ایده‌های اختراعی نمایشگاه علوم

نمایشگاه برای همه بچه‌های باهوش چیزی است که آنها منتظر آن هستند. لازم به ذکر نیست که لذت برنده شدن مطمئناً در هر زمانی احساسی خوب است. بنابراین چگونه می‌توان در مورد برخی از ایده‌های اختراعی برای نمایشگاه علوم بعدی تلاش کرد؟
شنبه، 13 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: علی رضایی میر قائد
موارد بیشتر برای شما
ایده‌های اختراعی نمایشگاه علوم
بچه‌هایی هستند که به سادگی عاشق علم هستند، و بچه‌های دیگری که به سادگی چنین نیستند. اما برای کسانی که چنین هستند، هیچ زمانی در سال بهتر از حول و حوش زمان برگزاری نمایشگاه علوم نیست. گویا تنها کاری که آنها می‌توانند به انجام آن فکر کنند به کار گیری سلول‌های خاکستری مغزشان برای دستیابی به گزینه های درخشان است. آیا آنها را سرزنش می‌کنید؟ این یک روش جالب برای بچه‌هاست تا بتوانند خلاقیت خود را نشان دهند، و اگر نمایشگاه علوم برای دانش آموزان بزرگتر باشد، لحظه‌ای است که آنها می‌توانند استعداد و نبوغ مطلق خود را به نمایش بگذارند.
 
به این روش یا روشی دیگر، این زمانی است که شما می‌توانید تمام هوش خود را در این حوزه به نمایش بگذارید. اگر واقعاً در این مورد فکر کنید، در می‌یابید که روشی آرام بخش است. تصور کنید که چیزی را عملی می‌کنید که واقعاً کار می‌کند. احتمالاً احساس انیشتین بودن به شما می‌دهد. بهترین بخش در مورد این واقعیت این است که چیزی برای همه وجود دارد. از ایده‌های نمایشگاهی علم آسان برای بچه‌ها گرفته تا ایده های دقیق‌تر برای دانشجویان، ایده اختراع می‌تواند تا حد تصور شما پیش برود. بنابراین نظر شما چیست که نگاهی به برخی از بهترین ایده‌های پروژه‌ای نمایشگاه علوم بیدازیم...
 
از آن جا که حوزه علوم بسیار گسترده است، یک روش هوشمندانه برای شروع یا تصمیم گیری این است که آیا پروژه یا اختراع مورد نظرتان آسان باشد یا نه. ممکن است برخی افراد متمایل به درگیر شدن در اختراعی پیچیده یا وقت گیر باشند، در حالی که برخی دیگر اینگونه نیستند، بنابراین خیلی مهم است که در ابتدا در این مورد درست تصمیم گیری کنید. در این مقطع مجموعه‌ای از ایده‌هایی وجود دارد که بسته به سطح دشواری‌ای که مایل به کنار آمدن با آن هستید، می‌توانید از میان آنها انتخاب کنید.
 

ایده‌های اختراعی برای مبتدیان

کار روی یک پروژه برای نمایشگاه علوم بیشترِ بچه‌ها را هیجان زده می‌کند. ناگفته پیداست که ایده اختراعی انتخاب شده برای این جوانان باید چیزی باشد که قابل مدیریت باشد. بنابراین لیست را دنبال کنید و امیدواریم چیزی در آن برای شما جذاب باشد.
 
یک لوله اشکال نما بسازید
اگرچه این واقعاً یک اختراع نیست، یک ایده جالب برای مبتدیان خواهد بود که در نمایشگاه علوم خود از آن استفاده کنند. بازی‌های  لوله اشکال نما (یا کلایدسکوپ) سرگرم کننده هستند و بچه‌ها از ساختن این وسیله لذت می‌برند. علاوه بر این، روی آوردن به آن، به خصوص برای بچه‌ها، گزینه‌ای امن خواهد بود. بنابراین بیایید ببینیم چگونه می‌توان آن را ساخت.
 
مواد مورد نیاز:
سیلندر مقوایی (رول حوله کاغذی خوب است)
کاور پلاستیکی شفاف
کاغذ ساختمانی سیاه
دستمال پلاستیکی و کاغذ مومی
نوار چسب شیشه‌ای
باند لاستیکی
خط کش
قیچی
چسب
رنگ کاردستی
ماژیک یا قلم
زرورق
پولک یا مهره‌های رنگی
 
چگونه آن را درست کنیم:
1- روی کاور پلاستیکی مستطیلی به ابعاد 8 در 4 اینچ بکشید و آن را با برش دادن درآورید. تصور کنید که چیزی را عملی می‌کنید که واقعاً کار می‌کند. پس از انجام با دقت این کار، 3 خط افقی را با فواصل یکسان (یک و یک چهارم اینچ) در طول مستطیل بکشید، به گونه‌ای که فاصله یک ضلع طولی مستطیل با خط اول، و فاصله خط اول با خط دوم، و فاصله خط دوم با خط سوم هر کدام یک و یک چهارم اینچ، و فاصله خط سوم با ضلع دیگر طولی مستطیل یک چهارم اینچ باشد.
 
2- حال برای قدم بعدی، ورقه پلاستیکی را روی خطوطی که کشیده‌اید تا کنید و یک منشور مثلثی بسازید. آخرین نواری که به عرض یک چهارم اینچ است برای این است که روی نخستین وجه بیرونی منشور قرار گیرد برای این که روی آن چسب نواری بزنید تا منشور قوام گیرد و خراب نشود.
 
3- بعد از اتمام کار برش و چسب زنی، منشور مثلثی پلاستیکی را به داخل رول مقوایی کنید، که طول آن باید حداقل 8 اینچ باشد.
 
4- در مرحله بعد، یک دایره روی کاغذ سیاه ساختمانی بکشید، و سوراخی در آن ایجاد کنید و به کمک نوار چسب، آن را به یک انتهای قطعه استوانه‌ای مقوایی بچسبانید.
 
5- در انتهای باز رول مقوایی، مقداری پوشش پلاستیکی قرار دهید و آن را کمی به داخل فشار دهید تا یک کیسه کوچک ایجاد شود که لازم است آن را با پولک‌های رنگی و مهره‌هایی که برای کلایدسکوپ خود جمع کرده‌اید، پر کنید.
 
6- در آخر، این قسمت را با یک کاغذ مربع مومی بپوشانید. آن را با کمک یک باند لاستیکی ایمن کنید. اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی محکم باشد تا مهره‌ها و تمام چیزهایی که در آن کیسه کوچک قرار داده شده‌اند خارج نشوند.
 
7- قسمت‌های کوچک اضافی ورق پلاستیکی را ببرید و رول مقوایی را با کاغذ رنگی‌های زیبا و یا حتی چیزهای براق و هر نوع کاردستی ممکن دیگر تزئین کنید.
 
کلایدسکوپ  شما آماده استفاده است. آن را مقابل چشم خود نگه دارید و از دیدن آن لذت ببرید.
 
یک نسخه کوچک از منظومه شمسی تهیه کنید
منظومه شمسی مینیاتوری همیشه ایده خوبی برای روی آوردن به یک نمایشگاه علوم است. این یکی دیگر از گزینه‌های سرگرم کننده است که حداقل ساخت آن دشوار نیست. بررسی کنید که چگونه ساخته می‌شود.
 
مواد مورد نیاز:
توپ‌های لاستیکی در اندازه‌های مختلف (برای ساخت سیارات)
رنگهای اکریلیک
مقوا
چسب
تصویر منظومه شمسی (برای مراجعه)
 
چگونه آن را درست کنیم:
1- اولین قدم برای بازآفرینی منظومه شمسی، مراجعه به تصویر منظومه شمسی و انتخاب و تخصیص سایز توپ مناسب برای هر سیاره است.
 
2- قدم بعدی که می‌خواهید در آن حرکت کنید رنگ آمیزی "سیارات" با رنگ‌های مناسب است. به عنوان مثال قرمز برای مریخ، زرد برای خورشید و غیره است.
 
3- بعد از اتمام کار رنگ آمیزی، می‌توانید به سمت قرار دادن سیارات در جای مناسب خود حرکت کنید. آنها باید با توجه به فاصله‌شان از خورشید جادهی شوند.
 
4. هنگامی که با تمام این جزئیات جلوتر رفتید، می توانید ظاهر دقیق هر سیاره را بازسازی کنید. به عنوان مثال حلقه‌های زحل را می توانید با مقداری مقوا درست کنید.
 
منبع: کُمال باخرو


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما