امام زمان(عج) در سخنان معصومان علیهم السلام

در این مطلب سخنان معصومان علیهم السلام درباره حضرت مهدى(عج) را می خوانید.
دوشنبه، 15 مهر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
امام زمان(عج) در سخنان معصومان علیهم السلام

رسـول اکـرم صلـى الله علیه و آله و سلم

(( لـو لـم یبق من الدهر الا یـوم لبعث الله تعالى رجلا مـن اءهل بیتـى یملـوهـا عدلا کمـا ملئت جـورا ))
اگر از دنیا جز یک روز باقـى نماند خـداوند از خاندان مـن مردى را بـرانگیزد که آن را پـر از عدل و داد کنـد همچنان که پـر از جور و ستم شده باشد .


امام على علیه السلام

(( انتظروا الفـرج و لا تیاءسـوا مـن روح الله فـان اءحب الاعمال الـى الله عز و جل انتظار الفـرج ))
ظهور فرج[ قائم آل محمـدص] را منتظر باشید و از رحمت خـداوند ناامید نباشید , که محبـوبتریـن اعمال نزد خـداونـد انتظار فرج است .امام على علیه السلام :

(( لـو قـد قام قـائمنا لا نزلت السمـاء قطـرها و لا خـرجت الا رض نباتها و لذهبت الشحنـاء مـن قلـوب العبـاد و اصطلحت السبـاع و البهائم ))
اگر قائم ما ( آل محمـد ) قیام کنـد , آسمان قطرات خـود را فرو فـرستـد و زمیـن گیاهان خـود را بیرون دهـد و کینه ها از سینه ها بیـرون رود و ددان و چهارپـایـان در صلح و صفـا بـاشند.


امام حسین علیه السلام

(( اءمـا ان الصـابـر فـى غیبته علــــى الاذى و التکذیب بمنزله المجـاهـد بـالسیف بیـن یـدى رسـول الله (ص) ))
هان صبـر کننذگان بـر اذیت و آزار و تکذیب دشمنان در زمان غیبت قائم آل محمـد (علیه السلام) مانند مجاهـدانـى هستنـد که همـراه پیامبر با شمشیر پیکار مى کنند .


امام سجاد علیه السلام

(( اذا قـام القـائم اءذهب الله عن کل مـومـن العاهه و رد الیه قـوته ))
زمانـى که قائم آل محمد (علیه السلام) قیام کند خداوند رحمان , مایه فساد را از مـومنان بـرطـرف مـى سازد و تـوانائى و اقتـدار گـرفته شـده را به افـراد باایمـان بـاز مـى گـردانـد .


امام باقر علیه السلام

(( القائم منا منصـور بالـرعب مـویـد بـالنصـر . . . و تظهر له الکنـوز . . . فلا یبقـى فـى الارض خـراب الا عمـر ))
قائم ما ( آل محمـد )با ترس در دل دشمنان پیروز و با نصرت (حق) تاءیید شود ...
گنجها بـراى او نمایان گـردد . . . و ( آن زمان ) در زمیـن هیچ جـاى خـرابـى نمـانـد جز آن که آن را آبـاد گـرداند.


امام باقر علیه السلام

(( اذا قام القائم جاءت المزامله و یاءتى الرجل الى کیـس اءخیه فیاءخذ حاجته لا یمنعه ))
به هنگـام ظهور حضـرت مهدى (علیه السلام) آنچه هست دوستـــــى و همکارى و یگانگى است تا آنجا که هر کـس هر چه نیاز دارد از جیب دیگـرى بـر مـى دارد بـدون هیچ ممـانعتى .


امام صادق علیه السلام

(( من سره اءن یکـون مـن اءصحاب القائم فلینتظر و لیعمل بالورع و محـاسـن الاخلاق و هـو منتظر فان مات و قام القائم بعده کان له من الاجر مثل اءجر مـن اءدرکه فجدوا وانتظروا هنیئا لکـم اءیتها العصابه المرحومه ))
هـر کـس که بـودن در شمار یاران قائم ( عج ) او را شادمان سازد باید به انتظار باشـد و بایـد با پرهیزکارى و اخلاق نیکـو رفتار کنـد . پس اگـر اجلـش فـرا رسـد و امام قائم(علیه السلام)پـس از درگذشت او قیام کنـد , بهره او از پاداش بـرابـر با پاداش کسـى است که آن حضرت را درک کرده باشـد . پـس بکـوشید و منتظر باشید گـوارا بـاد شمـا را اى گـروه بخشـوده .


امام صادق علیه السلام

(( من مات منکـم و هو منتظر لهذا الامـر کمـن هـو مع القائم فـى فسطـاطه . . . لا بل کمـن قارع معه بسیفه . . . لا والله الا کمـن استشهد مع رسـول الله (صلى الله علیه و آله )))
هـر که در انتظار حکـومت قـائم درگذرد , همچـون کسـى است که در اردوى حضرت قائم(علیه السلام) است یا حتـى همچـون کسى است که با شمشیر همراه او مى جنگد , نه به خدا سوگند همچـون کسى است که در رکـاب پیـامبـر اکـرم به شهادت رسیـده بـاشـد.


امام حسن عسکرى علیه السلام

(( ان ابنـى هـو القـائم مـن بعدى یجـرى فیه سنـن الانبیـــاء : بالتعمیر و الغیبه حتـى تقسـو قلـوب لطـول الامـد و لا یثبت علـى القول به الا مـن کتب الله عز و جل فى قلبه الایمان و اءیده بروح منه ))
پـس از مـن فرزندم قائم است و اوست که ماننـد پیامبـران , عمرى دراز و غیبت خـواهد داشت در غیبت طـولانى او دلهایى تیره گردد .

فقط کسانى در اعتقاد به او پاى برجا خـواهند ماند که خداوند عز و جل دل آنان را به فـروغ ایمان ثابت و آنان را با مـدد خـویـش موید گرداند .


امام حسن عسکرى علیه السلام

(( . . . لا ن طـاعه آخـرنـا کطـاعه اءولنـا و المنکـر لا خـرنـا کالمنکـر لا ولنا اءما ان لـولـدى غیبه یرتاب فیها الناس الا مـن عصمه الله عزوجل ))
. . . فـرمـانبـرى از آخـریـن مـا همچـــون فرمانبـرى از نخستین ماست و انکار آخرین ما بسان انکار نخستیـن ماست . هان که فرزند مـن غیبتى خـواهد داشت که مردم در آن دچار تردیـد خـواهند شـد مگر آن کسـى که خـداى عز و جل حفظش کنـد ..


منبع: مرکز مطالعات شیعه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.