قاشق غذاخوری آب پیاز همراه با یک قاشق غذاخوری آب زنجبیل که سه بار در روز مصرف شود، می تواند باعث افزایش میل جنسی و شهوت شود.

درمان کم خونی
حتی بیماری کم خونی میتواند با خوردن پیاز همراه با آب بهبود یابد، زیرا پیاز باعث افزایش محتوای مواد معدنی بدن، به ویژه آهن می شود که بخش مهمی برای تولید گلبول های قرمز جدید است. بنابراین، میتوان با داشتن رژیم غذایی شامل پیاز،از کم خونی، که به عنوان فقر آهن نیز شناخته شده است، جلوگیری کرد.
 
 تسکین درد های معده
پیاز ها دارای خواص ضدباکتریایی و ضد التهابی هستند که باعث تسکین ناراحتی معده و سندرم های گوارشی مرتبط می شوند.

این مسئله به خاطر ساپونین هایی است که در آنها یافت می شود. این ساپونین ها دارای قابلیت های ضد اسپاسمیک هستند که این اطمینان را میدهند که اختلالات معده ادامه نیافته و روده شما پاکسازی میشود و به خوبی کار میکند.

درمان اختلالات ادراری
برای کسانی که از احساس سوزش در طی ادرار رنج می برند، پیاز می تواند تسکین قابل توجهی فراهم آورد.

افرادی که از این وضعیت رنج می برند باید آب جوشیده مخلوط با ۶ تا ۷ گرم پیاز را بنوشند.

طبق گزارش Peace Health، پیاز برای درمان بیماری های مختلف مانند تومور، سرفه مداوم و سرماخوردگی مدت هاست که مورد استفاده قرار گرفته است.

پزشکان این گیاه را به عنوان درمان خانگی مناسب برای از بین بردن اختلالات متابولیک و بیماری های مختلف مورد توجه قرار می دهند. Peace Health همچنین بیان می کند که مصرف پیاز حتی می تواند به جلوگیری از سرطان معده و سرطان پستان کمک کند.

از بین بردن آسم
مطالعات پزشکی نشان داده اند که این ترکیبات سولفوریک شکل گیری ترکیبات زیستی شیمیایی را که احتمالا منجر به بیماری آسم می شوند را متوقف میکنند.

محتوای سولفوریک پیاز در یک بیمار مبتلا به سرفه شدید، موجب ذوب شدن خلط می شود. آب پیاز تازه برای افرادی که هوشیاری خود را از دست داده اند توصیه می شود، زیرا ویژگی های عطر و بویایی پیاز موجب نیروی فوری و انرژی برای افراد می شوند.

 
کاربرد آشپزی

پیاز از نظر نقش آن در غذاهای مختلف در آشپزی، برای سال است که در تهیه بسیاری از غذاها استفاده می شود.

آنها به طور خاص برای تهیه غذاهای غیر گیاهی به منظور پوشش طعم و مزه و بوی سخت گوشت گوسفند استفاده می شوند.

پیازها می توانند به صورت خام، ترشی با سرکه، سرخ شده در روغن، پخته یا جوشیده استفاده شوند.

آنها قطعا موهبتی برای بشر هستند که موجب گریه ما می شوند، اما این اشک ها، با توجه به تمام مزایای سلامتی که ما از پیاز دریافت میکنیم، اشک های شادی هستند.
 

منبع: سایت راستینه


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.