فواید زنجبیل

زنجبیل نوعی ادویه است که شناخته شده ترین اثر دارویی آن خاصیت ضد تهوع آن میباشد.
پنجشنبه، 28 شهريور 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
فواید زنجبیل

فواید زنجبیل


خواص ضد سرطانی
زنجبیل در برابر گسترش سلول های سرطانی در انواع مختلف سرطان مبارزه میکند ، مانند سرطان پروستات و سرطان پانکراس.

همچنین این ادویه خواص پیشگیری از سرطان را نیز دارد ، خواص ضد سرطانی زنجبیل بدلیل وجود والینوئید های گزنده وتند و همچنین ترکیبات دیگری مانند شوگاول و زینگرون میباشد.

طی مطالعات آزمایشگاهی در دامنه وسیعی از نمونه های آزمایشی ، تعدادی از مکانیسم های درگیر شده در اثرات پیشگیری شیمیایی زنجبیل و ترکیبات آن گزارش داده شده اند.

تاثیرات محافظتی قلب
در یک کار آزمایی بالینی ،‌بیماران با یک دوز ۱۰ گرم زنجبیل پودر شده اقدام به درمان شدند ، در بیماران دارای بیماری سرخرگ کرونری ، کاهش قابل توجهی در تجمع پلاکت های خونی دیده شد ، اما برروی لیپیدها و قند خون تاثیری نداشت.

مطالعات زیادی برروی بی خطری و درجه تاثیر زنجبیل بعنوان یک عامل محافظ قلب انجام شده است : و نتیجه بدست آمده این است که با اضافه کردن زنجبیل به غذای روزانه خود از اختلالات قلبی عروقی پیشگیری کنید.
 
کمک به بیماری های شکمی
زنجبیل یک درمان خانگی بسیار رایج است هنگاهی که دچار سوء هاضمه ، تهوع و استفراغ ، تب ، گلو درد ، دندان درد و گرفتگی می شوید.

زنجبیل از ارزش بسیاری برای درمان بیماری های شکمی مانند  یبوست، سوء هاضمه ، آروغ زدن ، نفخ کردن ، ورم معده، ناراحتی های معده ، زخم معده ، تهوع و استفراغ دارد.

زنجبیل همچنین باعث پیشگیری زخم معده ای که توسط مصرف دارو های ضد التهاب غیر استروئیدی ایجاد شده مانند آسپرین و ایبوپروفن میشود.

تاثیرات ضد دیابتی
طبق یک تحقیق انجام شده ، زنجبیل حساسیت انسولین و شکل لیپید ها در بیماران دیابت نوع ۲ را بهبود میبخشد.

تاثیر آن برروی درد قاعدگی
یکی از موارد استفاده سنتی زنجبیل درمان گرفتگی های دوران قاعدگی میباشد ، اما آیا تاثیر گذار است ؟

دریک مطالعه انجام شده در سال ۲۰۰۹ ، زنجبیل با مفنامیک اسید و ایبوپروفن برروی زنان جوان مبتلا یه درد زیر شکم و گرفتگی های دوران قاعدگی مقایسه شد. نتیجه نشان داد زنجبیل به همان اندازه داروهای مسکن تاثیر گذار بوده است.
 

بی خطر بودن و درجه تاثیر گذاری آن

بطور کلی زنجبیل حتی در دوز های بالا بسیار بی خطر است .

ممکن است زنجبیل با آسپرین تداخل کمی داشته باشد ، بنابراین اگر تصمیم به استفاده مکمل های زنجبیل دارید و در حال حاضر بدلایلی داروی ضد درد استفاده میکنید ، با پزشک خود مشورت کنید.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.