آشنایی با چند نرم افزار آموزش زبان

قطعا یکی از بهترین راه های یادگیری زبان انگلیسی، استفاده از نرم افزار است. نرم افزارهایی آموزشی که هم بتوانید در گوشی موبایل (اندروید، ios) استفاده کنید و هم نرم افزارهایی که قابل اجرا بر روی کامپیوتر باشند.
چهارشنبه، 22 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با چند نرم افزار آموزش زبان

نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی

یک روش ارزان و ساده یادگیری زبان انگلیسی، استفاده از نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی می باشد که اگر آشنایی کمی با حروف و کلمات زبان انگلیسی داشته باشید، می تواند برای شما بسیار مفید باشد. البته اگر هیچ آشنایی نیز با زبان انگلیسی ندارید، جای نگرانی نیست، چرا که نرم افزارهایی نیز وجود دارند که از ابتدا و به صورت مبتدی به شما زبان انگلیسی را آموزش می دهند. پس قبل از هر چیز ابتدا باید مشخص کنید که زبان انگلیسی شما در چه سطحی بوده و سپس نرم افزار متناسب با سطح خود را تهیه کنید.

متاسفانه، اکثر نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی خود به زبان انگلیسی هستند! به عبارت ساده تر، نرم افزارهایی که در این زمینه وجود دارند و اتفاقا رایگان نیز می باشند، زبان اصلی خود برنامه انگلیسی بوده و در نتیجه اگر با این زبان آشنایی نداشته باشید، نمی توانید با برنامه ارتباط برقرار کنید. البته در این میان نرم افزارهایی نیز وجود دارند که به زبان فارسی طراحی شده اند، اما اکثر آن ها رایگان نبوده و نیاز است که برای استفاده از آن ها هزینه بپردازید.

در ادامه ما چند مورد از برنامه ها و نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی که ساده تر از بقیه بوده و همچنین متدهای آموزش بهتری را ارائه کرده اند، معرفی خواهیم نمود. در این لیست تعدادی از برنامه ها رایگان بوده و تعدادی نیز هزینه استفاده خواهند داشت. با این حال سعی شده است آن دسته از نرم افزارهایی معرفی گردد که هزینه آن ها به نسبت کمتر بوده و اگر زبان اصلی برنامه انگلیسی باشد، ساده تر از سایر برنامه ها باشد.
 
نرم افزار آموزش زبان انگلیسی نصرت
تقریبا تمام کسانی که به دنبال یادگیری زبان از طریق نرم افزارهای آموزشی بوده اند، نام نرم افزار نصرت را شنیده اند. این پکیج آموزشی شامل چندین دی وی دی آموزش زبان انگلیسی به صورت تصویری، فیلم، نرم افزار و غیره به زبان فارسی می باشد که با هزینه کمی قابل تهیه است.

بسیاری از افراد با استفاده از این پکیج آموزشی اقدام به یادگیری زبان انگلیسی می نمایند و در این مورد توانسته اند موفق نیز عمل کنند. بسیاری از منابع بیان کرده اند که پکیج شماره 3 نصرت، که به آموزش تصویری زبان انگلیسی می پردازد از کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سایر پکیج های آموزشی برخوردار است.
 
نرم افزار آموزش زبان انگلیسی Duolingo
نرم افزار دولینگو (Duolingo) از جمله برنامه های آموزش زبان انگلیسی فوق العاده ای است که در نسخه های اندروید، آیفون، ویندوز، مک و سایر سیستم عامل های پرکاربرد دارای نسخه های متناسب می باشد. بسیاری از امکانات این نرم افزار به صورت رایگان عرضه می شود و کاربران می توانند از مبتدی تا پیشرفته، با استفاده از این نرم افزار اقدام به یادگیری زبان انگلیسی نمایند. تنها مشکل این نرم افزار عدم داشتن زبان فارسی می باشد. در نتیجه شما برای یادگیری زبان انگلیسی باید تنظیم این برنامه را روی انگلیسی قرار دهید که کمی مشکل آفرین خواهد بود.
 
نرم افزار زبان بیاموز
اپلیکیشن زبان بیاموز از جمله دیگر نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی فارسی است که می توان با استفاده از آن سه زبان انگلیسی، فرانسه و آلمانی را یاد گرفت. این برنامه که فقط نسخه اندروید آن در دسترس است، از جمله اپلیکیشن های کارآمد در این زمینه می باشد که اکثر امکانات آن رایگان است.

شما با استفاده از این برنامه می توانید از مقدماتی تا پیشرفته به یادگیری زبان مورد نظر خود بپردازید. چون این برنامه از زبان فارسی پشتیبانی می کند، می توان انتخاب خوبی برای آن دسته از افرادی باشد که به دنبال راهی ساده برای یادگیری زبان هستند.
 
نرم افزار آموزش زبان Memrise
Memrise از جمله دیگر برنامه های یادگیری زبان انگلیسی است که اکثر امکانات آن به رایگان عرضه شده است. این برنامه نیز همچون دولینگو از محبوبیت خاصی برخوردار است که بیشتر این محبوبیت بخاطر کارآمد بودن آن در زمینه آموزش زبان انگلیسی است.

برنامه Memrise و Duolingo از جمله نرم افزارهای بین المللی آموزش زبان انگلیسی می باشند که در اکثر کشورهای جهان مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از دلایل محبوبیت این نرم افزارها را می توان رایگان بودن اکثر امکانات آن ها دانست که بسیار کارآمد می باشد.
 
اپلیکیشن یادگیری زبان Babbel
Babbel از جمله دیگر نرم افزارهای آموزش زبان انگلیسی است که کاربران بسیار زیادی داشته و متدهای آموزش جالبی را در خود جای داده است. این برنامه که برای اندروید و iOS در دسترس است، با استفاده از درس های مختلف خود، علاوه بر آموزش لغات، امکان یادگیری تلفظ لغات و نحوه صحبت کردن را نیز به کاربر می آموزد. این برنامه از مبتدی تا پیشرفته دارای سطوح مختلف بوده و برای اکثر کاربران قابل استفاده است. البته نسخه پیشرفته آن نیازمند پرداخت هزینه می باشد اما برای یادگیری مبتدی بسیار مناسب بوده و رایگان می باشد.
 

نتیجه گیری

موارد معرفی شده در بالا، تنها تعدادی از برنامه های یادگیری زبان انگلیسی می باشند که نسبت به سایر برنامه ها از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند. در واقع می توان با استفاده از بررسی منابع مختلف، چنین در نظر گرفت که این نرم افزارها، جزو بهترین نرم افزارهای یادگیری زبان انگلیسی محسوب می شوند که توصیه می شود برای یادگیری زبان از این طریق، از آن ها استفاده کنید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.