آشنایی با دستیار صوتی گوگل

این برنامه می‌تواند هر پیامی را که از هر برنامه‌ی پیام‌رسان دریافت می‌کنید بخواند و سپس از شما می‌خواهد از طریق فرمان صوتی و یا نوشتن متن، پاسخ پیام مورد نظر را ارسال کنید. جالب اینجاست که اگر پیام مورد نظر حاوی تصاویر، فایل یا ویدئو باشد، دستیار صوتی این قضیه را به شما اطلاع خواهد داد.
پنجشنبه، 9 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با دستیار صوتی گوگل

دستیار صوتی گوگل چیست؟

در حقیقت دستیار صوتی گوگل، برنامه ای که به شما امکان می دهد پرسش های خود را به صورت صوتی، شما می توانید بدون تایپ کردن و یا با تایپ کردن با دستیار گوگل ارتباط برقرار کنید.

Google Assistant دستیار مجازی گوگل است. دستیار گوگل در اندروید به عنوان قابلیت Google Now شناخته می شود و اطلاعاتی را برای شما فراهم می کند.

بدون اینکه حتی شما این اطلاعات را درخواست کرده باشید. این قابلیت با ویژگی های سیزی اپل، الکسا آمازون، کورتانا مایکروسافت به رقابت پرداخته است.

دستیار گوگل در ماه می ۲۰۱۶ به عنوان بخشی از برنامه پیام رسان هوشمند گوگل الو راه اندازی شد. بعد از مدت کوتاهی، دستیار گوگل در گوشی های پیکسل گوگل ظاهر شد.

در آن زمان شما دستیار گوگل را تنها در گوشی های پیکسل پیدا می کردید در حالی که امروزه هر کسی که از گوشی اندروید ۵ به بالا استفاده می کند می توند از دستیار گوگل استفاده کند.

این روزها گوگل تبدیل به یک غول اطلاعات شده است و شما می توانید پاسخ بیشتر جست و جوهای خود را در گوگل بیابید.

در ارتباط با داشتن یک جستجوی حرفه ای و کاربردی در گوگل می توانید ترفندهای کاربردی جستجو در گوگل را بیاموزید و از آنها استفاده کنید.

می توان گفت؛ این سرویس علاوه بر پشتیبانی از Android Wear برای iOS هم اپلیکیشن دارد. خط تولید اسپیکرهای هوشمند Google Home نیز از توانمندی‌های Google Assistant بهره می‌ برند.

بدون شک Google Assistant یک دستیار هوشمند فوق العاده برای کاربران گوشی های اندرویدی است. حتی شاید بتوان دلیل اصلی فروش گوشی های پیکسل را برخورداری از Google Assistant دانست.
 

چگونه می توان دستیار صوتی گوگل را نصب کرد؟

در صورتی که گوشی شما اندروید 6 به بالا است دستگاه شما از قابلیت دستیار صوتی گوگل برخوردار است در صورت نداشتن قابلیت گوگل اسیستنت شما می توانید آن را دانلود کنید.

شما می توانید با استفاده از برنامه گوگل الو که مختص خود شرکت گوگل می باشد به بسیاری از امکانات دستیار هوشمند گوگل دست یابید که بر روی بیشتر دیوایس های اندرویدی نصب می شود.
 

دانلود دستیار صوتی گوگل برای اندروید

برای دانلود برنامه Google Assistant برای اندروید شما به Android 5 Lollipop به بالا، Android 6 Marshmallow به بالا یا تبلت هایی که دارای سیتم عامل اندروید بالا هستند نیاز دارید.

دستگاه شما باید حداقل ۱٫۴ گیگابایت حافظه و صفحه نمایش ۷۲۰p داشته باشید. توجه داشته باشید اگر شما برنامه Google Assistant را به صورت داخلی دارید دیگر نیازی به نصب برنامه ندارید.

کاربران آیفون هم می توانند دستیار گوگل را از اپ استور دانلود کنند و برای نصب آن نیاز به iOS 9.1 یا جدیدتر نیاز دارند.
 

تنظیمات گوگل اسیستنت

دستیار صوتی گوگل برای شروع کار نیاز به تنظیمات خاص و پیچیده ای ندارد؛ اما شما می توانید چند گزینه را تنظیم کنید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید.

برای این کار نیاز است که برنامه Google را باز کنید و روی دکمه منو که سه خط است کلیک کنید و Settings را انتخاب کند، بعد دوباره Settings را زیر عنوان Google Assistant انتخاب کنید.

در اینجا شما می توانید تنظیمات را ویرایش کنید. چند موردی که در اینجا مهم است به صورت زیر است:

Personal Info یا اطلاعات شخصی – شما می توانید در اینجا آدرس منزل و محل کار را برای هشداری ترافیکی وارد کنید. همچنین می توانید نام خود را در تنظیمات استفاده کنید تا وقتی که دستیار گوگل شما را صدا می زند نام خودتان را تلفظ کند.

Voice Match یا تطبیق صدا – این گزینه به دستیار کمک می کند تا صدای شما را بشناسد و به صورت قابل اعتمادتری به شما پاسخ دهد.

Music – ارائه دهنده موسیقی مورد علاقه خود را تنظیم کنید.

Routines – به شما امکان می دهد گروهی از فرامین را به صورت همزمان اجرا کنید.

Shortcuts – شما می توانید فرامین سفارشی را برای کارهای مختلف ایجاد کنید.
 

نحوه غیرفعال کردن Google Assistant

اگر شما از این قابلیت نمی خواهید استفاده کنید و یا نمی خواهید به اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می دهد گوش کنید می توانید برنامه Google Assistant را غیرفعال کنید.

برای این منظور؛ برنامه Google را باز کنید و روی دکمه منو که سه خط است ضربه بزنید Settings را انتخاب کنید. در صفحه نتایج نام دستگاه خود را انتخاب کنید و بعد اسلایدر Google Assistant را تپ کنید تا غیرفعال شود.

به همین سادگی می توانید تنظیمات گوگل را برای غیرفعال کردن دستیار صوتی گوگل انجام دهید.
 

جمع بندی:

جالب است که بدانید قابلیت‌های جالب دستیار صوتی گوگل تنها به مکالمه متنی و صوتی ختم نمی‌ شوند، بلکه این ربات حتی قادر به تشخیص عکس‌ ها هم خواهد بود.

دستیار گوگل می‌ تواند بارکد عکس‌ها را بخواند یا استفاده از تکنولوژی‌ های هوشمند تشخیص چهره، عکس و چهره افراد را در عکس‌ ها شناسایی کند.

نکته ای که اهمیت پیدا می کند، در زمان جستجو در گوگل باید به شدت مراقب حمله هکرها و دانلود برنامه های آلوده باشید تا به سیستم شما آسیبی نرسد.

پیشنهاد می کنیم حتما از یک آنتی ویروس قدرتمند و قوی استفاده کنید. شما می توانید با فعال کردن آنتی ویروس گوگل کروم به طور خودکار سیستم خود را در مقابل حمله ویروس ها ایمن کنید.

دستیار گوگل حتی قابلیت تشخیص مکان‌ های خاص و شناخته شده را دارد. به عنوان مثال اگر عکسی از اهرام ثلاثه مصر را برای وی ارسال کنید، پاسخی که دریافت خواهید کرد و سوالات پیشنهادی که توسط این ربات ارائه می‌ شوند کاملا مطابق با اهرام ثلاثه مصر خواهند بود که این موضوع نشان می‌ دهد دستیار صوتی گوگل قدرت تشخیص محتوای عکس‌ های ارسالی را هم دارد.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.