چگونه میتوان مشکل روشن نشدن گوشی را حل کرد؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که هنگام فشردن دکمه پاور گوشی تلفن همراه شما روشن نشود ، وقوع این مشکل ارتباطی به برند یا مدل گوشی ندارد بلکه به دلیل اختلالات سخت افزاری یا تداخلات نرم افزاری به وجود بیاید ، حال سوالات کاربران ، علت روشن نشدن گوشی چیست ؟ برای حل مشکل روشن نشدن گوشی چه کارهایی می توان انجام داد ؟ آیا نیاز هست به مراکز تعمیرات موبایل مراجعه کرد؟ در مطلب زیر سعی کردیم راه حل هایی را برای شما عزیزان شرح دهیم.
دوشنبه، 20 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه میتوان مشکل روشن نشدن گوشی را حل کرد؟

دلیل روشن نشدن گوشی

ممکن است برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که پس از اینکه گوشی تلفن همراه خود را خاموش کرده اید، دیگر موفق به روشن کردن آن نشده اید.

این مشکل در شکل ها و سناریوهای مختلفی ممکن است رخ دهد. گاهی ممکن است بعد از اینکه خودمان گوشی را خاموش کرده ایم، دیگر نتوانیم آن را روشن کنیم.

در برخی موارد گوشی به طور ناگهانی خاموش شده و دیگر روشن نمی شود و در گاهی مواقع نیز گوشی فقط در هنگامی که به شارژر متصل است قابلیت روشن شدن دارد.

عوامل متعددی ممکن است باعث بروز چنین مشکلاتی برای گوشی های تلفن همراه شود اما خوشبختانه اکثر این عوامل، سطحی بوده و با هزینه کمی قابل تعمیر می باشند.

تنها در برخی موارد نادر، مشاهده شده که این مشکل در سطح بزرگتری اتفاق افتاده و برای مالک گوشی، هزینه زیادی را به همراه داشته است که امیدواریم مشکل شما به حادی این موارد نباشد.

ما در ادامه تعدادی از مهمترین دلایل و عواملی که منجر به روشن نشدن گوشی می شود را معرفی کرده و درباره هر یک از آن ها توضیحات مختصری را ارائه کرده ایم تا با آگاهی از این موارد، به سادگی بتوانید تلفن همراه خود را عیب یابی کرده و در صورت امکان آن را تعمیر نمایید.
 
مشکلات شارژ
با اینکه دور از ذهن به نظر می رسد، اما درصد زیادی از مشکلات مربوط به روشن نشدن گوشی مربوط به عدم شارژ به موقع آن می باشد.

بهتر از قبل از اینکه ادامه این مطلب را مطالعه کنید، گوشی خود را با یک شارژر مطمئن شارژ کنید و دوباره آن را روشن کنید.

اگر در هنگام اتصال گوشی به شارژر، صفحه گوشی روشن نشد و علامت شارژ شدن گوشی نمایش داده نشد، ممکن است دلایل دیگری که در ادامه به آن ها اشاره شده است، مسبب این مشکل باشند.

بهتر است شارژر و کابل اتصال آن را تعویض کنید و با یک شارژر دیگر نیز این عمل را تکرار کنید تا از خالی نبودن باتری گوشی مطمئن شوید. پیشنهاد می شود سوکت USB گوشی را نیز مورد بررسی قرار دهید و از کثیف و خراب نبودن آن نیز اطمینان حاصل کنید. در اکثر مواقع کثیفی سوکت یو اس بی باعث می شود تا شارژر به درستی به گوشی متصل نشده و گوشی شارژ نشود.
 
فریز شدن گوشی
یکی دیگر از مشکلاتی که معمولا باعث می شود تا گوشی روشن نشود، فریز شدن یا هنگ کردن گوشی است که در آن هیچ کلیدی از گوشی کار نکرده و صفحه گوشی نیز روشن نمی شود و ممکن است شما تصور کنید که گوشی به طور کلی خاموش شده است.

برای رفع این مشکل، اگر گوشی باتری قابل تعویض دارد، آن را برای مدت چند ثانیه از جای خود خارج کرده و دوباره سر جای خود قرار دهید.

اگر گوشی شما فاقد باتری قابل تعویض است، دکمه پاور آن را برای مدت 10 الی 30 ثانیه نگاه دارید تا گوشی ری استارت شود.
 
مشکلات باتری
عامل دیگری که در بوجود آمدن مشکل روشن نشدن گوشی نقش موثری دارد، مشکلات مربوط به باتری است.

اگر باتری گوشی شما از مکان اصلی خود خارج شده باشد و به درستی با مدار ارتباط برقرار نکند، گوشی شما به هیچ وجه روشن نخواهد شد.

علاوه بر این اگر باتری گوشی شما مدت ها است که به درستی شارژ نگاه نمی دارد و سریع تر از همیشه خالی می شود، ممکن است به طور کلی از کار افتاده و زمان آن رسیده باشد که آن را تعویض کنید.

برای اطمینان از سلامت باطری می توانید پس از اینکه گوشی را به شارژر متصل کردید حدود 1 الی 15 دقیقه صبر کنید.

اگر پس از این مدت زمان، علامت شارژ شدن باتری روی صفحه گوشی نمایش داده شد، به این معنی است که هنوز باتری گوشی شما به طور کامل از رده خارج نشده است ولی اگر هیچ علامتی دیده نشد، امکان اینکه برای باتری مشکلی پیش آمده باشد، بسیار زیاد خواهد بود.
 
مشکلات صفحه نمایش
گاهی اوقات ممکن است گوشی شما خاموش نشده باشد اما صفحه نمایش آن از کار افتاده باشد و به همین علت شما نتوانید تشخیص دهید که گوشی شما روشن است.

برای تست این مورد، می توانید از یک تلفن دیگر با گوشی خودتان تماس بگیرید تا مطمئن شوید که گوشی روشن است.

اگر اپراتور اعلام کرد که گوشی خاموش است و یا در دسترس نمی باشد، مشکل از صفحه نمایش نبوده و گوشی شما کاملا خاموش شده است.
 
عیب یابی با استفاده از کامپیوتر
اگر هیچ کدام از موارد بالا، دلیل روشن نشدن گوشی شما نیست، بهتر است روش زیر را نیز امتحان کنید تا بتوانید گوشی را در حالت فورس روشن نمایید.

با استفاده از کابل USB تلفن همراه خود را به کامپیوتر متصل کنید.

مدت زمان 15 دقیقه صبر کنید تا گوشی شارژ شود.

کابل را از گوشی خود جدا کنید.

بعد از 10 ثانیه، دوباره آن را به گوشی متصل کنید.

حدود 30 دقیقه صبر کنید تا گوشی دوباره شارژ شود.

بدون اینکه گوشی را جدا کنید، برای 5 ثانیه دکمه پاور را فشار دهید.

گزینه Restart را انتخاب کنید. در صورتی که این گزینه نمایش داده نشد، دکمه پاور را برای 30 ثانیه نگاه دارید تا گوشی ری استارت شود.
 
ریست کردن گوشی
در برخی شرایط نادر، ممکن است گوشی شما روشن شود اما توانایی بوت شدن را نداشته باشد.

این موضوع می تواند بر اثر نصب برنامه های مخرب یا استفاده از کاستوم رام های نا معتبر رخ دهد.

در چنین شرایطی ریست کردن گوشی و بازگرداندن آن به تنظیمات کارخانه می تواند تا حدودی راهگشا باشد.

البته این موضوع را باید در نظر داشته باشید که ریست کردن گوشی منجر به پاک شدن تمامی اطلاعات گوشی شما خواهد شد.

برای ریست کردن کردن گوشی از طریق بوت به ترتیب زیر عمل کنید

دکمه پاور و کم کردن صدا را برای چند ثانیه به صورت همزمان نگاه دارید.

پس از اینکه گوشی در حالت بوت قرار گرفت با استفاده از دکمه های افزایش و کاهش صدا بین گزینه های آن جابجا شده و گزینه Recovery Mode را انتخاب کنید.

پس از انتخاب گزینه، دکمه پاور را بزنید تا گزینه انتخاب شده، تایید شود.

دوباره با استفاده از دکمه های صدا، گزینه Wipe Data/Factory Reset را انتخاب کرده و کلید پاور را فشار دهید.

در مرحله آخر گزینه Yes-Erase All Data را انتخاب و دکمه پاور را بزنید تا عملیات ریست گوشی آغاز شود.
 
ضربه خوردن گوشی
یکی از اصلی ترین دلایل روشن نشدن گوشی ، صدماتی است که ممکن است در اثر ضربات، فشار یا خیس شدن گوشی به گوشی وارد آمده باشد.

اگر گوشی شما ضربه خورده یا قبلا در مکانی مرطوب قرار گرفته است، ممکن است در مدارات آن اتصالاتی به وجود آمده باشد که همین اتصالات سبب شده تا به مرور زمان مشکلاتی در گوشی ایجاد شود.

این مشکلات می تواند در قالب روشن نشدن گوشی نمود پیدا کند که تنها راه رفع آن مراجعه به تعمیرکار متخصص و درخواست از او برای بازبینی گوشی خواهد بود.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما