کدام کشورها بیشترین دستمزد را پرداخت می‌کنند؟

اگر شما هم قصد سفر به کشوری را دارید که از بالاترین مزایا و حقوق دریافتی بهره‌مند باشید، پیشنهاد می‌کنم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید و با کشور‌هایی که بیشترین دستمزد‌ها در آنجا پرداخت می‌شود بیشتر آشنا شوید.
چهارشنبه، 15 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
کدام کشورها بیشترین دستمزد را پرداخت می‌کنند؟
برای همه ما بار‌ها این سوال پیش آمده که به کدام کشور مهاجرت کنیم تا حقوق و دستمزد بالاتری دریافت کنیم. حتی گاهی به این موضوع فکر کرده‌ایم که در کدام سوی جهان کار کمتر و پول بیشتری وجود دارد! همه این خیالات و آرزو‌ها نه تنها برای شما پیش می‌آید بلکه برای تمام افرادی که از شغل و درآمد خود ناراضی هستند نیز قابل درک است.
 
طبیعی است که همه ما سعی کنیم خود را در بالاترین رده شغلی و بهترین درآمد ممکن قرار دهیم؛ در نتیجه به نظر می‌رسد که برای تحقق بخشیدن به این رویا باید به جایی مهاجرت کرد که این شراطی مهیا باشد.


۱۰ – بریتانیا

حتی در بدترین حالت ممکن هم ۷۵ ٪ از نیروی کار بریتانیا در صنعت خدمات است. حدود ۷۶ درصد زمین‌های بریتانیا نیز زیر کشت هستند و اگرچه عده کمی از جمعیت این کشور به کشاورزی مشغول هستند، اما تولیدات آنها، علاوه بر تأمین نیاز‌های داخلی به خارج نیز صادر می‌شوند. در سال‌های اخیر اقتصاد انگلستان به سختی جز ده کشور برتر دنیا با بالاترین حقوق قرار گرفته است. بیشترین تعداد افراد استخدام‌شده در کشور‌های اسکاتلند، ایرلند و ولز که بازده خوبی در صنعت گردشگری دارند، به کار گرفته می‌شود.
 
شما می‌توانید انتظار داشته باشید که سالانه حدود ۴۵۰۰۰ دلار در انگلستان درآمد داشته باشید که درآمد نسبتا خوبی است و شما حتی پس از ۲۵ درصد مالیات بر درآمد، هنوز هم می‌توانید مبلغ قابل توجهی از آن را ذخیره کنید. هر نرخ تغییر ثروت سالانه بریتانیا بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ با ۲ درصد کاهش ثروت همراه بوده است، اما این کشور هم‌اکنون با ۹/۹ تریلیون دلار، جز ثروتمندترین کشور‌های جهان است.


۹ – کانادا

سالانه چندین هزار نفر برای دریافت حقوق‌های نجومی به کانادا مهاجرت می‌کنند و بسیاری از آن‌ها به اندازه کافی برای دریافت همچین مبلغ وسوسه‌انگیزی خوش‌شانس هستند. فرصت‌های شغلی در کانادا بهترین امکانات را برای دریافت دستمزد سالانه حدود ۴۵۰۰۰ دلار فراهم می‌کند. حتی اگر این موضوع تنها هدف از مهاجرت به کانادا نباشد، قطعا خانه‌های زیبا و رویایی آنجا، مهاجران زیادی را به فکر می‌اندازد.
 
نکته دیگر اینکه بعضی اوقات دلیل خالی مانند یک فرصت شغلی در کانادا، عدم علاقه افراد به آن شغل نیست، بلکه کارفرمایان تعداد بیشماری تقاضا برای یک شغل دریافت می‌کنند. همچنین کانادا با تولید ناخالص داخلی اسمی در حدود ۱/۷۹ تریلیون دلار در رده یازدهم بزرگ‌ترین اقتصاد‌های جهان در سال ۲۰۱۵ قرار گرفت. شاید مدیران بازرگانی از برترین رده‌های شغلی هستند که با دریافت میانگین حقوق ۱۲۰۰۰۰ دلار، جز بهترین مشاغل کانادا محسوب می‌شوند.


۸ – هلند

اگر شما قصد مهاجرت به هلند ار دارید و قبلا خانه خود را در آنجا اجاره نکرده‌اید، ممکن است که دچار مشکلات زیادی شوید؛ زیرا اجاره خانه‌ها در هلند بسیار بالا است. خوشبختانه مشاغل زیادی در داخل هلند وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا بتوانید زندگی راحتی را در طول زندگی خود در این کشور تامین کنید. شما می‌توانید با حدود ۴۸۰۰۰ دلار در سال در هلند با مقدار زیادی پس‌انداز، زندگی مرفه و خوبی را تجربه کنید.
 
تولید ناخالص داخلی هلند ۴۲ هزار و ۴۴۷ دلار بوده و رتبه هشتم را در این رده بندی برای این کشور به ارمغان آورده است. دومین کشور در میان صاحبان پایین‌ترین نرخ بیکاری در جهان، هلند را در سال ۲۰۱۰ از بسیاری از سرزمین‌های دیگر متمایز کرده است. همچنین جمعیت هلند ۱۶ میلیون و ۶۸۰ هزار نفر بوده و صنایع اصلی آن را کشاورزی، تولید فلزات و محصولات مهندسی تشکیل می‌دهند.


۷ – دانمارک

درآمد سالانه یک فرد ساده و کاملا معمولی در دانمارک می‌تواند تا حدود ۵۰ هزار دلار باشد. به همین راحتی! در این کشور که در شبه جزیره اسکاندیناوی واقع شده است، همچنین شرکت‌هایی فوق العاده وجود دارند که یکی از ارگان‌های اصلی در این کشور هستند و بهترین و کارآمدترین نیرو‌های انسانی را استخدام می‌کنند و در عین حال با بالاترین حقوق نیز از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند.
 
از آنجایی که دانمارک دارای چنین سیستم تأمین اجتماعی خوبی است، مردم آنجا نیاز به درآمد بسیار اندکی نیاز دارند تا بتوانند راحت زندگی کنند و به واسطه یکی از بهترین استاندارد‌های زندگی در جهان، از ۲۴ ساعت زندگی خود نهایت لذت را ببرند. از نظر شاخص فساد اقتصادی، دانمارک (به همراه کشور‌های دیگری همچون فنلاند و نیوزیلند) سال‌های زیادی به عنوان کشور نمونه که کمترین فساد اقتصادی را داشته‌است، معرفی شده‌است.


۶ - استرالیا

این کشور دارای یکی از قوی‌ترین اقتصاد‌های جهان است و سیاست‌های بسیار دقیق دولت استرالیا باعث شده است که حداقل دستمزد در این کشور، یک زندگی ایده‌آل را برای مردم این سرزمین رقم بزند. درآمد سالانه یک فرد در استرالیا به صورت متوسط در حدود ۵۵۰۰۰ دلار است که برای ۳۵ ساعت کار در طول هفته، خیلی بد به نظر نمی‌آید.
 
در میان قابل زندگی‌ترین شهر‌های جهان در سال ۲۰۰۸ به گزارش اکونومیست، ملبورن دوم، پرت چهارم، آدلید هفتم و سیدنی نهمین شهر بود. همچینین نرخ تغییر ثروت در اسرالیا بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۷ حدود ۸۳ درصد افزایش داشته است. این موارد تنها یکی از دلایلی است که باعث شده است تا نام کشور اسرالیا را در این لیست ذکر کنیم.


۵ – ایالات متحده آمریکا

در حالی که هیچکس نمی‌تواند انکار کند که ایالات متحده نیروی اقتصادی بزرگی در سطح جهان است، شگفت‌زده خواهید شد اگر بدانید که آن‌ها تنها در نقطه پنجم کشور‌هایی با درآمد متوسط هستند. اما شاید اگر بدانید که میزان حقوق سالانه به طور متوسط ۵۷۰۰۰ دلار است، کمی نظرتان تغییر کند و هنوز مایل به مهاجرت به این کشور باشید! ایالات متحده آمریکا اقتصاد کاپتالیستی از نوع سرمایه‌داری انحصاری دارد.
 
ویژگی بارز اقتصاد ایالات متحده آمریکا عبارت است از تسلط انحصار‌ها در رشته‌های مختلف، که بر مبنای منابع طبیعی فراوان، زیربنای توسعه‌یافته، تولید انبوه، و مصرف زیاد استوار است. این میزان درآمد در حالی هر سال میان نیروی انسانی آمریکا تخصیص داده می‌شود که این سرزمین با بیش از ۳۱۰ میلیون نفر سکنه یکی از پر جمعیت‌ترین کشور‌های جهان است. میانگین ثروت این کشور عظیم در حدود ۶۲٫۶ تریلیون دلار تخمین زده شده است.


۴ – لوکزامبورگ

شاید حتی کمتر نام لوکزامبورگ به گوشتان خورده باشد، چه برسد به این که بخواهید در این لیست با آن آشنا شوید! این کشور کوچک که شاید به اندازه یک شهر هم وسعت و جمعیت نداشته باشد یکی از ثروتمندترین کشور‌های جهان است. این کشور کوچک اروپایی قطبی بزرگ میان اکثر کارخانجات فولاد در قاره اروپا بود. در حالی که این کشور هنوز به طور عمده وابسته به تولید فولاد و دیگر فعالیت‌های صنعتی است، اخیرا تمرکزی بر بخش خدمات نیز داشته است. لوکزامبورگ از نظر پرداخت حقوق و دستمزد به شهروندان خود، با میانگین حقوق سالانه ۶۹، ۰۰۰ دلار در رده چهارم این لیست قرار دارد.
 
اگر شما خواستار کارکردن در یک کشور ناشناخته شده را دارید، هنوز می‌توانید شانس خود را در این کشور کوچک امتحان کنید. همچنین لوکزامبورگ یکی از کمترین نرخ‌های بیکاری را در کل جهان دارد. در حال حاضر سرانه تولید ناخالص داخلی کشور لوگزامبورگ حدود ۱۰۹٫۱۹۰ دلار است که برای کشوری با این مساحت و جمعیت واقعا شگفت انگیز و باورنکردنی است.


۳ – ایرلند

اگر حتی سرسبزی و پوشش گیاهی بی نظیر کشور ایرلند به اندازه کافی برای شما جذاب نبود، قطعا حقوق ماهانه مردم این شهر می‌تواند یکی از دلایل شما برای مهاجرت به این کشور کوچک باشد. تولید ناخالص داخلی سرانه ایرلند در حدود ۷۰، ۰۰۰ دلار است که همین موضوع ایرلند را در بین ثروتمندترین کشور‌های جهان قرار داده است. هرچند که هزینه‌های زندگی در ایرلند با توجه به حقوق پرداختی کارکنان، به شدت بالا و سرسام‌آور است. در سال‌های اخیر رشد اقتصادی در این کشور به شدت افزایش داشته است و این رشد اقتصادی به ایرلند کمک کرد تا بتواند با اشتغال زایی نرخ بیکاری را در کشور خود کاهش دهد و همین طور میانگین درآمد سالیانه شهروندانش را افزایش بدهد.


۲ – نروژ

بعید است که پرداخت حقوق بالای ۷۰۰۰ دلار در سال هیچ کسی را از زندگی در نروژ اذیت کند! تعجب نکنید که نروژی‌ها به طور متوسط ۷۸۰۰۰ دلار در سال دریافت می‌کنند. به همین دلیل است که نروژ نیز در فهرست ایده‌آل ترنین سطح زندگی و یکی از بهترین کشور‌های جهان قرار دارد. همچنین نروژ احترام زیادی نسبت به کسب و کار‌های نوپا قائل می‌شود و دولت این کشور به شدت از کارآفرینی حمایت می‌کند.
 
شهروندان از حقوق بالا، کیفیت عالی زندگی، مراقبت‌های رایگان سلامتی و فرصت‌های شغلی لذت می‌برند. نروژدر ۶ سال گذشته در شاخص توسعه انسانی و احترام به حقوق بشر اول بوده است. اگرچه نروژی‌ها مقدار زیادی از مالیات بر درآمد را پرداخت می‌کنند، اما بیشتر مردم نروژ در رفاه کامل به سر می‌برند و شاید جز معدود کشور‌هایی است که جوانان آنجا فکر مهاجرت درسر ندارند!


۱ – سوئیس

به جرات می‌توان گفت که سوئیس نه تنها در تمام اروپا بلکه در تمام جهان، یکی از بهترین سازه‌های اجتماعی را در اختیار دارد. دولت سوئیس امکانات زیادی برای شهروندان خود فراهم می‌کند و بهترین زیرساخت‌ها را در نظام اقتصادی خود پیاده می‌کند. حمایت دولت از بخش‌های خصوصی و مالیات متناسب، منجر به راحتی انجام کسب و کار در این کشور شده است. جالب است بدانید که آن‌ها به شهروندان خود یک مالیات بر درآمد سنگین ۳۰ ٪ را اختصاص می‌دهند، اما برای پرداخت آن هیچ مشکلی نخواهند داشت، زیرا بالاترین حقوق را در کل جهان دریافت می‌کنند!
 
مردم سوئیس با درآمد متوسط تقریبا ۸۰۰۰۰ دلار در صدر این لیست قرار گرفته‌اند و شاید هیچ مانعی برای حل مشکلات مالی در سر راه خود نداشته باشند. اقتصاد سوییس بر پایه گردشگری، ساخت ماشین آلات صنتعی و مواد شیمیایی بنا نهاده شده است. همچنین سوئیس جز ۱۰ کشوری قرار دارد که بهترین شرایط سرمایه‌گزاری و راه‌اندازی یک کسب و کار در آنجا محیا می‌باشد. علاوه بر تمام نکات یادشده، کشور سوئیس پس از پایان یافتن جنگ جهانی دوم در میان امن‌ترین کشور‌های جهان شناخته شده است.


منبع: سایت برترینها


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.