ساده ترین راه ها برای حفظ سلامت پوست

پیشگیری از ابتلا به مشکلات پوستی بسیار آسان تر از درمان آن است. مهمترین مراحل برای داشتن پوست خوب، تمیز نگه داشتن، بهبود و در نهایت مرطوب نگه داشتن آن است. مردان نیز در دهه اخیر به شدت نگران پوست خود هستند. بهترین و ساده ترین اقدام شستن پوست قبل از خوابیدن است
يکشنبه، 13 آبان 1397
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: وحید کرمی
موارد بیشتر برای شما
ساده ترین راه ها برای حفظ سلامت پوست
چند روش ساده برای حفاظت از پوست
 
چکیده
پیشگیری از ابتلا به مشکلات پوستی بسیار آسان تر از درمان آن است. مهمترین مراحل برای داشتن پوست خوب، تمیز نگه داشتن، بهبود و در نهایت مرطوب نگه داشتن آن است. مردان نیز در دهه اخیر به شدت نگران پوست خود هستند. بهترین و ساده ترین اقدام شستن پوست قبل از خوابیدن است.
  تعداد کلمات :‌ 1368 / تخمین زمان مطالعه : 6 دقیقه
 
شیب
 
مترجم: سید محمد حسن هاشمی
 
 
در صورتی که شما برای مدت زیادی در زیر آفتاب قرار دارید و دغدغه سلامت پوستی خود را نیز دارد اکنون باید این مقاله را مطالعه کنید. ابتدا باید گفت که شما نباید کار زیادی را برای حفظ پوست خودتان انجام دهید. حفاظت از پوست شما می تواند به چند روش ساده انجام شود. ما برای شما بهترین و اساسی ترین توصیه را می گوییم تا شما بتوانید در دراز مدت هم از نتایج آن بهره ببرید.

شاید مطالبی که در اینجا بیان می شود را تاکنون ندیده باشید اما باید گفت خیلی از افرادی که حتی در زیر آفتاب نیز فعالیت ندارند در معرض برخی از مشکلات پوستی هستند. مطمئنا مطالعات جدید برای شما موجب میشود که هر روز مطالعات خود را بروز کنید و با هزینه های کمتری سلامت بیشتری را کسب کنید.
 
نکته اول اینکه ما انسان ها معمولا بدون انجام هیچ چیزی توقع رخ دادن نتایج بزرگ را داریم. باید گفت محافظت از پوست نیازمند تداوم درمان است و باید مرتبا این اقدام ادامه یابد. بسیاری از مراقب های پوستی و یا ترمیم آنها نیازمند تداوم است. دکتر ویلیام کوام در سانفرانسیسکو بر این باور است که برای محافظت از پوست سه اقدام بسیار مهم وجود دارد که خیلی از انسان ها توجه ویژه ای به آن ندارند.
 
اول تمیزی پوست است
این باور غلط که انسان باید هر روز صبح صورت خود را بشوید و یا اینکه روزی چند مرتبه صورت خود را بشوید غلط است زیرا شستن زیاد صورت می تواند پوست شما را از بین برده و روغن طبیعی پوست شما را خشک کند.
 
تنها شستن صورت شما در صورتی مفید است که شما هر شب آن را بشویید. با توجه به اینکه شما اگر هر روز صبح صورت خود را بشویید و بعد از آن به فعالیت بیرون از خانه خود مشغول شوید، شما اجازه داده اید تمامی آلودگی ها از محفظه های باز صورت وارد پوست شما شده و پوست شما آلوده تر شود. پس بهتر است پوست را در آخر شب بعد از اینکه تمامی آلودگی ها روی آن جمع شدند بشویید.
دکتر کواان توصیه کرده است که برای تمیزی پوست از فوم های تمیز کننده قبل از اصلاح صورت خود استفاده کنید تا اینکه روغن پوست شما از بین نرود. در صورتی که شما احساس می کندی پوستتان حساس نیست حتی می تواندی از برخی از لایه بردارها استفاده کرده و پوست خود را تمیز کنید.
 
نکته اینجاست که اگر پوست شما چرب است، شما می توانید از حوله های داغ برای تمیز کردن پست خود هنگام صبح استفاده کنید و می توانید کمی آب یخ به صورت خود بپاشید تا تازه تر شود و احساس ریلکسی و آسودگی برایتان بوجود آورد.
 
دوم بهبود
پوست ما دائما در حال نفس کشیدن است و متاسفانه امروزه گازهای ناسالم و تشعشات رادیواکتیوی در جوامع بسیارهستند. از نظر علم شیمی استرس های؟ رادیو اکتیوی تاثیرات بدی را روی بدن ما می گذارند. این تاثیرات نشات گرفته از آلودگی هوا، سیگار کشیدن، گازهای شیمیایی، صنعت و اشعه های ایکس می باشند. بهترین سرم برای از بین بردن این مشکلات که به شدت هم برای پوست مضر هستند ویتامین سی می باشد که به خوبی کمک میکند تا آسیب های وارده کاهش یابند.
 
 
سوم مرطوب کردن و محافظت
بهتر است شما در هنگام صبح با سرم های ضد رادیواکتیوی و ضد اسیدی پوست خود را مرطوب کنید. همچنین باید گفت آفتاب گرفتن تنها مخصوص ورزش های بیرون از خانه و یا بودن کنار سواحل نیست بلکه شما می توانید در هنگام رفتن به سر کار نیز از نور خوشید استفاده کنید؛ البته بیش از حد زیر آفتاب بودن آن هم بدون استفاده از بعضی  کرم ها نیزمی تواند به پوست شما ضربه بزند.در صورتی که شما برای مدت زیادی در زیر آفتاب قرار دارید و دغدغه سلامت پوستی خود را نیز دارد اکنون باید این مقاله را مطالعه کنید. ابتدا باید گفت که شما نباید کار زیادی را برای حفظ پوست خودتان انجام دهید. حفاظت از پوست شما می تواند به چند روش ساده انجام شود. ما برای شما بهترین و اساسی ترین توصیه را می گوییم تا شما بتوانید در دراز مدت هم از نتایج آن بهره ببرید.
 

نکته مهم دیگر اینکه اگر پوست شما خشک نیست بهتر است آن را در شب مرطوب نکنید. مرطوب کردن پوست مثل نوشیدن آب است و تنها وقتی از آن استفاده کنید که لازم است.
 
نکته هایی که باید روی آن ها دقت داشت
شناخت نوع پوست:
مردها معمولا پوست های ضخیم تر و چرب تری نسبت به زنان دارند و تحقیقات نشان داده است که بیشتر مشکلات مردان در زمینه پوستی به خاطر چرب بودن آن است. اما اگر شما پوست خشکی دارید تنها به دنبال محصولات مرطوب کننده پوست باشید. برخی نیز آنقدر پوست خشکی دارند که باید از مواد چرب کننده پوست هم استفاده کنند.

برخی دیگر از افراد قسمتی از پوستشان چرب و قسمتی خشک است که کار آنها تا حد زیادی سخت تر است. نکته مهم دیگر اینکه برای مرطوب کردن پوست خود از هر دارویی استفاده نکنید و به یاد داشته باشید که هر دارویی که برای پوست دیگران تجویز می شوند نباید حتما برای پوست شما هم مفید واقع شوند.
 
جنسیت را فراموش کنید
پزشکان معتقدند که نه تنها زنان بلکه مردان نیز باید مراقب پوست خود باشند و همه در معرض خطر پوستی قرار داریم. اکنون دارویی های زیادی هستند که تفاوتی برای مرد و زن ندارند و به راحتی نیز در دسترس هستند.
 
لحاظ کردن قومیت و محل زندگی
وراثت و قومیت نیزمی تواند روی پوست شما تاثیرات زیادی داشته باشد و هر کدام از این موارد در صورت نیاز نیازمند درمان هستند. انسان های آمریکایی-آفریقایی که پوست تیره تری دارند نیز موهای بیشتر و سخت تری دارند که بهتراین است که موهای خود را نتراشند و با داروهای نظافت آنها را برطرف کنند تا پوست آنها کمتر زخمی بشود.
آسیایی ها و اسپانیایی ها بیش از بقیه مستقعد به ابتلا به بیمارهای پوستی هستند و آنها باید کمتر از بقیه زیر آفتاب باشند.
 
آزمایش
دکترها و متخصصان این زمینه بر این باورند که مراقبت از پوست کار سختی نیست و باید شما داروهای آن را در دسترس قرار دهید و هیچ گاه پوست خود و محافظت از آن را فراموش نکنید.
بسیاری از انسان ها وقتی از خانه خود دور می شوند و یا به مسافرت می روند برنامه های روتین مراقبتی از پوست خود را فراموش کرده که این توقفات می تواند به پوست ضربه بزند. نباید فراموش کرد که مراقبت از خود هم راحت تر و هم کم هزینه تر از درمان است.
 
از مهمترین اقدامات مضر برای پوست می توان به سوزاندن پوست و مو اشاره کرد. برخی از برنامه های زیبایی پوست می توانند برای پوست به شدت خطرناک باشد. اصلا همان تیغ زدن مرتب پوست برای پوست خطرناک است که بسیاری از انسان ها همچنان نسبت به آن بی توجه اند.
 
تمیز کردن پوست را با برخی از اسیدهای مورد تایید پزشک می تواند مفید باشد و همچنین درمان جوش ها و مشکلات پوستی را تنها به دکتر متخصص بسپارید.

 

 بیشتر بخوانید : ده توصیه برای مراقبت از پوست به هنگام مسافرت


آیا مردان نگران پوست خود هستند؟
باید گفت بازار تولید داروهای پوستی مخصوص مردان رشد قابل توجهی پیدا کرده است و این بازار بیش از 60 میلیارد دلار در دهه اخیر رشد داشته است. این رقم نشان دهنده اهمیت مردان به پوست خود می باشد که رشد قابل توجهی داشته است.
 
در آخرین تحقیقاتف بدست آمده است که مردان بین سنین 15 تا 45 سال به فکر ظاهر و آراستگی خود هستند و این افراد خواهان هزینه کردن برای پوست خود هستند تا بتوانند در بسیاری از مسائل، اعتماد بنفس بهتری داشته باشند. تلاش برای حل مشکلات و نگرانی های پوستی می تواند اعتماد بنفس زیادی را ایجاد کند.

اما در میان زنان باید گفت این نگرانی در مورد پوست و زیبایی برای چندین دهه است که وجود دارد. زنان از صبح تا شب می توانند نگران پوست خود و یا در حال استفاده از محصولات رفع کننده مشکلات پوستی باشند. برای زنان مسائل پوستی در رتبه های نخست نگرانی های آن ها قرار داد. البته باید گفت برخی از اقدامات زنان برای محافظت از پوست و یا ترمیم پوستی آنها مضراتی را نیز در پی داشته است.

 

برگرفته از سایت https://www.theatlantic.com



ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.