چگونگی پاک کردن حافظه نهان در آیفون

پاک کردن فایلهای بدرد نخور، برنامه های پر مصرف مموری و آیتمهای ناخواسته کش ، موجب می شوند تا آیفون یا آیپد شما پاکسازی شده و با سرعتی تقویت شده و راحتتر اجرا گردند.
يکشنبه، 19 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونگی پاک کردن حافظه نهان در آیفون

پاک کردن حافظه کش در آیفون

قبل از اینکه بخواهیم پاک کردن حافظه کش آیفون را آموزش دهیم، باید این نکته را بررسی کنیم که اصولا حافظه کش چیست و اگر آن را پاک کنیم چه اتفاقی می افتد؟

حافظه کش یا همان حافظه پنهان، حافظه ای است که برنامه ها و اپلیکیشن های مختلف برای ذخیره اطلاعاتشان از آن استفاده می کنند. ذخیره برخی داده های برنامه در حافظه نهان سبب می شود تا اگر کاربر دوباره خواست از همان اطلاعات استفاده کند، نیازی به دانلود دوباره آن ها نداشته باشد.

حافظه نهان در مصرف ترافیک اینترنت بسیار کاربردی بوده و به کاربر این اجازه را می دهد تا برای مشاهده چند باره ی یک تصویر یا ویدیو، تنها به یک بار دانلود یا باز کردن آن نیاز داشته باشد.

محتوای باز شده تا زمانی که در حافظه کش وجود داشته باشد، بدون نیاز به دانلود دوباره، از طریق حافظه کش خوانده می شود و هنگامی که از حافظه کش پاک شد، برای مشاهده دوباره آن باید دوباره آن را دانلود نمود.

علاوه بر صرفه جویی در مصرف اینترنت، ذخیره فایل ها در حافظه کش به برنامه ها این اجازه را می دهد تا با سرعت بیشتری محتوای مورد نظر کاربر را نمایش دهند. اما با همه خوبی هایی که این قابلیت دارد، از طرفی باعث اشغال فضای دستگاه هایی نظیر حافظه تلفن همراه نیز می شود که معمولا با محدودیت حافظه همراه است.

البته تلفن های همراه برای آزاد سازی این فضا راهکاری را ایجاد نموده اند که به صورت خودکار یا دستی می توان پس از مدتی حافظه نهان یا همان کش را به طور کامل پاک سازی نمود.

به عنوان مثال اگر از کاربران فعال تلگرام باشید، مقدار فضایی که این برنامه در کش ذخیره می کند می تواند پس از چند ماه به چند گیگابایت نیز برسد که در مقایسه با حافظه محدود تلفن همراه، بسیار زیاد است. برای پاک کردن حافظه کش در آیفون ما به ترتیب زیر عمل خواهیم نمود:
 

پاک کردن حافظه کش سافاری

وارد تنظیمات یا Settings شوید.

صفحه را به پایین اسکرول کنید و سپس گزینه Safari را انتخاب کنید.

در این صفحه گزینه Clear History and Website Data را انتخاب کنید.

در پنجره باز شده گزینه Clear History and Data را انتخاب کنید.
 

پاک کردن حافظه کش سایر برنامه ها

برای پاک کردن حافظه کش سایر برنامه های آیفون، دو راه مختلف وجود دارد. در راه اول می توان در برنامه هایی نظیر تلگرام یا اینستاگرام به تنظیمات خود برنامه مراجعه کرده و از طریق تنظیمات خحود اپلیکیشن، اقدام به پاک کردن حافظه کش در آیفون شوید.

اگر برنامه مورد نظر ما فاقد تنظیماتی برای پاک کردن حافظه کش است، باید از راه دوم که پاک کردن برنامه و نصب دوباره آن است استفاده کنید. برای این منظور به ترتیب زیر عمل می کنیم.

وارد تنظیمات تلفن همراه خود شوید.

به بخش General و سپس iPhone Storage مراجعه کنید.

در این صفحه شما قادر به مشاهده لیست برنامه ها و مقدار حافظه ای که هر برنامه اشغال کرده است، می باشید. یکی از برنامه ها را که فضای زیادی را به نظرتان اشغال کرده است، انتخاب کنید.

دقت داشته باشید که برخی برنامه ها نظیر Photos حافظه اشغال شده آن ها مربوط به تصاویر گالری شما است و نباید حذف شوند.

پس از باز کردن برنامه، به بخش Documents and Data توجه کنید و اگر دیدید مقدار زیادی از حافظه توسط این بخش اشغال شده است، با استفاده از گزینه Delete App برنامه را حذف کرده و دوباره آن را از طریق اپ استور، نصب کنید.
 

پاک کردن حافظه کش از طریق خود برنامه

یک روش دیگر نیز برای پاک کردن حافظه کش در آیفون وجود دارد که از طریق تنظیمات خود برنامه قابل انجام است.

به عنوان مثال برنامه تلگرام از جمله برنامه هایی است که به سبب استفاده مداوم کاربر از آن، ممکن است پس از مدتی حافظه کش اشغال شده توسط این برنامه تا ده ها گیگابایت نیز افزایش یابد. برای این منظور این برنامه در تنظیمات خود قابلیتی را برای پاک کردن حافظه کش قرار داده است.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.