T9 Trace در مقابل سوئیپ

برای مقایسه بین روش‌های ورودی متن T9 Trace و سوئیپ چیز زیادی وجود ندارد زیرا T9 Trace با اختلاف جزئی روش سوئیپ را بی‌شرمانه کپی کرده است. با این وجود، هر دو روش ورودی متن برای صفحه نمایش لمسی سفارشی شده اند، و تایپ کردن را بسیار ساده تر و سریع تر کرده‌اند.
دوشنبه، 8 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: فتانه خزاعی
موارد بیشتر برای شما
T9 Trace در مقابل سوئیپ
فناوری لمسی در چند سال گذشته واقعاً صحنه را ترک کرده است، زیرا حتی سهم کوچکی در هجوم عظیم تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های با کیفیت نداشته است. آیفون اپل پیشگام واقعی این بازار است، اما شرکت‌های دیگر نیز به همان اندازه در فناوری شگفت انگیز جدیدی که اکنون به معنای واقعی کلمه در دست مردم است، مشارکت داشته‌اند. در میان همه این موارد، یک حوزه که برای مدت زمانی تقریباً طولانی مورد غفلت قرار گرفته بود، کیبورد مجازی در این دستگاه‌های لمسی بود.
 
حتی اگر تایپ کردن روی صفحه کلید مجازی بتواند به همان اندازه سریع و دقیق باشد که تایپ کردن روی صفحه کلید فیزیکی و لمسی انجام می‌شود، واقعیت این است که برای مردم یک مدت زمان نسبتاً طولانی طول می‌کشد که به این مفهوم عادت کنند. وقتی وضعیت در حالت پرتره (عمودی) قرار دارد و لازم است روی صفحه لمسی تایپ کنید، این وضعیت بدتر می شود، زیرا این باعث می‌شود که تک کلیدها حتی کوچکتر شوند. از آنجا که سبک‌ترین لمس‌ها می‌توانند یک کلید را فعال کنند، به لطف فناوری لمسی خازنی بسیار رسانا، بسیاری از افراد اغلب در این راه مرتکب چندین اشتباه تایپی می‌شوند.
 
"سوئیپ" یک فناوری نوین تایپی انقلابی است که برای اولین بار در یک تلفن هوشمند ساخته شده توسط سامسونگ معرفی شد و شیوه تایپ جهانی در صفحه لمسی را تغییر داد. خود این نام مشخص کننده شیوه‌ای است که یک فرد بر صفحه نمایش تایپ می‌کند؛ عملی که به عنوان "سوئیپینگ" خوانده می‌شود. تمام کاری که شخص باید انجام دهد این است که انگشت خود را بر روی حروف مورد نظر بکشد بدون این که انگشت را از روی صفحه بلند کند، و دیکشنری نصب شده به طور خودکار کلمه مورد نظر شخص را پیش بینی می‌کند. دقت، بسیار حیرت آور است و سرعت تایپ را بسیار بهبود بخشیده است و بنابراین جایگزین T9 Predictive Text به عنوان گزینه ورودی اصلی برای اکثر کاربران شد.
 

T9 Predictive Text

T9 Predictive Text توسط Tegic Communications تهیه شد، و مدتی در اواسط دهه 90 به برجستگی رسید. T9 به معنای واقعی کلمه مخفف متن بر روی 9 کلید است و نزدیک به یک دهه در کلیه تلفن‌های همراه اصلی مورد استفاده گسترده قرار گرفت. تلفن‌های همراه نوکیا متن T9 را در سراسر جهان بسیار پرطرفدار کرده است و اکثر مردم هنوز از این روش ورودی متن استفاده می‌کنند. در نسخه‌های قدیمی تر ورودی متن، برای به دست آوردن یک حرف خاص، یک کلید واحد باید چندین بار فشرده می‌شد، اما T9 Predictive Text این عمل را منسوخ کرد.
 
در این روش ورودی، یک فرهنگ لغت بسیار سریع در دستگاه تعبیه شده است و برای به دست آوردن یک حرف منفرد باید تنها یک بار کلید را فشار دهید. به عنوان مثال، در نسخه قدیمی، فرد باید یک بار دکمه "2" را فشار دهد تا حرف "A" را به دست آورد، و دو بار برای حرف "B" و سه بار برای حرف"C" . با استفاده از متن T9، فقط کافی است یک بار دکمه '2' را فشار دهید، سپس تمام کلیدهای بعدی را یک بار فشار دهید، و تلفن به فرهنگ لغت مراجعه کرده و بهترین گزینه‌های ممکن را لیست می‌کند. این باعث شده است تا سال‌ها تایپ کردن بسیار آسان و راحت باشد. فرهنگ لغت را می‌توان با افزودن کلمات و نام‌ها با تایپ کردن آن به روش قدیمی گسترش داد، بنابراین منبع مرجع تلفن رو به رشدی است.
 

سوئیپ

این یک فناوری نسبتاً جدید است و توسط شرکتی معروف به Swype Inc. توسعه یافته است. اولین تلفن هوشمندی که مجهز به آن بود سامسونگ Omnia II بود که در ژوئن سال 2009 عرضه شد و امروزه از آن به صورت گسترده در اندروید، بادا، سیمبیَن، و سیستم‌های مبتنی بر ویندوز موبایل OS  استفاده می‌شود. کیبورد مورد استفاده برای سوئیپ یک صفحه کلید QWERTY است، چه در حالت عمودی (پرتره) و چه در حالت افقی (دورنما)، و فرهنگ لغت هوشمندی که در این سیستم گنجانده شده است به سادگی مغز شما را به سوت می‌اندازد.
 
همان طور که قبلاً نیز گفته شد، شما فقط باید انگشت خود را بر روی حروف مختلف و علائم بر روی صفحه کلید بکشید تا از این طریق تایپ کنید. اما ضروری است که هنگام انجام این کار، انگشت خود را در هیچ لحظه‌ای بلند نکنید. نتیجه نهایی این است که شما به سرعت انگشت خود را روی صفحه دستگاه خود می‌کشید و کلمات را با سرعتی که هرگز تصور نمی‌کردید بر روی صفحه لمسی تایپ می‌کنید. سازندگان می‌گویند که یک کاربر ماهر می‌تواند کلمات را با سرعت 55 کلمه در دقیقه تایپ کند و از طرف کاربران با تجربه به شما اطمینان داده می‌شود که این ادعا کاملاً صحیح است.
 
علاوه بر این، فرهنگ لغت سوئیپ برای حدود 50 زبان از سراسر دنیا ایجاد شده است، بنابراین در این جا مطلقاً هیچ محدودیتی وجود ندارد. برای بهتر شدن امور، فرهنگ لغت سوئیپ همچنین پیام‌هایی را از صندوق ورودی، صندوق ایمیل، لیست مخاطبین و جستجوی اینترنتی شما برای کلماتی که نمی‌شناسد جستجو می‌کند. هنگامی که یک کلمه به پایگاه داده وارد شد، همیشه به عنوان یک گزینه رخ نشان می‌دهد، و همه اینها فقط فضای یک مگابایت را در دستگاه می‌گیرد. علائم نگارشی نیز در بیشتر صفحه کلیدهای QWERTY روی کلیدهای جداگانه ذکر شده است، بنابراین باید انگشت خود را روی آنها هم بکشید.
 

T9 Trace

HTC Sensation  که در ماه مه 2011 منتشر شد با HTC Sense UI 3.0 نصب شد و این اولین وسیله‌ای بود که به این رابط مجهز شد. ترفندها و پیشرفت‌های زیادی توسط HTC در این جا انجام شده است، و یکی از ویژگی‌های قابل توجه که در این گوشی پیدا شده T9 Trace است. "سوئیپ" یک فناوری نوین تایپی انقلابی است که برای اولین بار در یک تلفن هوشمند ساخته شده توسط سامسونگ معرفی شد و شیوه تایپ جهانی در صفحه لمسی را تغییر داد. این نسخه جدیدتر Nuance T9 Trace است و از فرهنگ لغت پیشرفته T9 استفاده می‌کند، بنابراین بسیاری از مردم احساس می‌کنند که بهتر است. علاوه بر این ، توسعه دهندگان می‌گویند که شما همچنین قادر خواهید بود به دو زبان مختلف به طور همزمان تایپ کنید، اما این که این چقدر خوب کار می‌کند به حدس افراد بستگی دارد. T9 Trace همچنین از 70 زبان مختلف پشتیبانی می‌کند و همچنین دارای پشتیبانی چند موداله است (این بدان معنی است که در صفحه کلید QWERTY و صفحه کلیدهای 12 کلیدی روی صفحه نمایش به خوبی کار می کند).
 
در پایان باید گفت که اختلافات زیادی بین این دو وجود ندارد، زیرا در اصل آنها یکسان هستند.
 
منبع: رحول تادانی


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.