بررسی علل زنگ نخوردن گوشی

تصور کنید شما در انتظار یک تماس بسیار مهم هستید و دلیلی به مدت دو دقیقه گوشی خود را ترک میکنید ، پس از مراجعه به گوشی ناگهان میبینید که تماس مهمی که در انتظار آن بودید را از دست داده اید و شما متوجه تماس نشده اید؟!این سناریویی بود که بسیاری از افراد با آن روبرو میشوند، حتی اگر گوشی در حالت سکوت نباشد شما بدون هیچ دلیل صدای زنگ تلفن را نمیشنوید.
شنبه، 18 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
بررسی علل زنگ نخوردن گوشی

علت زنگ نخوردن گوشی

زنگ نخوردن گوشی هم می تواند دلایل سخت افزاری و هم می تواند دلایل نرم افزاری داشته باشد که بسته به نوع مشکل، ممکن است رفع آن مستلزم هزینه و یا بدون هزینه ای خاص، صورت پذیرد. ما در ادامه تعدادی از محتمل ترین عواملی که ممکن است باعث زنگ نخوردن گوشی شما شود را معرفی و مورد بررسی قرار خواهیم داد و راهکارهای رفع هر کدام از آن ها را نیز معرفی خواهیم کرد.

البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است مشکل گوشی شما حادتر بوده و با این راهکارها نتوان آن را رفع کرد. اما در 90 درصد موارد، استفاده از این راهکار ها توانسته مشکل کاربران گوشی های اندرویدی و آیفون را حل کند که در ادامه به معرفی آن ها پرداخته ایم. در گذشته نیز راهکارهای متعددی را برای رفع مشکلات مختلف گوشی از جمله روشن نشدن گوشی یا خاموش شدن ناگهانی گوشی ارائه داده ایم که برای مطالعه بیشتر به این بخش های نیز می توانید مراجعه کنید.
 
چک کردن ساده ترین دلایل
شاید ساده به نظر برسد اما درصد زیادی از مشکلات مربوط به زنگ نخوردن گوشی به خاطر تنظیماتی است که خودمان روی گوشی اعمال کرده ایم و اکنون از آن غافل شده ایم. پس بهتر است قبل از این که به سراغ راهکارهای دیگر برویم، ابتدا این نکات ساده را بررسی کنیم:

با استفاده از دکمه افزایش صدا در بخش کناری گوشی، ولوم گوشی را به آخرین مقدار آن برسانید تا اگر به صورت ناخواسته باعث شده اید تا گوشی به حالت سکوت برود، از آن خارج شود.

به بخش تنظیمات صدای گوشی رفته و مطمئن شوید که یک رینگتون مناسب برای گوشی انتخاب کرده اید. گاهی اوقات ممکن است بنا به دلایلی رینگتون گوشی ما پاک شده باشد که در این صورت صدایی را هنگام تماس دریافت نخواهیم کرد.

یک بار گوشی را ری استارت کنید تا باگ های نرم افزاری احتمالی رفع گردد.

با استفاده از مدیا پلیر گوشی یک فایل صوتی را اجرا کنید تا از درستی اسپیکرهای گوشی اطمینان حاصل کنید.

اگر از اسپیکر های گوشی صدا خارج نمی شود، این کار را با استفاده از هندزفری نیز امتحان کنید.

اگر اسپیکرهای گوشی مشکلی ندارند، با استفاده از یک گوشی دیگر با تلفن همراه خود تماس بگیرید و مطمئن شوید که گوشی شما در دسترس بوده و بوق تماس را می شنوید.

اگر پس از تماس حاصل کردن با گوشی، هیچ عکس العملی از سوی گوشی دیده نشد و ویبره یا هشدار تماس ورودی ظاهر نشد، احتمالا مشکل از بخش تنظیمات تماس گوشی خواهد بود.

گاهی اوقات ساده ترین دلایل، علت از کار افتادن زنگ گوشی می باشد.

پس از اینکه تمام موارد بالا را بررسی نمودید، حال می توانید حدس بزنید مشکل اصلی گوشی چیست و نسبت به رفع آن اقدام کنید.
 
برنامه های نصب شده در گوشی
گاهی اوقات ممکن است شما از برنامه هایی استفاده کنید که به بخش Dialer گوشی دسترسی دارند و می توانند در این بخش تنظیماتی را اعمال کنند.

برای مطمئن شدن از این موضوع، یک بار گوشی را در حالت Safe mode قرار دهید و سپس سعی کنید دوباره با گوشی خودتان تماس بگیرید.

اگر مشکل رفع شده باشد، به معنی این است که یکی از برنامه های نصب شده روی گوشی شما باعث چنین مشکلی شده است و در غیر اینصورت به ادامه مطالعه آموزش بپردازید.
 
باتری گوشی را خارج کنید
برخی از افرادی که با چنین مشکلی روبرو شده اند، ادعا کرده اند که پس از درآوردن باتری و جایگذاری دوباره آن مشکل زنگ نخورد گوشی آن ها رفع شده است.

اگر گوشی شما نیز دارای باتری های قابل تعویض است، گوشی را خاموش کرده، باتری را خارج کرده و بعد از حدود 30 ثانیه دوباره باتری را سر جای خود قرار دهید.
 
مطمئن شوید که حالت Do not disturb را روشن نکرده اید
حالت Do not disturb در گوشی باعث می شود تا هیچ تماس دریافتی برای شما نمایش داده نشود و به همین دلیل متوجه زنگ خوردن گوشی خود نشوید. بهتر است در تنظیمات پروفایل گوشی بررسی کنید که این حالت یا حالات مشابه همچون حالت Airplane در گوشی روشن نشده باشد.
 
کلید سایلنت در گوشی های آیفون
برخی از گوشی های آیفون علاوه بر کلید های افزایش و کاهش صدا، دارای یک کلید برای سایلنت کردن گوشی نیز می باشند. اگر این کلید که به صورت یک شاسی طراحی شده، به سمت پایین کشیده شده باشد و نوار قرمز رنگ آن مشخص باشد، گوشی شما در حالت سایلنت قرار گرفته و تا زمانی که این دکمه را به جای خود برنگردانید، گوشی شما در حالت سایلنت خواهد ماند و در هنگام تماس، صدایی از ان شنیده نمی شود.
 
ایجاد قطعی در اسپیکر
اگر هیچ صدایی از اسپیکرهای گوشی شما شنیده نمی شود، ممکن است مشکلی در سخت افزار گوشی شما رخ داده باشد. همانطور که اشاره شد، ابتدا با استفاده از مدیا پلیر گوشی سعی کنید یک فایل صوتی را اجرا کنید و اگر صدایی شنیده نشد، همین کار را با هندزفری امتحان نمایید.

اگر از طریق هندزفری قادر به شنیدن صدا هستید، ممکن است اسپیکر گوشی شما مشکل پیدا کرده باشد.

ابتدا گوشی را به حالت Safe mode برده و مطمئن شوید تا برنامه های ثانویه، باعث ایجاد چنین مشکلی نشده باشند اما اگر در حالت Safe mode نیز مشکل همچنان برقرار بود، احتمالا ایراد از سخت افزار گوشی می باشد و باید آن را به دست متخصص بسپارید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما