پیش گویی‌هایی در مورد آینده تکنولوژی

با رشد سریع فناوری، برخی تصورات شما ممکن است به واقعیت تبدیل شود. به برخی از آنها در این جا می‌‌پردازیم.
چهارشنبه، 6 آذر 1398
تخمین زمان مطالعه:
پدیدآورنده: حمید وثیق زاده انصاری
موارد بیشتر برای شما
پیش گویی‌هایی در مورد آینده تکنولوژی
توضیح تصویر: قلم به صورت پروژکتور
 

دفترچه خاطرات ابری

بسیاری از ما این عادت را داریم که افکار خود را در دفتر خاطرات یادداشت نماییم. ما تمایل داریم در مورد فعالیت‌های روزانه، داستان‌ها، شعرها یا هر چیز دیگری که به ذهن‌مان خطور کند بنویسیم. اما مشکلی که اکثر ما با آن رو به رو هستیم این است که نمی‌توانیم افکار خود را به کلمات ترجمه کنیم. همچنین، این افکار هر روز در یک زمان معین به فکر ما خطور نمی‌کند. شما نمی‌توانید هر روز ساعت 8 صبح یک شعر بنویسید! راه حل این امر حمل دفتر خاطرات کوچکمان در هر کجا که می‌خواهیم است. در مورد یک دفتر خاطرات کوچک که می‌تواند هر زمان که چنین افکار خلاقی به ذهن متبادر شود مورد استفاده قرار گیرد، چه نظری دارید؟
 
ایده چیست
خود را در یک پارک تصور کنید که روی نیمکت نشسته‌اید و بچه‌های در حال بازی را تماشا می‌کنید. یک فکر به ذهن شما خطور می‌کند و می‌خواهید آن را قلم بزنید. فقط "قلم جادویی" خود را بیرون آورده و شروع به نوشتن افکار خود کنید. هنوز متوجه نشده‌اید؟ در مورد قلمی صحبت می‌کنیم که به صورت پروژکتور عمل خواهد کرد. هنگامی که روشن است، صفحه نمایش را روی هر سطحی نشان می‌دهد. این صفحه نمایش شبیه به دستگاه‌های صفحه لمسی ما است. پس از اتمام نوشتن، قلم را به سادگی خاموش می‌کنید و پیش بینی متوقف می‌شود!
 
چه چیزی می‌تواند اشتباه عمل کند
ذخیره همه این داده‌ها ممکن است مشکل باشد. برای ذخیره سازی چنین داده‌های عظیمی به سرورهای غیر سایتی ذخیره سازی ابری بزرگ‌تر نیاز است. همچنین، این دستگاه به طرح ریزی سطح هواپیما احتیاج دارد.
 
نزدیک‌ترین اختراع
مایکروسافت یک کامپیوتر آینده را در نمایشگاه الکترونیک رایانه (CES) 2009 به نمایش گذاشت. آنها ویدئویی با عنوان "آینده محاسبات" را در CES که در لاس وگاس برگزار شد نشان دادند. به گفته آنها، ما می‌توانیم مواد دیجیتالی خود را با استفاده از دستان خود جا به جا کنیم. نیازی به قلم و ماوس نیست!
 

ماشین بازیافت زباله

یکی از ترسناک‌ترین افکار درباره آینده‌مان، مدیریت پسماند است. چندین تلاش دولت یا سازمان‌های مردم نهاد در کاهش استفاده از محصولات غیر قابل تجزیه کاملاً موفق نبوده است. اگر این استفاده به روش فعلی در حال افزایش باشد، در آینده مشکلات زیادی در رابطه با آلودگی مشاهده خواهد شد. راه حل این امر، ایجاد یک سیستم مناسب مدیریت پسماند است.
 
پیش گویی‌هایی در مورد آینده تکنولوژی

توضیح تصویر: ماشین بازیافت زباله
 
 ایده چیست
در مورد داشتن ماشین بازیافت زباله که دفترچه‌هایی را تولید می‌کند چه؟ بله، ما در مورد ماشین‌های بازیافت معمولی که مواد اولیه لازم را برای استفاده مؤثر به ما ارائه می‌دهند، صحبت نمی‌کنیم. اگر ما دستگاه‌های بازیافتی تولید کنیم که محصول خاصی را از زباله‌ها تولید کنند، کمک زیادی به محیط زیست خواهد بود. به عنوان مثال، ما می‌توانیم ماشینی داشته باشیم که پلاستیک را ذوب کند و آن را درون قالبی سازد تا اسباب بازی درست کند.
 
چه چیزی می‌تواند اشتباه باشد
مواد مضر موجود در کلیه محصولات ابتدا باید از مواد اولیه جدا شوند و سپس برای ساخت یک محصول جدید باید از این مواد استفاده شود. این فرآیند به ماشین آلات اضافی احتیاج دارد.
 
نزدیک‌ترین اختراع
ما در حال حاضر ماشین آلات بازیافت داریم. ما می‌توانیم کار این دستگاه‌ها را برای تولید محصولات جدید و همچنین با استفاده از مواد زائد گسترش دهیم.
 

ترجمه زبان به صورت بلادرنگ

امروزه بسیاری از شرکت‌ها با مشتری‌هایی در خارج از کشور همکاری می‌کنند و به طور مرتب با آنها ارتباط تلفنی برقرار می‌کنند. با این حال، بزرگ‌ترین مانع هنگام برخورد با این مشتریان، زبان ارتباطی است که استفاده می‌شود. بسیاری از مشتریان مترجمی را استخدام می‌کنند که هر جمله‌ای را که در طول جلسه گفته می‌شود برای مشتری ترجمه می کند. با این حال، چنین ترتیبی می‌تواند در معرض خطاهای انسانی قرار بگیرد و ممکن است مواردی وجود داشته باشد که اطلاعات به طور دقیق منتقل نشوند.
 پیش گویی‌هایی در مورد آینده تکنولوژی
 
توضیح تصویر: مترجم زبان
 
ایده چیست
برای جلوگیری از چنین خطاهایی، می‌توانیم یک برنامه ترجمه زبان به صورت بلادرنگ داشته باشیم. این برنامه تمام آن چه که گفته شده را به زبان دلخواه ترجمه می‌کند. سهولتی که با آن معاملات تجاری می‌تواند انجام شود را تصور کنید! همچنین ممکن است برای فیلم‌هایمان نیازی به زیرنویس، دوبله یا فیلمبرداری مجدد نداشته باشیم. ما می‌توانیم فیلم‌ها را به زبانی که می‌فهمیم تماشا کنیم.
 
چه چیزی ممکن است اشتباه باشد
برنامه ترجمه به صورت بلادرنگ به دلیل ترجمه گفتار به گفتار دچار تاخیر زمانی خواهد شد. اگر نسخه ترجمه شده یک کلمه خاص در پایگاه داده نرم افزار موجود نباشد، ممکن است در نسخه ترجمه شده خطایی رخ دهد.
 
نزدیک‌ترین اختراع
مدت زمانی طولانی است که نرم افزار مبدل گفتار به متن و نیز Google Translate وجود دارد. اگر بتوانیم این دو برنامه را با هم ترکیب کنیم، ممکن است به ایجاد نرم افزار مورد نظر نزدیک شویم.
 

رابط‌های مغزی

هر وقت لازم شود که با دستگاه‌های دیجیتالی خود کار کنیم، مجبوریم دستگاه را برداریم، آن را بوت کنیم و سپس برای استفاده، آن را استارت کنیم. بیش از حد یک کار. این طور نیست؟ چطور بود اگر با فکر کردن در مورد باز کردن در، در باز می‌شد؟ این رابط اگر به دلایل اشتباه استفاده شود ممکن است خطرناک باشد، اما در این صورت دستگاه‌های امنیتی نیز می‌توانند با استفاده از مغز ما، به معنای واقعی کلمه، کار کنند!
 پیش گویی‌هایی در مورد آینده تکنولوژی
 
توضیح تصویر: مغزهایی که با دستگاه‌های دیجیتال در ارتباط هستند
 
ایده چیست
وقتی از رابط‌های مغزی صحبت می‌کنیم، اولین تصویری که به ذهنمان خطور می‌کند تصویر افراد پیشتازان فضاست. نمی‌گوییم که همه ما به دلیل درگیری مغزهایمان با دستگاه‌های دیجیتال، طاس خواهیم شد یا زشت به نظر خواهیم رسید. با این حال، ما می‌توانیم رابطی مغزی داشته باشیم تا به تجهیزات دیجیتالی خود متصل شویم و حتی آنها را به کار گیریم. هرچه در ذهن شماست توسط دستگاه‌های دیجیتال دنبال خواهد شد.
 
چه چیزی ممکن است اشتباه شود
سلولَ‌های مغزی بسیار حساس هستند و تراشه‌هایی که برای رابط مغز با وسایل دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای الکترون‌هایی هستند که حرکت می‌کنند. این هدایت الکتریکی، حتی به میزانی بسیار اندک، می‌تواند اثراتی طولانی مدت بر روی سلول‌های مغزی داشته باشد.
 
نزدیک‌ترین اختراع
هوندا یک فناوری را توسعه داده است که می‌تواند الگوهای مغزی را از طریق مو بخواند. امواج مغزی راننده با سنسورها خود - کالیبره می‌شوند، به طوری که سنسورها افکار ناخواسته را شناسایی کرده و نادیده می‌گیرند. این کلاه که توسط هوندا ساخته شده است، امواج مغزی را می‌خواند و بنابراین، عملکردهای ماشین مانند کنترل برف پاک کن یا تغییر آهنگ‌ها، فقط با فکر کردن به انجام آن‌ها می‌تواند انجام شود.
 
منبع: Bindu swetha


مقالات مرتبط
ارسال نظر
با تشکر، نظر شما پس از بررسی و تایید در سایت قرار خواهد گرفت.
متاسفانه در برقراری ارتباط خطایی رخ داده. لطفاً دوباره تلاش کنید.