معرفی خوشبخت ترین کشورهای دنیا

دوست دارید شادترین کشور‌های جهان را بشناسید؟ در این جا می‌توانید آن‌ها را به ترتیب ببینید، در انتها شادترین کشور قرار گرفته است.
دوشنبه، 11 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
معرفی خوشبخت ترین کشورهای دنیا

19- امارات متحده عربی

در گزارشی که برای سنجش خوشبختی در کشورهای مختلف انجام شده، مهاجران ۱۵۶ کشور را بررسی کرده و میزان شادی و خوشبختی آن‌ها از این مهاجرت سنجیده اند. چرا؟ چون رضایت مهاجران بازتاب خوشبختی مردم محلی است. باتوجه به این که امارات وزارت رسمی خوشبختی دارد، این رتبه کمی برای آن پایین است. شاید این کشور بیستمین کشور شاد و خوشبخت دنیا باشد، اما شادترین کشور جهان عرب است. این کشور کوچک با ثروت و شگفتی‌های معماری مدرنش شناخته می‌شود.


۱۸- بریتانیا

بریتانیا متشکل از چهار کشور انگلستان، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی و یک نیروگاه اقتصادی و نظامی و یکی از تاثیرگذاران بزرگ فرهنگی است. مردم این کشورها خوشبخت هستند، آمار و ارقام اشتغال و درک مردم از روابطشان نیز بالاست.


۱۷ - ایالات متحده

امسال آمریکا سه رتبه افت کرد و از چهاردهم به هفدهم رسید که احتمالا به علت افزایش اعتیاد، افسردگی و چاقی است. آمریکا یکی از متنوع‌ترین جمعیت‌ها را دارد که آثار هنری و نوآوری‌های فوق العاده‌ای تولید می‌کنند.


۱۶- لوکزامبورگ

این کشور روستایی کوچک پر از پارک‌های طبیعی و قلعه‌های افسانه‌ای است. پایتخت لوکزامبورگ یکی از آرام‌ترین مناطق جهان است. فضای سبز، تراکم جمعیت پایین و شخصیت ملی آرام آن را کشور فوق العاده‌ای می‌کند.


۱۵- بلژیک

باوجود نگرانی‌های عمیق درباره تروریسم، بلژیک همچنان در کنار همسایه‌های خود از نظر خوشبختی قرار دارد. در بلژیک کار و زندگی متعادل است و سطح درآمد، مشارکت مدنی و تحصیلات عالی بالاست.


۱۴- آلمان

باتوجه سطح بیکاری پایین و رونق اقتصادی در این کشور، آلمان از نظر رضایت از زندگی نمره بالایی کسب می‌کند. همچنین این کشور از منابع تجدیدپذیر مثل باد و خورشید برای تولید برق استفاده می‌کند.


۱۳- ایرلند

امید به زندگی در ایرلند از سال ۲۰۰۰ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. خدمات اجتماعی هم به منظور مراقبت بهتر از افراد نیازمند گسترش یافته است. ایرلند از مهاجران استقبال می‌کند و رتبه یازدهم را در لیست صبورترین مردم جهان دارد.


۱۲- کاستاریکا

کاستاریکا سالم‌ترین جای زمین است و مردم آن بیشترین امید به زندگی را دارند. بسیاری از آن‌ها ۱۰۰ سال عمر می‌کنند و بقیه بدون هیچ بیماری خاصی دوران پیری را سپری می‌کنند. خانواده و دوستان با ارتباط تنگاتنگی کار و زندگی می‌کنند. کاستاریکا از چند دهه پیش غیرنظامی و مرکز ملی نظامی آن به موزه هنر تبدیل شده است. بودجه‌ای که قبلا صرف جنگ می‌شد اکنون به حفظ محیط زیست، بهداشت و آموزش اختصاص دارد.


۱۱ - اتریش

اتریش امسال یک رتبه بهتر شده که احتمالا به خاطر کاهش بیکاری و افزایش سطح تحصیلات است. ۸۵ درصد از بزرگسالان دارای تحصیلات متوسطه و بالاتر هستند. اما آنچه اتریش را از سایر کشورها متمایز می‌کند حس قوی اجتماعی و مدنی است.


۱۰- استرالیا

معرفی خوشبخت ترین کشورهای دنیا
۹- سوئد

مالیات سوئدی‌ها بالاست، اما مراقبت‌های بهداشتی و آموزش رایگان است. سوئدی‌ها به کسانی که آنجا زندگی می‌کنند آموزش‌های لازم برای سازگاری با یک محیط متغیر و تکنولوژیکی را می‌دهند. علاوه بر این همه همیشه خندان هستند. خوشبختی افسانه‌ای آن‌ها شاید نتیجه روح جمعی غنی سوئدی‌ها باشد. آن‌ها از هرچه دارند راضی هستند و از همه چیز در حد اعتدال رضایت می‌برند.


۸- نیوزیلند

خوشبختی آن‌ها بیشتر مدیون نگرششان است. آن‌ها تحت تاثیر موقعیت و پول قرار نمی‌گیرند و بیشتر در حال کاوش در طبیعت دیده می‌شوند تا در حال اضافه کاری. مهاجران به نیوزیلند حتی قبل از به دست آوردن تابعیت، به عنوان مردم محلی پذیرفته می‌شوند.


۷- کانادا

کانادایی ها هرگز خوب بودن افسانه‌ای و ادبشان را کنار نمی‌گذارند. تعادل کار و زندگی آن ها بیشتر روی زندگی تاکید دارد و خانواده و دوستان الویت هستند.


۶- هلند

شاید هلندی‌ها از اینکه می‌دانند مزارعشان به میلیون‌ها نفر خارج از مرز‌های کشورشان غذا می‌دهد، راضی و خشنود هستند. تعهد ملی آن‌ها به شیوه‌های کشاورزی پایدار باعث زندگی سبزتری در جامعه می‌شود. این تعهد به شیوه تولد نوزادان هم توسعه می‌یابد. بیشتر زنان هلندی ترجیح می‌دهند در خانه خود زایمان کنند و فقط ۸ درصد از دارو‌های ضد درد استفاده می‌کنند. مردم هلند از تنوع فرهنگی و مهاجران استقبال می‌کنند.


۵- سوئیس

اولین چیزی که درباره سوئیس به ذهنمان می‌رسد کوه‌های آلپ و شکلات‌های سوئیسی است. اما راز خوشبختی آن‌ها کارآیی دولت از سطح ملی تا محلی است. سوئیسی‌ها نگرانی بسیار کمی در رابطه با سیاست هایشان دارند که باعث طبیعت آرامشان می‌شود. سوئیس از نظر مسکن، امنیت شخصی، تعادل کار-زندگی، درآمد و زندگی سبز در سطح بالایی قرار دارند.


۴- ایسلند

ایسلند کم تراکم ترین کشور اروپایی از نظر جمعیت است که ترکیبی جذاب از سنت های باستانی و رشد اقتصادی مدرن دارد.  ایسلند سرزمین خورشید نیمه شب و همچنین روزهای زمستانی تاریک است. بسیاری از استخرهای عمومی توسط چشمه‌های آبگرم طبیعی گرم می‌شوند و همه استخرها گرم هستند. یک واقعیت جالب درباره ایسلند : این کشور سرد و یخبندان توسط فعالیت زمین گرمایی گرم می‌شود که آن را یکی از سبزترین کشورهای این سیاره می کند.


۳- دانمارک

مالیات در این کشور رنگارنگ بلاست، اما متناسب با کیفیت خدماتی است که به شهروندان ارائه می‌شود. در اینجا به همه از جمله سالمندان، معلولان و کودکان توجه می‌شود. والدین یک سال مرخصی زایمان دارند، دانشجویان به رایگان تحصیل می‌کنند، برای والدین کارمند مراقبت از کودکان در نظر گرفته شدهو شهروندان حقوق بازنشستگی می‌گیرند.


۲- نروژ

کار هفتگی آن‌ها کمتر از ماست و تعطیلاتشان بیشتر است. افراد خوش شانسی که در نروژ زندگی می‌کنند زود محل کار را ترک می‌کنند تا به علایق خود مثل پیاده روی، دوچرخه سواری، وقت گذرانی با فرزندان و دوستان بپردازند. نروژ مفاهیم دموکراسی و برابری را ادغام کرده است. نتیجه آن کاهش اختلاف درآمدی و رضایت شغلی بیشتر و همچنین اعتماد به مسئولین کشور است.


۱- فنلاند

شهروندان فنلاندی بالاترین سطح رضایت و خوشبختی را دارند. امید به زندگی بالا، حمایت اجتماعی قوی، توزیع عادلانه درآمد، سخاوت، اعتماد و آزادی. مهاجران فنلاندی دارای حمایت کافی برای شروع راه خودکفایی هستند و به آن‌ها زبان، تاریخ و فرهنگ فنلاندی آموزش داده می‌شود.


منبع: سایت برترینها


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.