راهکارهای گیاهی برای درمان کبد چرب

کبد چرب یکی از بیماری هایی است که امروزه بسیار زیاد شده است. برخی از گیاهان دارویی برای درمان این بیماری وجود دارند که در این مقاله به آنها اشاره کردیم.
سه‌شنبه، 2 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راهکارهای گیاهی برای درمان کبد چرب

داروی گیاهی درمان کبد چرب

در بعضی از موارد گیاهان دارویی با خوراکی های خاصی وجود دارند که به واسطه ترکیبات و مواد شناخته شده ای که در خود دارند می توانند نقش پیشگیری کننده داشته باشند.

کبد بزرگترین پالایشگاه، هم در بدن و هم در دنیاست زیرا در پالایشگاه های عادی نهایتا ۱۰۰ تا ۲۰۰ ماده تولید می شود، اما در کبد ۱۰ هزار ماده تولیدی داریم. بنابراین کار کبد بسیار سنگین است.

زمانی که غذا یا هر ماده غذایی دیگری می خورید، علاوه بر مقداری ماده ارزشمند که در کبد تولید می شود یک مقدار مواد زائد هم ایجاد می شوند.

مواد زائد از غذاهای سنتتیک و شیمیایی بسیار بیشتر تولید می شوند و سمی تر هم هستند. بنابراین امروزه که افراد از غذاها و مواد شیمیایی بیشتری استفاده می کنند، سموم بیشتری هم در کبدشان تولید می شود. از این رو، در دهه های اخیر آمار کبدهای ناکارآمد و چرب بسیار بالا رفته است.

حال برای اینکه تاثیر سموم کبدی کمتر شود و از بین برود، بهتر است علاوه بر مصرف غذاهای سالم و کمتر فراوری شده و صنعتی از برخی گیاهان دارویی استفاده کنید.

مداومت در مصرف این گیاهان می تواند به خنثی سازی سموم کبدی و سلامت کبد کمک کند زیرا کبد هر روز با سموم مختلفی در گیر است بنابراین گیاهان دارویی هم باید هر روز مصرف شوند. امروزه ۴ گیاه حرف اول را در محافظت از کبد می زنند.
 
یکی از بهترین مواد برای پاکسازی کبد که در مورد آن بیش از ۲ تا ۳ هزار مقاله هم به چاپ رسیده، زردچوبه است.

زردچوبه را می توان در تمام طول عمر و در تمام روزها استفاده کرد.

مقالات زیادی در مورد گیاه کاسنی هم وجود دارد که تاثیر مثبت آن را روی کبد به اثبات رسانده اند. این گیاه به عنوان محافظ بسیار خوب کبد شناخته می شود.

شاه تره و خار مریم هم گیاهان مفید دیگری هستند که مصرف آنها برای کبد مفید است.

ناگفته نماند خداوند مهربان در تمام گیاهان، مواد خنثی کننده سموم را قرار داده است. به همین دلیل هرچه فردی میوه و سبزی بیشتری مصرف کند، کمک بیشتری به کبدش کرده است.

البته قدرت همه گیاهان برای پاکسازی کبد از سموم یکسان نیست و ۴ گیاهی که به آنها اشاره شد، جزو قوی ترین پاک کننده های کبدی هستند. از این رو، امروزه بیش از ۱۰۰ کارخانه داروسازی دنیا سراغ این گیاهان رفته اند و از آنها دارو تهیه می کنند.

مصرف این گیاهان هم برای پیشگیری مناسب است و هم اگر کبد درگیر شود می توانند به عنوان تسکین و درمان عمل کنند.


منبع: سایت راستینه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.