برای مراقبت از پوست در زمستان چه باید کرد؟

ممکن است سرمای بیرون برای شما خوشایند باشد، اما پوست شما قادر به تحمل آن نیست.در بسیاری از افراد، یک روز سرد آفتابی زمستان، سرخی گونه ها را به همراه دارد.آنها دچار خشکی ناراحت کننده ای روی پوست صورت، دستهاو پاهای خود می شوند.آشنایی با روش های مراقبت از پوست در فصل زمستان کمک شایانی به جلوگیری از ایجاد بیماری های پوستی می کند.
يکشنبه، 3 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
موارد بیشتر برای شما
برای مراقبت از پوست در زمستان چه باید کرد؟

مراقبت از پوست در زمستان

همانطور که اشاره شد، فصل زمستان به دلیل شرایط ویژه آب و هوایی ممکن است برای پوست های حساس، بسیار خشن باشد. آب و هوای سرد و خشک زمستان می تواند باعث قرمزی، خشکی، ترک خوردگی و یا حتی ایجاد خارش در پوست گردد که برای بسیاری از افراد اصلا خوشایند نیست.

در ادامه نکاتی را متذکر خواهیم شد که می تواند در کاهش تعریق، قرمزی و خارش و مراقبت از پوست در زمستان بسیار کاربردی باشد.
 
شستشو با آب ولرم
دوش و حمام آب داغ، آن هم در فصل زمستان، می تواند احساس خوبی را به انسان القا کند، اما برای مراقبت از پوست در زمستان توصیه می گردد حداقل دستان و صورت خود را با آب ولرم شستشو دهید تا نیازی به استفاده از روغن ها و کرم های مختلف نداشته باشید.
 
از مرطوب کننده ها استفاده کنید
زمستان به دلیل خشکی بیش از حد هوا، مخصوصا زمانی که هوا بیش از اندازه سرد است، ممکن است موجب از دست رفتن مقدار بسیار زیادی از رطوبت پوست گردد. برای رهایی از این مشکل، سعی کنید همواره از مرطوب کننده ها استفاده نمایید.

مرطوب کننده ها را نیز باید با دقت انتخاب کنید چراکه برخی از مرطوب کننده های نامرغوب از ترکیبات نفتی در فرمول خود استفاده می کنند که باعث خشکی بیشتر پوست در فصل زمستان نیز می گردند.

پس در هنگام انتخاب یک مرطوب کننده به ترکیبات به کار رفته در آن دقت داشته باشید و سعی کنید از ترکیبات طبیعی و محلول در روغن استفاده کنید، چراکه باعث می شوند رطوبت بیشتری در پوست شما باقی بماند.
 
پوست خود را بپوشانید
هنگامی که مجبور به پیاده روی در هوای سرد و خصوصا همراه با وزش باد هستید، حتما از دستکش ها و روسری برای مراقبت از پوست در زمستان استفاده کنید.

همچنین همواره به یاد داشته باشید که در هنگام پیاده روی در زیر نور خورشید زمستانی، حتما از ضد آفتاب ها استفاده کنید چون آفتاب زمستان حتی می تواند از نور آفتاب در تابستان نیز برای پوست مضرتر باشد.
 
از دستگاه های بخور استفاده کنید
استفاده از وسایل گرمایشی در فصل زمستان، موجب کاهش بیش از اندازه میزان رطوبت در منزل می گردد. به همین دلیل همواره توصیه می شود که برای مراقبت از پوست در زمستان از دستگاه های بخور در منزل استفاده نمایید تا رطوبت از دست رفته را جبران و میزان رطوبت هوا را کنترل نمایند.

معمولا در فصل زمستان، ما تمایل کمتری به نوشیدن پیدا کرده و بیشتر دوست داریم تا از نوشیدنی های گرم استفاده کنیم. اما باید این نکته را به خاطر بسپاریم که بدن ما همواره نیاز به آب دارد.

توصیه می شود برای مراقبت از پوست در زمستان همواره از ترکیب آب با مقداری لیمو برای طراوت و شادابی پوست، استفده ببرید.
 
از ماسک های پوستی استفاده کنید
اغلب ما فراموش می کنیم که در فصل زمستان پوست خود را از سلول های مرده پاکسازی کنیم. سلول های مرده در سطح پوست باعث می شوند که سطح دریافت رطوبت پوست، کاهش یافته و در نتیجه پوست ما خشک تر گردد.

برای اینکه با این مشکل مبارزه کنیم، توصیه می شود از ماسک های پوست صورت و دست استفاده کنیم تا شاهد بهتر شدن جذب رطوبت در پوست صورت و دست ها باشیم.
 
از پاک کننده های حاوی رطوبت استفاده کنید
اگر شما از شامپوها یا صابون هایی استفاده می کنید که حاوی اسید گلیکولیک یا سالیسیک اسید هستند، بهتر است آن ها را با محصولاتی که حاوی رطوبت بیشتری هستند، جایگزین کنید.

این محصولات معمولا در زمستان باعث ایجاد خشکی بیشتری در پوست می شوند که توصیه می شود از ان ها در فصول سرد استفاده ننماییم.


منبع: سایت نظارت بر خانواده


ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.