آشنایی با مشفق کاشانی

عباس کی‌منش معروف به «مشفق کاشانی» شاعر غزل سرای معاصر است. او معلم بود و مدت ۳۷ سال در آموزش و پرورش به‌کار مشغول بود. مشفق کاشانی ریاست هیأت مدیره انجمن شاعران ایران را به‌عهده داشت. از او شش مجموعه شعر و آثار متعددی در زمینه‌های مذهبی و ادبی و سیاسی غالبا با محوریت شعر و شاعری بر جای مانده است.
جمعه، 3 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با مشفق کاشانی

عباس کی منش (مشفق کاشانی )

در سال 1304 در کاشان بدنیا آمد و تا دیپلم در کاشان تحصیل و سپس به دانشگاه تهران وارد و تا اخذ فوق لیسانس زبان و ادبیات فارسی به ادامه تحصیل پرداخت .

رشته تخصصی او شعر و ادب فارسی است . پس از تحصیلات خود در آموزش و پرورش استخدام و به امر دبیری در مدارس این مرز پر گهر مشغول شد.

عضویت در شوراهای علمی و شعر و ادب از قبیل عضویت و ریاست دوره ای شورای عالی شعر در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همجنین عضو شورای عالی شعر در صدا و سیما و عضویت در شورای شعر و ادب فارسی از جمله فعالیت های وی محسوب می شود.

استاد مشفق کاشانی در دومین همایش چهره های ماندگار در سال 1381 به عنوان چهره ماندگار در عرصه شعر و ادب برگزیده شد .

صدای غم ، هفت بند التهاب شعر، نقشبندان غزل ، انوار پانزده خرداد ، خلوت انس ، مجموعه خیال و مجموعه اشعاری در نعت و منقبت ائمه اطهار و بزرگان دین و سلسله دواوینی با همکاری استاد محمود شاهرخی (خدبه) از جمله آثار این چهره ماندگار است .


منبع: مرکز مطالعات شیعه


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما