آیا جاسوسی با اپل ایرپاد ممکن است؟

چندی پیش کمپانی اپل از قابلیت جدیدی در سیستم عامل iOS 12 رونمایی کرد که برای کمک به افراد کم شنوا طراحی شده بود. حال مشخص شده با بکار بستن رویکردی زیرکانه برای این ویژگی، می‌توان استراق سمع کرد.
دوشنبه، 13 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آیا جاسوسی با اپل ایرپاد ممکن است؟

جاسوسی با اپل ایرپاد و از طریق ویژگی Live Listen!

شاید شما نیز با خواندن این تیتر شگفت زده شده باشید، چرا که کمپانی اپل همیشه برای امنیت دستگاه هایش معروف بوده است، و برای مثال اپل ادعا کرده که امکان هک تلگرام آی او اس وجود ندارد.

اما حالا جاسوسی از طریق ایرپاد های شرکت اپل و با ویژگی Live Listen ممکن شده است، اما باید بدانید که این ویژگی به هیچ وجه با مقصود استراق سمع در آیفون ها قرار نگرفته است!

آپدیت 12 iOS که در سپتامبر سال گذشته (2018) منتشر شد، ویژگی زنده گوش دادن (Live Listen) را به ایرپادهای اپل اضافه کرد.

از ویژگی زنده گوش دادن ایرپادهای اپل، به منظور سمعک مورد تایید، توسط برنامه سمعک آیفون استفاده می شود، و در شرایطی مثل یک رستوران شلوغ و پر سر و صدا، با این ویژگی می توان از آیفون به عنوان یک میکروفون مستقیم، و از ایرپادها به عنوان یک سمعک استفاده کرد.
 

فعال سازی ویژگی Live Listen

برای فعال کردن این ویژگی، کاربران باید به بخش مرکز کنترل یا Control Center در بخش تنظیمات یا Settings رفته، بر گزینه شخصی سازی کنترل ها یا Customize Controls کلیک کرده و سپس روی علامت به علاوه (+) کنار آیکون Hearing کلیک کنند تا این ویژگی به مرکز کنترل یا Control Center افزوده شود.

شرکت اپل، ویژگی Live Listen را برای کمک به افرادی با مشکلات اندک شنوایی ساخته است. هر چند برخی از افراد از این ویژگی ایرپاد اپل سو استفاده کرده و از این طریق به جاسوسی دیگران می پردازند.
 

جاسوسی با اپل ایرپاد چگونه ممکن است؟

اگر ایرپاد دارید، می توانید گزینه Live Listen را فعال کرده و گوشیتان را در یک اتاق، در کنار فردی که می خواهید صحبت هایش را بشنوید، قرار دهید، در این صورت می توانید به صورت مخفیانه به صحبت های او گوش فرا دهید.

این توییت که در توییتر توسط @arnoldcrndo منتشر شده است، بیش از 50000 بار ریتوییت شده و بیش از 152000 بار پسندیده شده است.

این فرآیند بسیار ساده است، کاربران تنها باید ویژگی زنده گوش کردن را فعال کرده، و آیفون خود را در کنار فرد یا افرادی که می خواهند جاسوسی آن ها را بکنند قرار دهند، با این کار می توانند تمامی صحبت های آن فرد یا افراد را از اتاقی دیگر شنود کند.

این کاربر توییتر پس از آن نیز اضافه کرد که از این ویژگی می توان به عنوان بیسیم نیز استفاده کرد، و همچنین از آن می توان برای تقلب در امتحانات مدرسه استفاده کرد، به این صورت که فردی دیگر پاسخ سوالات را برای دانش آموزی که در حال امتحان دادن است می خواند و او از طریق ایرپاد پاسخ ها را می شنود!

به کار گیری ویژگی Live Listen ایرپادها برای هر منظوری به غیر از هدف اصلی خود شرکت اپل، احتمالا چیزی است که شرکت اپل خواهان انجام آن نیست، و بیشتر از همه این مورد برای جاسوسی با ایرپاد صادق است، چرا که این شرکت در رابطه با حفظ حریم خصوصی کاربران بسیار سخت گیرانه عمل می کند.
 

جلوگیری از جاسوسی با اپل ایرپاد

کاربران توئیتر و ردیت (Reddit) نگرانی شان را در مورد جاسوسی با ایرپاد اپل ابراز کرده اند، اما این موضوع را نیز بیان کرده اند که قرار دادن آیفون در اتاقی که صاحب گوشی در آن نیست و در کنار شخصی دیگر کمی عجیب است، و اگر فردی این کار را انجام دهد، می توان به او مشکوک شد.

معلوم نیست که آیا شرکت اپل از این وضعیت خبر دارد و کاری در این جهت انجام خواهد داد یا خیر.

شاید باید هنگام فعال شدن ویژگی Live Listen در آیفون، صدایی پخش شود که فعال شدن این ویژگی را به اطلاع افراد برساند.

اگر گوشی های دیگری به غیر از آیفون دارید و احساس می کنید که توسط فرد و یا افرادی شنود می شوید و یا روی تلفن همراه شما برنامه های جاسوسی نصب شده است، می توانید با چند نکته دستگاه شنود را پیدا کرده و یا با استفاده از برنامه های ضد شنود این برنامه ها را پیدا کرده و از روی گوشی خود حذف نمایید.


منبع: سایت مراقبت از خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.