تایپ صوتی در اندروید

این برنامه با سرویس تبدیل صدا به نوشتار گوگل کار می کند و راه حل خیلی راحت و سریع برای تایپ کردن است.
سه‌شنبه، 5 مرداد 1400
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
تایپ صوتی در اندروید

فعال کردن تایپ صوتی فارسی در اندروید

این قابلیت به طور پیش فرض در گوشی های اندرویدی قرار دارد و صاحبان این گوشی ها، هیچ نیازی به دانلود و یا نصب برنامه های تایپ صوتی دیگر ندارند. ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که بدانید، بسیاری از نرم افزارهای دیگری که برای این امر، یعنی تایپ صوتی و تبدیل گفتار به نوشتار طراحی شده اند، از همین گوگل ویس تایپینگ (Google Voice Typing) استفاده کرده و نوآوری جدیدی را در اختیار کاربر قرار نمی دهند.

پس بدون معطلی، به سراغ آموزش فعال سازی این قابلیت برای زبان فارسی رفته و چگونگی تنظیم تایپ صوتی فارسی گوگل را آموزش خواهیم داد.

به بخش تنظیمات گوشی اندرویدی خود مراجعه کرده و گزینه Language & keyboard را انتخاب کنید. (دقت داشته باشید که این گزینه در اندروید 7 ، در بخش دیگری به نام General Management قرار دارد. اگر موفق به یافتن این گزینه نشدید، بهتر است از طریق گزینه جستجو در بالای صفحه، عبارت Keyboard را جستجو کنید.)

تنظیمات کیبورد گوشی به بخش تنظیمات کیبورد وارد شوید. حال از منوی نمایش داده شده، گزینه Google voice typing را انتخاب کنید.

تایپ صوتی گوگل گزینه تایپ صوتی گوگل را انتخاب کنید.

در بخش بعدی، گزینه  را انتخاب کرده و از میان زبان های موجود، زبان فارسی را انتخاب کنید.

با انجام همین سه مرحله ساده، شما توانستید تایپ صوتی فارسی گوگل را برای تلفن همراه اندرویدی خود فعال کنید.
 

 برای استفاده از قابلیت تایپ صوتی، باید چه کاری انجام داد؟

برای این منظور کافی است در محیط برنامه یا اپلیکیشنی که در حال تایپ در آن هستیم، از صفحه کلید نمایش داده شده، گزینه شبیه به میکروفن یا همان Google voice typing را انتخاب کنید.

تایپ صوتی در کیبورد در کیبورد گوشی، گزینه تایپ صوتی را انتخاب کنید.

پس از انتخاب این گزینه، تصویری نمایش داده می شود که کافی است در هنگامی که دکمه میکروفن به رنگ سبز است، به زبان فارسی صحبت نمایید.

پس از اتمام جمله خود، روی دکمه میکروفن لمس کنید تا صحبت های شما به نوشتار تبدیل شود و در صورت صحیح بودن، آن را ارسال نمایید.
 

 نرم افزارهای تایپ صوتی

علاوه بر تایپ صوتی گوگل، نرم افزارها و اپلیکیشن های دیگری نیز برای تایپ صوتی فارسی طراحی شده اند که می توانند به عنوان یک جایگزین برای گوگل ویس تایپینگ به حساب آیند. اپلیکیشن تایپ صوتی بیانک یک نمونه از این برنامه ها است که با تبلیغات فراوانی توانسته کاربرانی را به خود جذب نماید.

این اپلیکیشن دقیقا همان خدماتی را ارائه می دهد که تایپ صوتی گوگل به کاربرانش ارائه می دهد. البته تفاوت هایی در هر دو سرویس وجود دارند که به تجربه کاربر از برنامه، وابسته خواهد بود.

به این ترتیب، پیشنهاد می شود قبل از امتحان هر برنامه یا اپلیکیشن دیگری در خصوص تایپ صوتی فارسی یا تبدیل گفتار به نوشتار، حتما از تایپ صوتی گوگل که به صورت پیش فرض در گوشی شما قرار داده شده است استفاده کنید و در صورت عدم رضایت، به امتحان سایر نرم افزارهای تایپ صوتی روی بیاورید.

البته این نکته را نیز به یاد داشته باشید که اگر گوشی شما اندروید نیست هم می توانید از این قابلیت گوگل استفاده کنید. شما می توانید با نصب اپلیکیشن Gboard که کیبورد مخصوص گوگل می باشد، از این قابلیت بهره مند شوید که لینک دانلود آن در بالا معرفی شده است.


منبع:
سایت نظارت بر خانواده


نظرات کاربران
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.