آشنایی با نرم افزار هک وای فای

امروز با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از شبکه های بی سیم یا وایرلس بدون هیچ گونه کابلی افراد می توانند از طریق لپ تاپ ، کامپیوتر و یا گوشی خود به راحتی به اینترنت متصل شوند اما این نگرانی بین کاربران وجود دارد که چگونه از دسترسی افراد دیگر و هک شدن شبکه خانگی وای فای ( Wi-Fi ) خود جلوگیری کنند؟
شنبه، 2 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
آشنایی با نرم افزار هک وای فای

نرم افزار هک وای فای چیست؟

نرم افزار هک وای فای از جمله پر کاربردترین برنامه هایی است که برای نفوذ به یک شبکه وای فای، مورد استفاده قرار می گیرد. معمولا کار با این برنامه ها، بسیار ساده بوده و افرادی که هیچ دانشی از برنامه نویسی نیز ندارند، می توانند به سادگی با این برنامه ها ارتباط برقرار کرده و اقدام به نفوذ نمایند.

اصول کار اکثر این برنامه ها به طوری است که با استفاده از رخنه های امنیتی مودم ها و یا تنظیمات ساده ای که کاربر برای آن قرار داده است و یا با استفاده از سادگی حدس پسورد، اقدام به هک وای فای نموده و به شبکه نفوذ می نمایند.

تاکنون انواع زیادی از نرم افزار هک وای فای معرفی و ارائه شده است که بسیاری از آن ها، صرفا یک برنامه مخصوص تست امنیت شبکه می باشند. این نرم افزارها توسط افرادی خبره و گاها شرکت های امنیتی بزرگی با هدف طراحی برنامه ای برای تست امنیت و پیدا کردن راه های نفوذ به شبکه نوشته شده اند.

اما نکته قابل توجه در این نرم افزارها این است که این برنامه ها می توانند همانند یک چاقوی دو لبه عمل کرده و به عنوان برنامه ای برای هک و نفوذ غیر مجاز نیز مورد استفاده قرار گیرند.

از جمله محبوب ترین و معروف ترین برنامه ها و نرم افزارهای هک وای فای می توان به برنامه هک وای فای Androdumpper اشاره نمود که یک برنامه برای تست امنیت شبکه می باشد.

این برنامه با استفاده از قابلیت های خود قادر است با قدرت بالایی اقدام به شناسایی راه های نفوذ به مودم و شبکه وای فای نموده و با استفاده از سطح امنیتی پایینی که کاربر برای شبکه خود تنظیم نموده است، اقدام به هک شبکه نماید.

از جمله دلایل محبوبیت این برنامه را می توان توانایی عملکرد آن در پلتفرم اندروید دانست. به همین دلیل بسیاری از افراد مبتدی این برنامه را روی تلفن همراه خود نصب کرده و به سادگی با استفاده از گوشی خود، اقدام به هک وای فای می نمایند.
 

جلوگیری از نرم افزار هک وای فای

همانطور که اشاره شد، قدرت یک نرم افزار هک وای فای رابطه مستقیمی با عدم بکارگیری سطوح امنیتی مطلوب در شبکه وای فای دارد. این بدان معنی است که اگر ما به عنوان یک کاربر و مدیر شبکه وای فای، نتوانیم سطوح امنیتی قابل قبولی را در شبکه وای فای خود بکار گیریم، باید منتظر هک شدن شبکه، به وسیله نرم افزارها و برنامه های هک باشیم.

اما در این مطلب قصد داریم علاوه بر روش هایی که در مطلب اشاره شده، بیان کرده ایم به بررسی روش های دیگر و شاید نکات ریزی در این زمینه پرداخته و چند مورد از روش های جلوگیری از نفوذ نرم افزار هک وای فای را به شبکه، معرفی نماییم.
 
خاموش کردن WPS
یکی از مهمترین آسیب پذیری هایی که منجر به هک وای فای می شود و نرم افزار هک وای فای از آن برای نفوذ به شبکه استفاده می نماید، قابلیت WPS می باشد. شما می توانید به سادگی با خاموش کردن WPS در مودم وای فای خود، جلوی نفوذ بسیاری از این برنامه ها را گرفته تا نتوانند به سادگی اقدام به هک شبکه شما نمایند. روش انجام این عمل، در مطلب بالا کاملا شرح داده شده است.
 
قرار دادن رمز مطمئن
یکی دیگر از روش های ایمن سازی وای فای و بستن راه نفوذ نرم افزار هک وای فای ، انتخاب یک رمز عبور قوی برای اتصال به وای فای می باشد. در گذشته مفصلا در رابطه با نحوه انتخاب پسورد مطمئن صحبت کرده ایم. در اینجا در همین حد بسنده می کنیم که بدانیم پسورد مطمئن حداقل از 8 کاراکتر تشکیل می شود که باید شامل حروف، اعداد و نشانه ها باشد.

ضمنا این کاراکترها نباید هیچ ارتباط معنایی با یکدیگر داشته باشند و در نهایت منجر به نمایش یک کلمه، شوند.
 
ورود با استفاده از مک آدرس
یکی دیگر از روش هایی که تا حد زیادی می تواند جلوی نفوذ نرم افزار هک وای فای را به مودم بگیرد، استفاده از شیوه شناسایی با استفاده از مک آدرس می باشد. با استفاده از این روش تنها به دستگاه هایی اجازه ورود و اتصال به وای فای را می دهید که از قبل آدرس مک آن ها، برای مودم تعریف شده باشد.

با استفاده از این شیوه شما می توانید به سادگی دستگاه هایی را که جزوی از شبکه شما نیستند، بلاک کرده و اجازه دسترسی به آن ها را ندهید.
 
استفاده از نرم افزار جلوگیری از هک وای فای
یکی دیگر از شیوه های جلوگیری از هک وای فای، استفاده از نرم افزارهایی است که با هدف افزایش ضریب امنیتی مودم های وای فای طراحی شده اند و می توانند تا حد مطلوبی میزان امنیت مودم را بالا ببرند.

این نرم افزارها با استفاده از اطلاعات مفیدی که در رابطه با دستگاه های متصل شده به وای فای در اختیار کاربر قرار می دهند می توانند به سادگی اقدام به کشف دستگاه های غیر مجاز نموده و دسترسی آن ها را به وای فای مسدود نمایند.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.
موارد بیشتر برای شما