چگونه حجم موهای خود را افزایش دهیم؟

برای تقویت موی سر بهتر است از مواد طبیعی و گیاهی مناسب استفاده کنید تا بهترین و سریعترین نتیجه را در متوقف کردن ریزش مو و تقویت موی سر داشته باشید.با ما همراه باشید تا با تعدادی از این مواد طبیعی آشنا شوید.
يکشنبه، 3 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
چگونه حجم موهای خود را افزایش دهیم؟

روش های تقویت مو

یکی از عوامل عمده ای که سبب تغییر در ضخامت و حتی ریزش مو می گردد، استفاده از مواد آرایشی مختلف و شیمیایی روی مو ها می باشد. این مواد اغلب دارای ترکیباتی هستند که روی موها تاثیر گذار بوده و حتی گاهی باعث ریزش مو می گردند. پس در قدم اول برای تقویت مو باید استفاده از این مواد را به حداقل برسانیم. ممکن است در هفته های اول چندان اثری را مشاهده نکنیم، اما مطمئن باشید که در دراز مدت، قطعا تاثیرات خود را خواهد داشت.

انتخاب رژیم غذایی مناسب، کنترل میزان استرس، مراقبت صحیح از مو و پوست می تواند در افزایش حجم مو و تقویت مو بسیار موثر باشد. در کنار همه این ها، برخی درمان های خانگی نیز وجود دارد که می تواند در زمینه تقویت مو ها بسیار تاثیر گذار باشد.
 
انگور فرنگی هندی
این میوه طبیعی ضد التهاب، آنتی باکتریال و لایه بردار، قدرت فوق العاده ای در تقویت مو و روشن سازی آن دارد. شما می توانید از این محصول به صورت خمیر و یا روغن استفاده کرده و پس از چند هفته، تاثیر شگرف آن را روی موهای خود ببینید.

مقدار یک قاشق غذاخوری از پودر انگور فرنگی هندی را با دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل مخلوط کرده و پس از این که کمی به آن گرما دادید تا به یک حالت کشسانی رسید، ریشه موها و ساقه موهای خود را با آن آغشته کنید.

پس از اینکه به خوبی موهایتان را با آن ماساژ دادید، با استفاده از آب گرم آن را شسته و برای چند هفته این عمل را تکرار کنید.
 
عصاره پیاز موثر در تقویت مو
هیچ چیز در آشپزخانه شما، به اندازه پیاز برای مو های شما مفید نخواهد بود! استفاده از آب پیاز صافی شده به همراه ماست و روغن نارگیل می تواند در عرض چند هفته، موهای شما را ضخامت بخشیده و آن ها را درخشان نماید.

این روش تقویت مو ارزان که منجر به تولید کلاژن در موها می شود، به خوبی کار کرده و باعث تقویت مو ها و افزایش ضخامت موها می گردد.

شما می توانید عصاره پیاز را همراه با ماست و روغن نارگیل مخلوط کرده و آن را روی موهای خود قرار دهید تا ریشه ها نیز آغشته به آن شود.

برای تاثیر حداکثری، دوبار در هفته این عمل را تکرار کنید.
 
زیره سبز
زیره سبز معمولا از آن دست درمان های خانگی و قدیمی محسوب می شود که مادر بزرگ های ما برای تقویت موی سر، همواره به ما توصیه کرده اند.

این ماده دارای خواص آنتی اکسیدان فوق العاده ای بوده که برای تقویت مو ها بسیار مفید می باشد و سیلیکون موجود در آن سبب می شود که ضخامت موهای سر افزایش یابد.

دانه های زیر سبز را به مدت یک شب در روغن زیتون خیسانده و سپس روی موهای خود بمالید و برای 15 الی 20 دقیقه صبر کرده و سپس اقدام به شستن آن با آب گرم نمایید.
 
چای سبز
احتمالا در رابطه با خواص نوشیدن جای سبز تاکنون مطالب زیادی خوانده یا شنیده اید. اما امروز ما قصد داریم یکی دیگر از خواص این ماده شفابخش را معرفی نماییم. چای سبز خاصیت آنتی اکسیدان و ضد باکتریایی داشته و باعث جلوگیری از ریزش مو ها می شود.

یک فنجان چای سبز را دم کرده و اجازه دهید تا خنک شود. سپس آن را روی موهای خود ریخته و اجازه دهید تا خشک شود.

پس از خشکی موها، آن ها را با آب گرم شستشو دهید. این کار را هر هفته تکرار کنید تا بیشترین پاسخ را دریافت کنید.
 
ماساژ پوست سر
ماساژ پوست سر یکی از مهمترین اموری است که می تواند باعث تقویت موها گردد. ماساژ پوست سر باعث افزایش گردش خون در پوست شده و باعث می شود ریزش مو متوقف شده و ریشه های مو تقویت گردد.

پوست سر خود را با روغن گرم، به صورت حرکات دورانی ماساژ دهید. برای این امر می توانید از روغن jojooba یا روغن نارگیل استفاده کنید.

همچنین برای کاهش شوره سر نیز می توانید از روغن رزماری نیز استفاده کنید.

پس از اینکه ماساژ پوست سر تمام شد، یک حوله گرم را برای چند دقیقه روی موهای خود قرار دهید و سپس موهای خود را بشوئید. این عمل را چهاربار در هفته تکرار کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.