چگونگی تبدیل گوشی به موس در اندروید و آیفون

این روز ها با آمدن گوشی های هوشمند به بازار هر روزه با امکانات و ویژگی های شگفت انگیزی رو به رو می شویم که با استفاده از این ویژگی های جدید، انجام بسیاری از کار ها برای ما ساده تر می شوند و به عبارتی رفاه بیشتری را برای ما به ارمغان می آورند. یکی از این قابلیت های جدید، قابلیت انجام حرکات موس با استفاده از گوشی موبایل می باشد. این یک قابلیت کاربردی می باشد که زمان هایی که از کامپیوتر خود دور هستید و یا قصد کنترل تلویزیون هوشمند خود را دارید، به شما بسیار کمک می کند. در این مطلب قصد داریم برنامه هایی را که با آن می توانید تبدیل گوشی به موس را انجام دهید، معرفی کنیم.
چهارشنبه، 22 آبان 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونگی تبدیل گوشی به موس در اندروید و آیفون

تبدیل گوشی به موس

تبدیل گوشی به موس می تواند مزایای فراوانی داشته باشد. فرض کنید شما در حال تماشای مالتی مدیا در لپ تاپ، سیستم رومیزی و یا تلویزیون هوشمند خود هستید و چون از دستگاه دور هستید، استفاده از تاچ پد برای شما مقدور نبوده و یا کار با کنترلر تلویزیون کمی مشکل است.

البته وجود موس های بیسیم تا حدودی این مشکل را حل خواهد نمود اما از آنجا که گوشی تلفن همراه، همیشه ابزاری در دسترس محسوب می شود و معمولا هیچوقت از افراد جدا نمی شود، از موس بهتر نتیجه خواهد داد.

به این ترتیب استفاده از گوشی به جای موس، می تواند تا حدودی مشکل شما را حل کرده و کنترل ابزار مختلف را در اختیار شما قرار دهد.

اصولا برای تبدیل گوشی به موس از ارتباط وای فای یا بلوتوث استفاده می شود که بسته به نوع نرم افزار و اپلیکیشنی که استفاده می کنید، متفاوت خواهد بود.

ما در این جا دو مورد از بهترین نرم افزارهای موجود در این زمینه را معرفی خواهیم نمود که کاربران می توانند از هر کدام از این نرم افزارها که مورد نظرشان بود استفاده کرده و گوشی تلفن همراه خود را به موس تبدیل کنند.
 
اپلیکیشن WiFi Mouse Pro
تبدیل گوشی به موس با استفاده از این اپلیکیشن بسیار ساده بوده و نیاز به عملیات چندان پیچیده ای ندارد.

تنها موردی که باید به یاد داشته باشید این است که ابتدا از طریق آدرس wifimouse.necta.us باید موس سرور خود را دانلود و روی کامپیوتر یا تلویزیون هوشمند خود نصب نمایید.

برای این منظور پس از ورود به سایت بالا، به پایین صفحه رفته و مطابق با نوع سیستم خود، یکی از Mouse Server های مربوطه را دانلود و نصب نمایید.

پس از آن از طریق همان وب سایت، گوگل پلی، آیتونز و یا لینک ارائه شده در زیر، می توانید اپلیکیشن WiFi Mouse Pro را دانلود نموده و سپس هم دستگاه و هم گوشی را به یک شبکه وای فای متصل نمایید.پس از آن می توانید برنامه را باز کرده و گوشی خود را به موس تبدیل کنید.

این برنامه تبدیل گوشی به موس دارای قابلیت های فراوانی می باشد که برخی از آن ها در ادامه لیست شده است

1.شبیه سازی موس، کیبورد و نام پد کامپیوتر

2.پشتیبانی از قابلیت کپی پیست

3.پشتیبانی از فرمان های چند لمسی

4.توانایی روشن و خاموش کردن کامپیوتر از راه دور

5.دارای مدیا کنترلر

6.توانایی اجرای فرامین صوتی

7.امکان قفل برنامه با پسورد

8.پشتیبانی از گیم پد

9.دارای گزینه گرفتن اسکرین شات

10.پشتیبانی از بلوتوث

11.قابل نصب روی ویندوز 7،8،10 و مک و لینوکس
 
اپلیکیشن Remote Mouse
اپلیکیشن دیگری که برای تبدیل گوشی به موس مورد استفاده قرار می گیرد برنامه Remote Mouse می باشد که میلیون ها بار از طریق گوگل پلی دانلود شده است.

این برنامه که هم نسخه اندروید و هم آیفون آن موجود است نیز همچون برنامه WiFi Mouse Pro قبل از اقدام به کار نیاز به نصب موس سرور خود دارد.

برای تبدیل گوشی به موس با استفاده از این برنامه ابتدا از طریق آدرس remotemouse.net به وب سایت رسمی برنامه متصل شده و با توجه به نوع کامپیوتر خود و فشردن کلید Get Now یکی از موس سرورهای مورد نظر خود را انتخاب کرده و نصب نمایید.

سپس اپلیکیشن Remote Mouse را از طریق لینک زیر یا همان وب سایت دانلود کرده و سپس آن را روی تلفن همراه خود نصب کنید.

برخی از قابلیت های مهم این برنامه برای تبدیل گوشی به موس در زیر لیست شده است

1.شبیه سازی کامل موس و کیبورد

2.پشتیبانی از فرمان های چند لمسی

3.پشتیبانی از کلیدهای ترکیبی

4.استفاده از کنترلر های ولوم گوشی

5.نمایش اپلیکیشن ها و سوئیچ بین آن ها

6.پشتیبانی از خاموش، ریست و لاگ آف

7.پشتیبانی از فرامین صوتی

8.پشتیبانی از وای فای و شبکه 3جی

9.قابل نصب روی ویندوز 7،8،ویستا و مک


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما