آشنایی با ترموکس

ترموکس یک شبیه ساز لینوکسی است که محیط ترمینال این سیستم عامل را شبیه سازی می کند.محیط کاربری این اپلیکیشن فاقد هرگونه ابزار گرافیکی بوده و تمامی دستورات در این برنامه به صورت نوشتاری می باشد.
سه‌شنبه، 21 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با ترموکس

ترموکس چیست؟

ترموکس یک شبیه ساز لینوکسی است که محیط ترمینال این سیستم عامل را شبیه سازی می کند. محیط کاربری این اپلیکیشن فاقد هرگونه ابزار گرافیکی بوده و تمامی دستورات در این برنامه به صورت نوشتاری می باشد. پس اگر علاقه چندانی به کار با محیط های دستوری همچون CMD ویندوز ندارید، پیشنهاد می کنیم که کار با ترموکس را فراموش کنید.

اما آندسته از کسانی که با لینوکس آشنایی دارند، حتما در رابطه با قدرت فوق العاده ترمینال لینوکس می دانند و نیازی نیست که یک بار دیگر قدرت این ابزار را معرفی کنیم.

ترموکس، این محیط را روی سیستم عامل اندروید شبیه سازی خواهد کرد و می تواند دستوراتی که در محیط لینوکس باید اجرا شود را تا حدودی در محیط اندروید نیز اجرا کند. فراموش نکنید که سیستم عامل لینوکس نیز همچون اندروید، یک سیستم عامل متن باز بوده و به همین سبب دارای قدرت فوق العاده ای می باشد.

ترموکس دارای ویژگی های بسیاری است که در زیر عنوان شده است و می توان از این ویژگی ها در جهات مختلفی استفاده نمود. یکی از این ویژگی ها، امکان اجرای پکیج های مخصوص حمله های بروت فورس و سایر حملات به سیستم های شبکه می باشد که می تواند برای علاقه مندان به مباحث هک و امنیت بسیار جذاب باشد.

پشتیبانی از شل های Bash و zsh

امکان ویرایش فایل ها با استفاده از nano و vim

دسترسی به سرورها بر بستر ssh

امکان توسعه زبان C با استفاده از clang، make و gdb

امکان استفاده از کنسول پایتون

توانایی اجرا و چک کردن پروژه ها در git

اجرای بازی های مبتنی بر متن با استفاده از frotz


چگونگی هک اینستاگرام یا تلگرام با ترموکس

اگر نام این اپلیکیشن را در گوگل جستجو کرده باشید، می بینید که اموزش های زیادی در رابطه با نحوه انجام عمل هک با ترموکس وجود دارد.

Termux می تواند پکیج ها و پروژه های git را اجرا کند. پس پروژه های مربوط به هک و نفوذ پذیری را نیز می تواند از git خوانده و اجرا نماید.

برای این کار تنها کافی است، آدرس پروژه مورد نظر خود را به صورت دستوری به Termux اعلام کنیم تا این اپلیکیشن به صورت خودکار اقدام به دانلود و آماده سازی آن پکیج جهت اجرا نماید.

کار با اپلیکیشن Termux برای کسانی که آشنایی چندانی با شیوه های تایپ دستوری و کد نویسی ندارند، ممکن است کمی پیچیده بنظر برسد، اما با این حال تنها با اجرای خط به خط دستورات و کدها، که آموزش آن در ویدیوهای مختلف یوتیوب و سایر منابع وجود دارد، می توان تا حدودی به هدف خود رسید.

ترموکس قابلیت های فراوانی در زمینه انجام حملات مختلف به سیستم ها و عمل هک دارد. هک اینستاگرام، هک تلگرام، وای فای، واتس اپ و سایر اپلیکیشن ها و سرویس های اینترنتی مختلف، از جمله اهدافی است که کاربران Termux به آن علاقه دارند و روش ها و پروژه های مختلفی را برای آن نوشته اند.

پس باید توجه داشته باشید که همه چیز در کار با این اپلیکیشن به مهارت و علاقه خود شما در یادگیری باز خواهد گشت و به هیچ وجه نباید از این نرم افزار انتظار داشته باشید تا با استفاده از چند دکمه، عملیات هک را برای شما انجام دهد! بسیاری از افراد که به عنوان هک کننده های مبتدی شناخته می شوند، همواره به دنبال نرم افزارهایی همچون Androdumpper هستند که تنها با یک کلیک بتواند عملیات هک وای فای را برای آنان به انجام برساند. اما استفاده از Termux شرایط خاص خودش را دارد و به هیچ وجه اینگونه نیست.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.