راههای پرداخت غیر حضوری قبوض

برای پرداخت قبوض آب، برق، گاز، تلفن ثابت، تلفن همراه، عوارض شهرداری و غیره، دیگر نیازی به مراجعه حضوری به شعب بانک ها نیست! شما می توانید با در اختیار داشتن یکی از کارت های بانکی عضو شتاب، به راحتی و در حداقل زمان ممکن، با استفاده از روش های که در این مقاله آورده شده قبض خود را پرداخت نمایید.
دوشنبه، 20 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
راههای پرداخت غیر حضوری قبوض

روش های پرداخت قبض

همانطور که اشاره شد، امروزه نیازی به مراجعه به بانک ها و ایستادن در صف های طولانی برای پرداخت قبض نبوده و از روش های بسیار زیادی قابل انجام است. برای پرداخت قبوض مختلف می توان از تلفن بانک، سایت اینترنتی بانک ها، کدهای USSD، اپلیکیشن های پرداخت قبوض، اپلیکیشن های بانکی، پیامک و یا حتی دستگاه پوز و ATM نیز استفاده نمود که در ادامه روش انجام تمام این موارد را توضیح خواهیم داد.

تنها موردی که در پرداخت قبوض مختلف باید به یاد داشته باشید این است که هنگام پرداخت قبض از روش غیر حضوری، ما به چند فاکتور درج شده روی قبض نیازمندیم که این فاکتورها عبارتند از:

شناسه پرداخت

شناسه قبض

بارکد قبض در صورت استفاده از بارکدخوان ATM

شماره، CVV2، تاریخ انقضا و رمز دوم کارت بانکی در صورت پرداخت اینترنتی و پیامکی

همراه داشتن کارت بانکی در صورت پرداخت با پوز و خودپرداز

محل درج شناسه قبض و شناسه پرداخت قبض
 
پرداخت قبض با اپلیکیشن
یکی از ساده ترین روش ها برای پرداخت قبوض مختلف، استفاده از اپلیکیشن های مختلف مالی است که یکی از سرویس های آنان، امکان پرداخت قبض می باشد. اپلیکیشن هایی همچون اپلیکیشن آپ، هفتاد سی، اپلیکیشن هفت هشتاد و سایر اپلیکیشن هایی که در این زمینه وجود دارند، می توانند به راحتی امکان پرداخت قبوض مختلف را با استفاده از شناسه پرداخت، شناسه قبض و اطلاعات کارت بانکی، فراهم نمایند.

تنها موضوعی که در استفاده از این اپلیکیشن ها باید رعایت کنید این است که این اپلیکیشن ها را تنها از منابع رسمی دانلود و روی تلفن همراه خود نصب کنید.

از آنجا که ممکن است با استفاده از حمله فیشینگ، برخی از سودجویان اقدام به ساخت اپلیکیشن های جعلی، برای سرقت اطلاعات کارت افراد نمایند، توصیه می شود حتما از منابع مشخص و قابل اعتماد این اپلیکیشن ها را دانلود کنید.
 
استفاده از اپلیکیشن بانک
تقریبا تمامی بانک هایی که در ایران فعالیت می کنند، هر کدام یک اپلیکیشن مخصوص به خود ارائه داده اند که مشتریانشان می توانند با استفاده از این اپلیکیشن ها، اقدامات مختلفی از جمله انتقال وجه، پرداخت قبض و سایر موارد مالی را انجام دهند.

برای پرداخت قبوض مختلف از این اپلیکیشن ها نیز می توانید استفاده کنید که نیازمند شناسه قبض و پرداخت و همچنین اطلاعات کارت می باشد.
 
پرداخت قبض با تلفن بانک
از دیگر روش های پرداخت قبض می توان به استفاده از تلفن بانک ها اشاره داشت. در این روش با استفاده از شماره گیری تلفن بانک، می توانید از طریق بخش خدمات قبض، اقدام به پرداخت قبوض مختلف خود، با استفاده از شناسه پرداخت و شناسه قبض نمایید. به عنوان نمونه تلفن بانک ملت با شماره 0218132، تلفن بانک ملی با شماره 09622 و تلفن بانک تجارت با شماره 81277 در دسترس می باشند.
 
پرداخت با استفاده از وب سایت بانک
یک روش ساده دیگر برای پرداخت قبوض مختلف خدماتی، استفاده از وب سایت بانک و رفتن به بخش خدمات الکترونیکی می باشد. تمامی بانک های مختلف، این خدمات را پوشش داده و می توان از طریق وب سایت بانک مورد نظرمان، اقدام به پرداخت انواع قبوض نمود. برای این منظور باید رمز دوم کارت، شماره کارت و همچنین شناسه قبض و پرداخت را به همراه داشته باشیم.
 
پرداخت با استفاده از وب سایت صادرکننده قبض
از طریق وب سایت صادر کننده قبض نیز می توان قبوض خدماتی را پرداخت نمود. به عنوان مثال می توان به وب سایت شرکت توزیع برق مراجعه و از طریق بخش خدمات الکترونیک آن، به بخش پرداخت قبض برق رفت و در آنجا پس از وارد کردن اطلاعات قبض و همچنین کارت بانکی، موفق به پرداخت قبض برق گردید. همچنین برای سایر قبوض نیز می توان از وب سایت مرکزی صادر کننده همان قبض نیز استفاده نمود.
 
پرداخت با استفاده از USSD
کدهای USSD از جمله کدهای دوست داشتنی موبایلی هستند که با استفاده از آن ها می توان خدماتی نظیر خرید شارژ تلفن همراه، خرید بسته اینترنتی و همچنین پرداخت قبوض را انجام داد. برای این منظور کافی است با شماره گیری کد USSD مورد نظر خود، (به عنوان مثال #724*) را از طریق شماره گیر تلفن همراه، شماره گیری نمود و سپس گزینه مربوط به پرداخت قبض را انتخاب نمود.
 
پرداخت قبض با پیامک
سیستم پیامک یا SMS نیز از جمله روش هایی است که می توان با استفاده از آن اقدام به پرداخت قبض نمود. این روش که بیشتر مختص پرداخت قبوض تلفن همراه و تلفن ثابت می باشد، برای دریافت و مشاهده سایر قبض های خدماتی و همچنین امکان پرداخت آن ها نیز ارائه شده است. به عنوان مثال برای مشاهده قبض برق، می توان از شماره 300074121 استفاده نمود.
 
پرداخت با استفاده از دستگاه پوز
دستگاه های پوز (POS) یا همان پایانه های فروشگاهی نیز توان پرداخت قبوض مختلف خدماتی را دارند. این امکان بیشتر برای کسانی که از این دستگاه ها برای کسب و کار خود استفاده می کنند، فراهم شده است. برای این منظور می توان با در اختیار داشتن کارت بانکی و کشیدن آن در دستگاه پوز، گزینه پرداخت قبض را انتخاب و سپس با در دست داشتن شناسه قبض و شناسه پرداخت، ان را پرداخت نمایید.
 
پرداخت قبض با استفاده از خودپرداز
روش دیگری که با استفاده از کارت بانکی قابل انجام است و نیازی به رمز دوم ندارد، استفاده از دستگاه های خودپرداز یا ATM است. ب

رای پرداخت قبوض به این روش می توان با در اختیار داشتن کارت بانکی و مراجعه به یک دستگاه خودپرداز عضو شتاب، گزینه پرداخت قبوض یا سایر خدمات و سپس پرداخت قبض را انتخاب نمود و با استفاده از شناسه قبض و شناسه پرداخت، قبض مورد نظر خود را پرداخت کرد.

ضمنا بسیاری از این دستگاه ها توانایی خواندن بارکد قبوض را نیز دارند و تنها با نگاه داشتن بارکد قبض مقابل بارکد خوان دستگاه، می توان قبض را پرداخت نمود.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.